Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 19:01
  #14437
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Min erfarenhet är att Wifi är usel på Naia Mnl.
Tror mig kunna säga det blivit bättre...satt o streama NHL match i januari när jag väntade på flyget..
Men i PH är det aldrig fel att ha plan b o c redo
Citera
2024-03-18, 18:23
  #14438
Medlem
Har sett att det skiljer ganska mycket i pris mellan flygbolagen, där Air China utmärker sig med att vara billigast för oss nordbor som vill resa till Filippinerna.
Medans Emirates och Thai Air ligger några tusenlappar högre.
Hade tänkt boka en resa till sommaren och ville höra mig för här vad ni anser är det bästa alternativet?
Några risker för en västerlänning att ta flyget via Peking i dagsläget?
Citera
2024-03-19, 10:22
  #14439
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Tror mig kunna säga det blivit bättre...satt o streama NHL match i januari när jag väntade på flyget..
Men i PH är det aldrig fel att ha plan b o c redo
Plan B som sagt alltid i Phil

Citat:
Ursprungligen postat av Murtaugh
Om du har möjlighet till e-sim och bara behöver data så kan jag rekommendera:
https://maya.net/plans/asia

Funkar i flera asiatiska länder. Använde det själv när jag tog en tur från Filippinerna till Malaysia och Singapore, plus att jag sen kunde utnyttja de sista dagarna hemma i Filippinerna...

Och nej, wifi på NAIA kan man inte räkna med funkar, det är hit and miss....
Ser ju bra ut deras tjänster. T. ex:
30 Day Data Pass, 20 Gigabytes, 28USD.
Om detta funkar så blir det perfekt. Värt att prova. Tack för tipset.
Citera
2024-03-22, 16:46
  #14440
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Min erfarenhet är att Wifi är usel på Naia Mnl.

Trixigt att hitta ett legit Wifi nätverk som fungerar, finns massor öppna och låsta nätverk men fler av dem är scam som kommer läsa av data trafiken. Andra måste man ha ett simkort från Smart/Globe för att få att fungera. Bad någon vakt om råd vilket nätverk jag skulle välja... Jag anlände sent som fan på natten, var som en levande död och i något svagt ögonblick så lämnade jag över telefonen till han och såg direkt att han kopplade upp mig på mig på ett öppet scam-nätverk. Öppnade browsern som direkt varnade...

Innan Duterte så var dom ökända för att lägga ammunition i folks bagage och sen kräva dom på enorma mutor. Fan vad jag hatar Naia... En utav Asiens värsta flygplatser. Flera jag talat med flyger till Cebu för att slippa Naia.

https://www.rappler.com/business/nai...things-around/

"NAIA has garnered a long list of bad titles – from one of the “most stressful” airports in Asia to being downright the world’s worst airport. Despite being the country’s main international gateway, NAIA has suffered from underinvestment and mismanagement. The result: delayed flights, long lines, power outages, and even cash-gobbling security personnel."

"Cash-gobbling security personnel"....
Citera
2024-03-23, 08:33
  #14441
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakslaggen
Har sett att det skiljer ganska mycket i pris mellan flygbolagen, där Air China utmärker sig med att vara billigast för oss nordbor som vill resa till Filippinerna.
Medans Emirates och Thai Air ligger några tusenlappar högre.
Hade tänkt boka en resa till sommaren och ville höra mig för här vad ni anser är det bästa alternativet?
Några risker för en västerlänning att ta flyget via Peking i dagsläget?
Risker,vad menar du?
Kall (tempraturmässigt) transit flygplats, inga restauranger som ens är hyfsade på flygplatsen och något gratis wifi på PKX finns inte.

Hur lång transit tid är det mellan flighter som du kollat på?

När jag sökte CPH-MNL Vecka 27-30 på flyscanner och flygresor.se så var det inte "några tusenlappar " dyrare med Emirates, Thai air eller Qatar Air.
5-6 tusenlappar mer med dom bolagen.
__________________
Senast redigerad av Romper 2024-03-23 kl. 08:34. Anledning: ..
Citera
2024-03-24, 16:12
  #14442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Risker,vad menar du?
Kall (tempraturmässigt) transit flygplats, inga restauranger som ens är hyfsade på flygplatsen och något gratis wifi på PKX finns inte.

Hur lång transit tid är det mellan flighter som du kollat på?

När jag sökte CPH-MNL Vecka 27-30 på flyscanner och flygresor.se så var det inte "några tusenlappar " dyrare med Emirates, Thai air eller Qatar Air.
5-6 tusenlappar mer med dom bolagen.

Har kollat på resor från mitten utav Juli.
Drygt 10.000 kr med Air China med en transit på +-10 Tim på nedresan och 3 på hemresan.
Med Emirates kostar det från 13500 med en transit på 3-4 Tim.
PKX låter ju inte som nån vidare trevlig flygplats men kan kanske vara värt det ändå.
Använder mig utav Avionero när jag söker efter resor. En AI-baserad tjänst
Citera
2024-03-25, 19:32
  #14443
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkakslaggen
Har kollat på resor från mitten utav Juli.
Drygt 10.000 kr med Air China med en transit på +-10 Tim på nedresan och 3 på hemresan.
Med Emirates kostar det från 13500 med en transit på 3-4 Tim.
PKX låter ju inte som nån vidare trevlig flygplats men kan kanske vara värt det ändå.
Är ju bara vad du själv prioriterar som gäller vad du ska välja...
Är över 15 år sen jag regelbundet började flyga dit o har provat rätt mkt eftersom det aldrig funnits direkt flyg...ett av få jag inte prövat är via London o med Pal (kanske inte finns längre ?)
Annars har det blivit via HK,Bkk,Singapore,Shanghai,Dubai,Doha,Peking o Kuala Lumpur..
Peking aldrig mer ! fruktansvärd transit flygplats för en västerlänning o ja kall som fan när jag prova...blev aldrig mer trots billigare än många alternativ.
Snabbast om det är prio är BKK eller Hk
Billigt beror på när o om gillar stanna ett par dar o kolla läget därav blev det lite udda ställen ibland.
Men om man gillar själva resan o har tid så finns många alternativ som är roligare än o sitta transit i Peking ! Funderar själv på ta tur via Korea eller Japan för omväxling ..Lycka Till
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1926794

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback