Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-12, 19:23
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Tror snarare att det finns massor av iq-befriade fjollor som tror att de vill leva så utan att förstå vad det innebär.
...
Trams! Människor har i alla århundraden levt i åratal ombord på ett fartyg på öppet hav. Ubåtar är byggda att fungera i åratal under havsytan. De som inbillar sig att människor inte har psyke att klara av att leva i åratal i trånga utrymmen, har själva problem med sitt psyke. Det finns de som tycker att det som är jobbigt och svårt är det enda motiverande och det de mår bäst av.

Mars One hade inte en genomförbar plan, men de visade vilket överväldigande populärt intresse det finns för att offra sin bekvämlighet för att göra det ingen annan människa gjort, något som man skulle gå till historien om man deltog i.
Glöim inte psykologin runt 'återvinning':

Exakt etthundra procent av varje avliden människa och all den avföring som personen presterat under sin livstid behöver återvinnas som näring under långa rymdfärder och kolonisation av 'döda' planeter.

Förmultningsprocesser och jordbruk kräver ytterligare mängder medhavd materia per återvunna kadaver av alla medhavda arter.

Finns det nåt Komvux eller motsvarande för blivande asätare?
Citera
2019-08-12, 22:19
  #458
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Glöim inte psykologin runt 'återvinning':

Exakt etthundra procent av varje avliden människa och all den avföring som personen presterat under sin livstid behöver återvinnas som näring under långa rymdfärder och kolonisation av 'döda' planeter.

Förmultningsprocesser och jordbruk kräver ytterligare mängder medhavd materia per återvunna kadaver av alla medhavda arter.

Finns det nåt Komvux eller motsvarande för blivande asätare?
Allt levande är återvinning, med solljus som enda input. Jag förstår faktiskt inte ditt argument. Självklart kommer allt jordeliv att återvinna sig själv, som det har gjort nu i fyra miljarder år, även när det befruktar andra planeter. Det är därför ingen resurs någonsin har tagit slut eller ens "peakat". Jag förstår inte vad du ser för slags "problem" med det? Skulle vi sluta återvinna???

Självklart är jag asätare, är inte du det? Jag brukar t.o.m. koka eller bränna de döda djur jag äter, trots att de redan borde ha torskat i frysen. Just to make sure att jag äter döda djur och inte levande djur. Äter du levande djur?
__________________
Senast redigerad av Fri 2019-08-12 kl. 22:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback