Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-28, 16:49
  #1
Medlem
upparinteners avatar
Hejsan, märkte att det inte fanns någon speciell tråd för support till chrome os, så jag tar tillfället och skapar en!

Jag kan börja med en fråga, jag vill kolla på film från min portabla hårddisk på min dator som kör chrome os. Tydligen stödjer inte os:et avi. Finns det något sätt att fixa detta?
Citera
2012-07-30, 01:54
  #2
Medlem
De gånger jag körde Chrome OS så fanns de problemen tydliga med att man inte kunde spela upp somliga videofromat. Kommer ej ihåg om jag lyckades lägga in VLC Player osv. Iallafaal kunde det va krånglit med att lägga in nya program, tex bit torreent klienter osv

Inte ens bildvisningsprogrammet fungerade okej...

Fast kan det väl tyckas att Chrome OS tar ett viktigt initiativ till ett nytt op system. Men det verkar knappt vara färdigt, buggar hit o dit, och dessutom ska lansera den gentemot ett 10-20 tal olika gratis distar av Linux som fungerar betydligt bättre, o är i de närmsta färdiga. Och installerar enklare utan CHrome OS trassel.

Sen är frågan ? Kommer man åt hela hårddiskens innehåll även sen Chrome OS krashat, - ä jag tro det blir en långdragen procedur - tyvärr.

Kanske Chrome OS komer att dö sotdöden och läggs ner, därför att det redan finns ngra bra lLinux-distar som funkar bra. Då varför lägga en ner en massa extrajobb på bättre produkter som redan finns?
Citera
2018-12-30, 00:55
  #3
Medlem
puckots avatar
Sedan jag gick över till Chrome OS så vägrar plötsligt Chrome att spara zoom inställningar för specifika sidor, ibland är det helt enkelt ett måste att ställa in individuella zoom inställningar på vissa sidor med jätteliten text och liknande.

Men när man väl gör en inställning så vill man ju att det ska sparas till nästa gång man startar Chrome (Chromium), när jag körde med Chrome i Windows var det aldrig några problem att spara zoom inställningarna. Men nu verkar den funktionen ha bestämt sig för att sluta fungera sen jag bytte till Chrome OS. Hur löser jag detta?

Jag provade med något zoom tillägg jag laddade ner från Chrome Store som skulle fungera för att spara zoom inställningar för specifika sidor, för att se om det fungerade bättre, men den var totalt värdelös. Ingen skillnad. Jag kör med en nedladdad variant av Chrome OS som kallas för Cloudready, om det har någon betydelse.
__________________
Senast redigerad av puckot 2018-12-30 kl. 01:02.
Citera
2019-01-04, 02:05
  #4
Medlem
Google Chrome os är bra os om man bara ska surfa på nätet.
Den är ju främtst för personer som bara vill ha något som fungerar till 100%. Utan att bry sig om viruskydd, uppdateringar och bakups. Allt på dataorn synkas till Google drive.
Skulle du tappa datorn i sjön köper du en ny och loggar in så finns dina filer och favoriter där.
Citera
2019-12-01, 02:19
  #5
Medlem
sverjevenns avatar
Bekymmersfritt OS, stora problemtråden, fyra inlägg sedan 2012, det är ju bra betyg.
Har egentligen bara ett problem med Chrome OS och det är remote desktop, går att komma åt andra datorer, men jag kommer inte åt Chrome OS-datorn? Varför? Är det jag som är bakom flötet eller är det så här för alla?
Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback