Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-28, 03:52
  #1
Medlem
0jonz0s avatar
Tja jag installerade två spel jag har från skiva på xboxens hårddisk, men när man tar ut skivan så kan man inte spela spelet utan skivan krävs. Varför är det så undrar jag?
Om man inte kan spela installerade spel utan skivan, vad fan är då meningen med valmöjligheten att installera spelet på xboxen?!
Citera
2012-07-28, 04:04
  #2
Medlem
DelGriffiths avatar
Har inte XBOX 360 men vad jag kan googla fram är det för att korta ner laddningstiderna, det går alltså inte att köra spel helt utan skivan i.
Citera
2012-07-28, 04:04
  #3
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Tja jag installerade två spel jag har från skiva på xboxens hårddisk, men när man tar ut skivan så kan man inte spela spelet utan skivan krävs. Varför är det så undrar jag?
Om man inte kan spela installerade spel utan skivan, vad fan är då meningen med valmöjligheten att installera spelet på xboxen?!


Möjligheten att installera spel på hdd finns för att förkorta laddningstiden och konsollen blir tystare. Att du inte kan spela utan skiva beror på att du inte ska kunna använda ditt spel på flera konsoller vid tex lan.
Citera
2012-07-28, 04:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Tja jag installerade två spel jag har från skiva på xboxens hårddisk, men när man tar ut skivan så kan man inte spela spelet utan skivan krävs. Varför är det så undrar jag?
Om man inte kan spela installerade spel utan skivan, vad fan är då meningen med valmöjligheten att installera spelet på xboxen?!

Du tror inte det skulle försämra försäljningen av spel jävligt mycket?
Samma sak som att du installerar ett spel på datorn, du måste ju ändå ha skivan i.
Om du stör dig på skivorna kan du ju ladda ner spelen direkt på hårddisken. (om det nu går på xbox, på ps3 köper jag spelen på ps-store så jag kan ladda ner de.
Citera
2012-07-31, 13:40
  #5
Medlem
Luffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Tja jag installerade två spel jag har från skiva på xboxens hårddisk, men när man tar ut skivan så kan man inte spela spelet utan skivan krävs. Varför är det så undrar jag?
Om man inte kan spela installerade spel utan skivan, vad fan är då meningen med valmöjligheten att installera spelet på xboxen?!

Och det kan va bra att installera spelet dels det mrnitrous sa och för att förhindra att skivan ska få repor själv brukar jag installera spelen för mitt 360 låter som en dammsugare när jag lirar bf3 =P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback