Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-28, 01:36
  #1
Medlem
Hej, börjar med att säga att jag har försökt och försökt i flera timmar med hjälp av dedicated server men får error meddelandet "STEAM validation rejected" när jag skriver in i consolen "connect (ip adress)". Har googlat runt och kommer fram till väldigt komplicerade svar och guider på engelska och det visade sig vara att jag inte är den enda med detta problem utan det är väldigt stort.

Någon härlig själ där som har lusten att förklara hur jag öppnar egen server?

Har vart inne i mapparna och mixtrat och pillat och bytt namn på mappar och ändrat koder i textdokument osv. Inget funkar.
Citera
2012-07-28, 01:42
  #2
Medlem
Skapa ett textdokument med namnet steam_appid och skriv 240 i den textfilen, spara den i csstrike-mappen i "Source Dedicated Server"-mappen. Problemet borde vara löst efter det
Citera
2012-07-28, 02:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lormiz
Skapa ett textdokument med namnet steam_appid och skriv 240 i den textfilen, spara den i csstrike-mappen i "Source Dedicated Server"-mappen. Problemet borde vara löst efter det
Har redan provat, funkar tyvärr inte
Citera
2012-07-28, 02:56
  #4
Medlem
Har du provat med att stänga av brandvägg / göra undantag för servern i brandväggen, portar i routern öppna etc?

Har någon annan du känner provat att gå in på servern, isf har dom samma problem när dom ska ansluta till servern?
Citera
2012-07-28, 03:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lormiz
Har du provat med att stänga av brandvägg / göra undantag för servern i brandväggen, portar i routern öppna etc?

Har någon annan du känner provat att gå in på servern, isf har dom samma problem när dom ska ansluta till servern?
Just nu kommer jag inte in på css. Men jag tvivlar på att andra kommer in på servern. Nej jag har ej vart och mixtrat i routern då jag kände att det blev lite för komplicerat att braka där. Har ej provat stänga av brandväggen, men det ska absolut inte behövas i detta fall.

Har googlat runt som sagt och inget funkar, väldigt många har detta problem. Jag tror det enda som krävs, det ultimata är att "port forwarding" det är något med routern vad jag förstått men förstår tyvärr inte vad det betyder
Citera
2012-07-28, 13:52
  #6
Medlem
Öppna portarna 27015 och 27016 i din router!
Citera
2012-07-28, 14:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lormiz
Öppna portarna 27015 och 27016 i din router!
Jag har aldrig vart inne och rotat i routern, skulle du kunna beskriva mer hur jag ska gå tillväga?
Citera
2012-07-28, 16:10
  #8
Medlem
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/! Välj den router som du har i den listan och ta vilket program som helst i nästa lista och byt ut portarna till 27015 och 27016
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback