Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2012-07-28, 01:17
  #61
Medlem
Flärps avatar
Jag använder min iPad mer än min MacBook Air men tyvärr så måste jag svara att den inte ersätter en laptop - ännu.

Däremot om du redan har en dator så är en iPad ett perfekt komplement. Särskilt om du har iCloud och kan synca anteckningar m.m.

Sent from my iPad.
Citera
2012-07-28, 02:17
  #62
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Råkade tappa min laptop på golvet idag när jag snubblade på min nätverkskabel (Go me!) så att skärmen gick sönder.
Funderar på om jag inte ska köpa en iPad istället för en ny laptop då jag ändå inte spelar så mycket spel på den bärbara.

Om jag behöver något för att skriva ner anteckningar i skolan först och främst, men även kunna måla t ex kinesiska tecken (ska läsa kinesiska.), duger en Ipad då? Annars blir det väl vanligt slösurf och sådant men huvudsyftet är för studier.

Citat:
Ursprungligen postat av Atarn
Problemet med iPads är att de inte fyller någon funktion öht. En liten smidig surfplatta - ja det är telefonen det. Sitta hemma i soffan och surfa, ja det har du haft laptopen till sedan 20 år. Man kan trycka på skärmen! Ja vem fan bryr sig?

Prova skriv t.ex. ett sådant här inlägg på en iPad vs laptop. Nej spelen är inte bättre heller än på en bärbar PC/Mac.

En iPad ersätter inte helt och hållet någon annan produkt. Däremot är den ett utmärkt komplement.

Jag hade tidigare en 17-tums laptop (Dell) som min "huvuddator". Snarare flyttbar än bärbar dator. Nu har jag ingen bärbar dator längre utan använder iMac samt iPad.

Jag citerar åter igen mig själv från en liknande tråd:

https://www.flashback.org/sp35085569

(Majoriteten av mitt deltagande i olika forum sker på iPad. Även detta inlägg skrivs på iPad.)
Citera
2012-09-10, 20:02
  #63
Medlem
Jag som bara surfar, tankar filmer och serier i utorrent, om jag jailbreakar ipaden, köper till en extern hårddisk samt externt tangentbord för att få det lite enklare helt enkelt, har hdmi till tvn att använda för att koppla till tvn, är detta möjligt? För detta är nämligen precis det ända jag gör på internet.. Skickar lite mail kanske..
Citera
2012-09-10, 20:41
  #64
Medlem
aquoss avatar
Jag sålde men iPad och köpte en laptop med en i7:a för ca 6k <3333

Best dicision of that day
Citera
2012-09-10, 21:38
  #65
Medlem
Puertis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madrassmagiker
Jag som bara surfar, tankar filmer och serier i utorrent, om jag jailbreakar ipaden, köper till en extern hårddisk samt externt tangentbord för att få det lite enklare helt enkelt, har hdmi till tvn att använda för att koppla till tvn, är detta möjligt? För detta är nämligen precis det ända jag gör på internet.. Skickar lite mail kanske..

Undrar samma sak jag med.
Citera
2012-09-10, 23:36
  #66
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madrassmagiker
Jag som bara surfar, tankar filmer och serier i utorrent, om jag jailbreakar ipaden, köper till en extern hårddisk samt externt tangentbord för att få det lite enklare helt enkelt, har hdmi till tvn att använda för att koppla till tvn, är detta möjligt? För detta är nämligen precis det ända jag gör på internet.. Skickar lite mail kanske..

Citat:
Ursprungligen postat av Puerti
Undrar samma sak jag med.

Det beror på hur mycket ni är beredda att betala. En iPad + hårddisk + tangentbord = Schysst laptop där du inte behöver hårddisk eller tangentbord.

Angående koppling till tvn så måste du köpa till Apple AV-adapter (349:-) för att koppla in iPaden. Även en kostnad du troligen slipper med en laptop.
Citera
2013-08-28, 12:44
  #67
Medlem
Jag ska endast ha min surfplatta/laptop till skolan för att surfa & skriva uppsatser på. Använder papper & penna vid anteckningar under föreläsningarna. Använder aldrig datorn till ngt annat ändå. Så undrar om de går lika bra med en surfplatta? Om jag köper till ett tangentbord?
Citera
2013-08-28, 12:52
  #68
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madrassmagiker
Jag som bara surfar, tankar filmer och serier i utorrent, om jag jailbreakar ipaden, köper till en extern hårddisk samt externt tangentbord för att få det lite enklare helt enkelt, har hdmi till tvn att använda för att koppla till tvn, är detta möjligt? För detta är nämligen precis det ända jag gör på internet.. Skickar lite mail kanske..
Då är det väl betydligt bättre att köpa en billig ultrabook för pengarna?
Citera
2013-08-28, 15:05
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaaanna
Jag ska endast ha min surfplatta/laptop till skolan för att surfa & skriva uppsatser på. Använder papper & penna vid anteckningar under föreläsningarna. Använder aldrig datorn till ngt annat ändå. Så undrar om de går lika bra med en surfplatta? Om jag köper till ett tangentbord?
Detta är precis vad jag använde min iPad till under tiden jag hade min dator inne på en längre reparation och medans det fungerar så skulle jag om man planerar att ha det långvarigt inte tvekat en sekund på att istället köpa en laptop i passande prisklass. Att skriva brödtexten går ju bra så länge man inte behöver referera till källor, kolla upp saker under tiden eller ha en fin formatering.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback