Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-26, 13:28
  #1
Medlem
Froken.Julies avatar
jag slingade håret igår, blonda slingor. Jag har mörkbrun för tillfället.
Jag har gjort detta innan, då gick jag från svart till blond.
Frågan är då om jag ska slinga var 6:e vecka, tills jag uppnått önskat resultat? eller ska jag köra all in och bleka allt på en gång och sedan klippa bort det slitna? det känns som att jag sliter på det redan slitna om jag slingar och slingar istället för att köra allt i ett svep och sedan låta håret vara.
Citera
2012-07-26, 15:07
  #2
Medlem
Goseklumpens avatar
Haha , jag skulle vilja göra likadant. Fast du mitt bästa råd är att göra det hos frisör eller åtminstone låta någon annan göra det så att resultatet blir blont precis jämt överallt.
Fixa också massa inpackningar. Sedan är vårdande oljor och balsam bra.

Det är skitsmart att göra det långsamt.

Ta sedan ett kort så man får se själva resultatet.
Citera
2012-07-26, 15:33
  #3
Medlem
Froken.Julies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goseklumpen
Haha , jag skulle vilja göra likadant. Fast du mitt bästa råd är att göra det hos frisör eller åtminstone låta någon annan göra det så att resultatet blir blont precis jämt överallt.
Fixa också massa inpackningar. Sedan är vårdande oljor och balsam bra.

Det är skitsmart att göra det långsamt.

Ta sedan ett kort så man får se själva resultatet.


jag gör det hos frisören, jag skulle aldrig göra något på egen hand!
Citera
2012-07-26, 16:40
  #4
Medlem
NoBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froken.Julie
jag slingade håret igår, blonda slingor. Jag har mörkbrun för tillfället.
Jag har gjort detta innan, då gick jag från svart till blond.
Frågan är då om jag ska slinga var 6:e vecka, tills jag uppnått önskat resultat? eller ska jag köra all in och bleka allt på en gång och sedan klippa bort det slitna? det känns som att jag sliter på det redan slitna om jag slingar och slingar istället för att köra allt i ett svep och sedan låta håret vara.

Jag gjorde likadant i höstas. Först la frisören ljusa (blekte) slingor i mitt då mörkbruna hår (toning). Jag blev inte alls nöjd med den kontrasten. Då föreslog frisören att jag skulle färga (INTE blekning) håret ljusare då det fanns en speciell färg som kan göra det = mindre slit på håret.

Mitt hår blev då lite ljusare än mellanblond, lite åt kola-färg hållet (som Annica i årets BB). Skitsnyggt!!
Citera
2012-07-27, 00:07
  #5
Medlem
Froken.Julies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBrain
Jag gjorde likadant i höstas. Först la frisören ljusa (blekte) slingor i mitt då mörkbruna hår (toning). Jag blev inte alls nöjd med den kontrasten. Då föreslog frisören att jag skulle färga (INTE blekning) håret ljusare då det fanns en speciell färg som kan göra det = mindre slit på håret.

Mitt hår blev då lite ljusare än mellanblond, lite åt kola-färg hållet (som Annica i årets BB). Skitsnyggt!!


jag funderar på att köra all in. Jag är ganska ivrig och jag ska fråga frisören om det kommer funkar på mitt hår utan att det går av. Om det är så skört kommer de ändå gå av av slingorna.
Mitt hår är faktiskt ganska mjukt och följsamt, lent och långt ifrån svinto. Det har däremot gått av hårstrån här och var av slingorna.

jag vill ha riktigt blond först! jag kan tänka mig att slinga utväxten sedan..
Citera
2012-07-27, 07:41
  #6
Medlem
NoBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froken.Julie
jag funderar på att köra all in. Jag är ganska ivrig och jag ska fråga frisören om det kommer funkar på mitt hår utan att det går av. Om det är så skört kommer de ändå gå av av slingorna.
Mitt hår är faktiskt ganska mjukt och följsamt, lent och långt ifrån svinto. Det har däremot gått av hårstrån här och var av slingorna.

jag vill ha riktigt blond först! jag kan tänka mig att slinga utväxten sedan..

Jo tack, jag var också hur ivrig som helst... haha. Mitt hår blev en smula slitet på slingorna hon först la, innan den skonsamma färgningen. Har också mjukt och lent hår för övrigt.
Min frisör vägrade att blondera hela mitt hår på en gång, men nu i efterhand gör det mig inget eftersom jag trivs galet bra i den skonsamma färgningen hon gjorde. Lycka till i alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback