Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-25, 22:03
  #1
Medlem
Har laddat hem the Walking Dead från Playstation store.

Hela paketet för 199:-. Även laddat ner första delen.

Allt laddas ner som det skall men inga ikoner/ Installationsikoner på "spel" dyker upp förutom i mappen "game data utility" Där finns en Bild men kan inget göra med den.

Laddat ner en hel del innan men detta har aldrig hänt. Vad göra?
Citera
2012-07-25, 22:26
  #2
Medlem
kolla om den finns kvar på nedladdningshanteringen.

Annars kan du ju bara ladda hem den igen,du har ju redan köpt det
Citera
2012-07-25, 22:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detlitetelefant
kolla om den finns kvar på nedladdningshanteringen.

Annars kan du ju bara ladda hem den igen,du har ju redan köpt det


Vart hittar jag åt nedladdningshanteringen?

Jo jag har testat 2 ggr. Fungerar fint varje gång..sen dött. =0/
Citera
2012-07-25, 22:51
  #4
Medlem
Zelogaths avatar
När du tankar så hamnar spelen i en kategori kallad nedladdningshantering eller liknande, den ska inte vara så svår att hitta (tror att det är en undermeny tredje xmb-menyn från höger) och där ligger spelen i en "bubbla".
Detta är ett nedladdat spel, och trycker du på den (X) så ska spelet installeras.
När installationen sedan är klar så dyker det upp en spelikon på det gamla vanliga stället!
Citera
2012-07-25, 23:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
När du tankar så hamnar spelen i en kategori kallad nedladdningshantering eller liknande, den ska inte vara så svår att hitta (tror att det är en undermeny tredje xmb-menyn från höger) och där ligger spelen i en "bubbla".
Detta är ett nedladdat spel, och trycker du på den (X) så ska spelet installeras.
När installationen sedan är klar så dyker det upp en spelikon på det gamla vanliga stället!


I vanliga fall när man tar hem demos eller spel hamnar dom i en "bubbla" i spelkategorin och installeras automatiskt när man trycker på dom. Testat 3 ggr nu att ta hem spelet men det dyker inte upp något.
Installationen fungerar som den ska utan felmeddelanden.
__________________
Senast redigerad av thepotatisarna 2012-07-25 kl. 23:11.
Citera
2012-07-25, 23:20
  #6
Medlem
I "download list" ligger spelet precis som alla andra spel att ta hem igen och även ett annat jag tog hem igår som fungerade felfritt.

Har gott om plats på disken och konsollen uppdaterades igår.
Citera
2012-07-25, 23:33
  #7
Medlem
Zelogaths avatar
Om du verkligen inte kan hitta spelet någonstans på din PS3:a så skulle jag rekommendera dig att starta om konsolen och se om det kan hjälpa.

Själv har jag inte uppdaterat min konsol på ett tag, så det kan ju hända att det är uppdateringen som har ställt till det- får du det inte att fungera efter omstart heller så borde du ta kontakt med PSN (vet inte om det finns kontakt via PS3:t) och förklara problemet.

Skulle ju vara surt om du har betalat för något som du inte ska få använda, då Playstation inte betalar tillbaka spenderade pengar på PSN..
Citera
2012-07-25, 23:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Om du verkligen inte kan hitta spelet någonstans på din PS3:a så skulle jag rekommendera dig att starta om konsolen och se om det kan hjälpa.

Själv har jag inte uppdaterat min konsol på ett tag, så det kan ju hända att det är uppdateringen som har ställt till det- får du det inte att fungera efter omstart heller så borde du ta kontakt med PSN (vet inte om det finns kontakt via PS3:t) och förklara problemet.

Skulle ju vara surt om du har betalat för något som du inte ska få använda, då Playstation inte betalar tillbaka spenderade pengar på PSN..


Startat om flera ggr, och även ringt min lokala spelbutik, dom skulle höra av sig i morgon mycket hjälpsamma. Har inga bra erfarenheter av psn support.
Citera
2012-07-26, 15:05
  #9
Medlem
Problemet löst. Hade inte laddat och installerat Trial-versionen först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback