Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 11:18
  #13
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra-IQ
1500 kr per behandlig är inte alls dyrt.
Men man kan inte göra laser behandlig området nära ögonen, kan ge allvarliga skador på ögonen :/
Det är nog för folk som inbillar sig att det är en bra idé att ta bort ögonfransarna, tror du inte?
Citera
2012-07-24, 11:20
  #14
Medlem
Bellees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra-IQ
1500 kr per behandlig är inte alls dyrt.
Men man kan inte göra laser behandlig området nära ögonen, kan ge allvarliga skador på ögonen :/

Nej men det är från den summan sen uppåt men med tanke på hur litet område det handlar om borde det inte bli mycket dyrare.
Borde man inte kunna ha nåt skydd för ögonen om man gör laser? Simglasögon täckta med folie, eller nåt.

Men kolla om det är någon som gör elektrolys där du bor så löser det sig säkert!
Citera
2012-07-24, 11:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Det är nog för folk som inbillar sig att det är en bra idé att ta bort ögonfransarna, tror du inte?
vem pratar om att ta bort ögonfransarna ?
Citera
2012-07-24, 11:21
  #16
Medlem
Bellees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Det är nog för folk som inbillar sig att det är en bra idé att ta bort ögonfransarna, tror du inte?

Därför elektrolys uppfanns, för att ta bort inåtväxta ögonfransar.
Citera
2012-07-24, 11:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellee
Nej men det är från den summan sen uppåt men med tanke på hur litet område det handlar om borde det inte bli mycket dyrare.
Borde man inte kunna ha nåt skydd för ögonen om man gör laser? Simglasögon täckta med folie, eller nåt.

Men kolla om det är någon som gör elektrolys där du bor så löser det sig säkert!
Aa, men hoppas att det totala priser inte överstiger mer än 15000 kr :/
Citera
2012-07-24, 11:38
  #18
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Det skulle vara bästa lösningen. Elektrolys används också för att ta bort hår runt halsen. Dock så låg kostnaden på omkring 50kr per hårstrå eller något.

Själv behöver jag göra något för att få behålla mitt hår på hjässan (har fläckvist håravfall)

Jag vet att HairMax erbjuder produkter för några tusenlappar. De säger att produkterna är likvärdiga de maskiner som hårklinikerna använder, vilket jag tvivlar på eftersom maskinerna som hårklinikerna använder kostar runt en miljon...

Kastrerar du dig kommer du aldrig behöva oroa dig över att tappa hår ifrån huvudet igen. Dock kommer inte håret du redan tappat växa tillbaka! Din kroppsbehåring kommer även minska så det är win-win
Citera
2012-07-24, 11:41
  #19
Medlem
Som sagt, fem minuters noppning varannan vecka, vad är problemet?
Citera
2012-07-24, 11:42
  #20
Medlem
Bellees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra-IQ
Aa, men hoppas att det totala priser inte överstiger mer än 15000 kr :/

Nej det jag fick fram var alltså från 1500 och uppåt som det totala priset, inte per behandling. Sorry om jag var otydlig.
Citera
2012-07-24, 11:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkarpappa
Som sagt, fem minuters noppning varannan vecka, vad är problemet?
varanan vecka kommer sluta med varje dag.
Citera
2012-07-24, 11:44
  #22
Medlem
Har hört att IPL behandling fungerar mellan ögonbrynen, men får inte reda på hur det fungerar.
Citera
2012-07-24, 12:25
  #23
Medlem
Noppa eller raka bort håren mellan ögonbrynen. Detta är mycket vanligare bland män än du tror. Folk som inte har riktigt skela ögonbryn gör det säkert minst en gång i veckan. Därutav jag.

Noppar du bort ögonbrynen så växer dom inte tillbaks på en dag. Jag tror att det har med pigmentet mellan ögonbrynen att göra. Försök att bleka det aningen på någon sätt kanske?

Hur som helst så tycker jag att du bör lägga upp en bild så att vi får se vad det handlar om.
Citera
2012-07-24, 13:36
  #24
Medlem
vixis avatar
Varför tror du tjejer noppar ögonbrynen? Våra ögonbryn ser inte mirakulöst välformade ut av naturen direkt. Jag noppar och färgar ögonbrynen och rakar "mustaschen" flera gånger i veckan. Du vet, sånt som killar normalt sett inte märker att man gör... de märker bara vilka som inte gör det och tror att det är onaturligt mycket hår på de tjejerna.

Raka ditt unibrow när du rakar dig i resten av ansiktet, vad är problemet? Eller noppa så slipper du göra det lika ofta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback