31 290 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 449 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Övriga dator- och IT-diskussioner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Sinsister
Medlem
Sinsisters avatar
Hej,

Jag är i Peking och vill komma åt facebook, inga svenska proxyservrar funkar som jag
googlat. Använder Ninjacloak, kan logga in men kommer inte åt de scriptade sidorna
(själva innehållet, foton, statusuppdateringar osv) ser en blå ram runt (5 nya uppdateringar,
1 meddelande osv)

Nån som har nått förslag på hur man kan lösa detta och accessa hela facebook?

(testar med chrome, firefox & explorer, samma resultat med alla)

Doraemon-FTW
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Ninjacloak och andra öppna proxies funkar inte. Securitales.com har en trial du kan säga upp gratis inom 30 dagar.

undret
Medlem
Hej,
Vet inte om detta hjälper dig, men jag var i Kina förra hösten och då körde jag utan problem via Anonine. Då hade jag skaffat konto där innan jag stack och satt upp VPN-tjänsten på datorn.

Jag kunde inte surfa in på Anonines hemsida utan VPN i Kina, dock. Jag bodde på ett stort hotell med internationella gäster, så där är de kanske mer generösa med internet-access, vad vet jag. Det kan också ha spelat in.

Kanske kan nån kompis i Sverige fixa ett abonnemang till dig.

Annan kul grej var att jag kunde köra uTorrent utan VPN igång, om jag laddat ned torrentarna via VPN först då.
Hälsningar

Kausti
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undret
Hej,
Vet inte om detta hjälper dig, men jag var i Kina förra hösten och då körde jag utan problem via Anonine. Då hade jag skaffat konto där innan jag stack och satt upp VPN-tjänsten på datorn.

Jag kunde inte surfa in på Anonines hemsida utan VPN i Kina, dock. Jag bodde på ett stort hotell med internationella gäster, så där är de kanske mer generösa med internet-access, vad vet jag. Det kan också ha spelat in.

Kanske kan nån kompis i Sverige fixa ett abonnemang till dig.

Annan kul grej var att jag kunde köra uTorrent utan VPN igång, om jag laddat ned torrentarna via VPN först då.
Hälsningar

Sitter själv i Peking just nu, och jag kör också Anonine. Sidan funkar fint utan VPN, och jag kommer åt både Youtube och Facebook när jag har VPNen uppkopplad. Det var exakt likadant i Shanghai, och Vietnam som även dom hade blockat Facebook.

TS: Det kostar 40 kronor per månad att använda Anonine, men om du har råd att res hit så lär du ha råd att lägga undan 40 spänn

Svara på ämne
Topp Dela »