Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-23, 22:18
  #1
Medlem
jaketylers avatar
Som rubriker lyder ( Det är i skogen )
vill bara höra vad ni har att säga, om ni tycker det är bra/dåligt får ni gärna ge ett argument

Målet ( Viktnedgång )
__________________
Senast redigerad av jaketyler 2012-07-23 kl. 22:21.
Citera
2012-07-23, 22:20
  #2
Avstängd
AmandasLekstugas avatar
Det beror på är du stark fysisk?
Klarar din kropp 5 km per dag?
Låt en läkare undersöka din kropp så läkaren får se om du har en bra hälsa och kropp som klarar 5 km per dag.

Annars om du kan det så är det bara bra träning och hälsosamt.

Men jag tror man ska vila någon eller några dagar i veckan så kroppen får vila
Citera
2012-07-23, 22:21
  #3
Medlem
Du får nog vara lite mer specifik om vad du har för mål.
Citera
2012-07-23, 22:22
  #4
Medlem
jaketylers avatar
Målet är att gå ner i vikt, att förbränna fett
Citera
2012-07-23, 22:22
  #5
Medlem
Vaddå bra eller dåligt? Det beror helt och hållet på varför du gör det och vad du vill uppnå med det...

Om du har som mål att gå ner i vikt är det ju bra eftersom du aktiverar dig själv samt kommer det ge andra positiva egenskaper för hälsan som kondition ect ect..

Edit; Om du är otränad skulle jag dock inte rekommendera att du börjar springa 5km varje dag, eftersom det skulle göra att du får problem med vaderna.. och det skulle leda till att du kanske kan hålla igång ditt springande i ca 2 dagar sedan slutar pga skada..

Du bör börja med att springa kortare sträckor och sedan stegvis börja springa längre när du känner att kroppen är redo för det..

Mvh
__________________
Senast redigerad av Bomben1 2012-07-23 kl. 22:25.
Citera
2012-07-23, 22:24
  #6
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaketyler
Målet är att gå ner i vikt, att förbränna fett

Då finns det bättre sätt än att du ska behöva plåga dig med 5km per dag (antar att du inte har något större intresse för att springa eftersom du frågar här, om du hade intresse så hade du inte suttit här och frågat utan varit ute och sprungit istället bara för det är så kul)
Citera
2012-07-23, 22:25
  #7
Medlem
jaketylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Vaddå bra eller dåligt? Det beror helt och hållet på varför du gör det och vad du vill uppnå med det...

Om du har som mål att gå ner i vikt är det ju bra eftersom du aktiverar dig själv samt kommer det ge andra positiva egenskaper för hälsan som kondition ect ect..

varför jag undrade ifall det var bra eller dåligt är för att jag tänkte att det kanske inte är så bra för lederna och knäna att få jobba hårt varje dag.
Citera
2012-07-23, 22:26
  #8
Medlem
jaketylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Då finns det bättre sätt än att du ska behöva plåga dig med 5km per dag (antar att du inte har något större intresse för att springa eftersom du frågar här, om du hade intresse så hade du inte suttit här och frågat utan varit ute och sprungit istället bara för det är så kul)

Haha, det är korrekt.
spring är väl inte det roligaste men eftersom jag har hört att det är så jäkla bra så tar jag mig ändå tiden till att göra det.
Citera
2012-07-23, 22:30
  #9
Medlem
LifeSteals avatar
Det räcker inte med att springa 5km per dag för fettförbränning, kosten måste också skötas!
Citera
2012-07-23, 22:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaketyler
varför jag undrade ifall det var bra eller dåligt är för att jag tänkte att det kanske inte är så bra för lederna och knäna att få jobba hårt varje dag.

Om det är viktnedgång som du är ute efter så rekommenderar jag att du sätter dig in lite i hur kosten påverkar vikten.. dvs kalorier.

Dock behöver du inte springa för att bränna kalorier, om du har tillgång till gym så rekommenderar jag crosstrainern om du är otränad. Eftersom den inte påverkar knäna lika mycket som springa gör.. Om du inte har tillgång till gym fungerar cykling samt gång lika bra som att löpa, dock tar det längre tid att bränna samma mängd kalorier eftersom det inte är lika intensivt.

Mvh
Citera
2012-07-23, 22:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Om det är viktnedgång som du är ute efter så rekommenderar jag att du sätter dig in lite i hur kosten påverkar vikten.. dvs kalorier.

Dock behöver du inte springa för att bränna kalorier, om du har tillgång till gym så rekommenderar jag crosstrainern om du är otränad. Eftersom den inte påverkar knäna lika mycket som springa gör.. Om du inte har tillgång till gym fungerar cykling samt gång lika bra som att löpa, dock tar det längre tid att bränna samma mängd kalorier eftersom det inte är lika intensivt.

Mvh

Är väl inte så smart att rekomendera en otränad med övervikt att stå i ett trist gym och sprattla varje dag i nybörjarfasen? Bästa är att vara ute i skogen och röra på sig i friska luften med fin terräng, och lära sig att ge sig ut oavsett väder.
Citera
2012-07-23, 22:40
  #12
Medlem
jaketylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Är väl inte så smart att rekomendera en otränad med övervikt att stå i ett trist gym och sprattla varje dag i nybörjarfasen? Bästa är att vara ute i skogen och röra på sig i friska luften med fin terräng, och lära sig att ge sig ut oavsett väder.

Exakt det jag vill!

Gym miljön är så deprimerande dessutom slänger folk så jävla många onda blickar på en när man går in på ett gym..
man känner sig inte välkommen direkt, därför jag hellre tränar i skogen, fridfullt och skönt men som sagt är det så bra att springa 7 dagar i veckan eller behöver man vilo dagar som när man styrketränar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback