19 705 besökare online
857 218 medlemmar • 45 829 681 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Bilar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
provocative77
Medlem
provocative77s avatar
Ställ av Volvon o tipsa polisen om att någon i Skåne kör med en avställd bil.
Det kan bli en rolig upplevelse för honom.
Att ni får tillbaka er bil är nog kört nu när den är trasig utan ni får ta lärdom av detta o ge aset lite mysiga problem.
Säg även upp försäkringen då han inte kan försäkra ER bil.

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Ställ av Volvon o tipsa polisen om att någon i Skåne kör med en avställd bil.
Det kan bli en rolig upplevelse för honom.
Att ni får tillbaka er bil är nog kört nu när den är trasig utan ni får ta lärdom av detta o ge aset lite mysiga problem.
Säg även upp försäkringen då han inte kan försäkra ER bil.

Jo, vi har funderat på att ställa av bilen med, men då kommer han ställa av saaben, och ska vi få upp den till sthlm så måste den vara körbar, saab går igenom och felsöker bilen just nu.

Vi kan få tillbaka volvon om vi byter turbo på den (om det är enda felet) och då går vi även till domstol och löser det, så får vi stämma honom då.

Om vi får pappret på saaben så löser vi det så, har vi tur kan vi antingen lösa det på ett sätt då det finns en som eventuellt är intresserad av bilen, i annat fall så kan vi alltid ställa av den när vi fått papprerna och sälja rester som reservdelsbil.

provocative77
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaget84
Jo, vi har funderat på att ställa av bilen med, men då kommer han ställa av saaben, och ska vi få upp den till sthlm så måste den vara körbar, saab går igenom och felsöker bilen just nu.

Vi kan få tillbaka volvon om vi byter turbo på den (om det är enda felet) och då går vi även till domstol och löser det, så får vi stämma honom då.

Om vi får pappret på saaben så löser vi det så, har vi tur kan vi antingen lösa det på ett sätt då det finns en som eventuellt är intresserad av bilen, i annat fall så kan vi alltid ställa av den när vi fått papprerna och sälja rester som reservdelsbil.
Köp en turbo på skroten. inte svårt att byta själv.
Jag hade gett upp o sett till att er motparts nästa fordon hade varit en permobil

HJ-C
Medlem
Vilken jävla soppa ...
Fast jag följer den med stort intresse. Glöm inte att uppdatera efter hand.

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Någon som vet vad som händer om jag skriver över bilen på min sambo? Bilen och avtalet står på mig, men om jag skriver över den på min sambo så bryter jag avtalet, trots att han redan gått med på att upphäva avtalet?

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Saab har nu ringt min sambo, det är turbon som är trasig, och det går på mellan 16-17000 för att fixa turbon samt byta vissa slangar som var trasiga.

Nu får vi se hur vi ska göra, om vi ska fixa det själva och få upp bilen till sthlm, sedan sälja den vidare...

Safko
Medlem
Helt sanslöst att det kostar så mycket för en ny turbo + jobb.

Ni får inte tillbaka pengarna om ni rustar upp den, åk och hämta med släp och sälj den sedan som renoveringsobjekt.

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safko
Helt sanslöst att det kostar så mycket för en ny turbo + jobb.

Ni får inte tillbaka pengarna om ni rustar upp den, åk och hämta med släp och sälj den sedan som renoveringsobjekt.

Vad tror du att vi skulle kunna få för den då? Jag funderar på att begära ca 25 för den och då fixas turbon, alternativt att man säljer den som renoveringsobjekt. Min sambo ska se om han kan få hjälp att fixa turbon, sedan då byta tillbaka våran volvo.. Det finns så mycket olika att göra och jag orkar själv inte med allt med de..

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Som svar på alla som säger att vi ska ta den på släp, vi har inte BE-kort och tror inte vi känner någon som har det, dessutom saknas en bil vi kan dra med

Greve-Von-Boegroef
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Vilken soppa...

Jag förstår mig inte på människor som är så jäkla blåögda som så många är...

jaget84
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve-Von-Boegroef
Vilken soppa...

Jag förstår mig inte på människor som är så jäkla blåögda som så många är...

Man vill tro det bästa om folk och inser inte hur mycket det skadar en själv helt enkelt

Kristofer00
Medlem
Hoppas allting löser sig.. känns lite hopplöst när man läser detta :/

Svara på ämne
Topp Dela »