Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 19:16
  #13
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ta med dig sällskap"manligt", vanligt att det blir bråk vid dessa typer av affärer.

Gå med på att ta dina nycklar när han får sina o lämna omg platsen. Du här nu lärt dig en läxa...byte suger. Sälj o köp nytt, det är rätt väg.


Jo, antingen var min sambo eller en vän tänkt att följa med och byta, men nu, han som har vår volvo, kan helt plötsligt inte imorgon, för han jobbar och är ute med lastbil, medan volvon är instängd i ett garage.. Han kan i helgen säger han då, men då kan inte jag för jag varit bortlovad i två månader för just denna helg.

Det värsta är att han är så feg att han inte vågar ha kontakt med mig, utan med min sambo bara.. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, blir det i helgen får han antingen möta upp min sambo någonstans eller så får han komma upp hit, men det säger han med att han inte kan för han kan inte tanka bilen, men det är bara skitsnack anser jag..
Citera
2012-07-24, 19:44
  #14
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaget84
Jo, antingen var min sambo eller en vän tänkt att följa med och byta, men nu, han som har vår volvo, kan helt plötsligt inte imorgon, för han jobbar och är ute med lastbil, medan volvon är instängd i ett garage.. Han kan i helgen säger han då, men då kan inte jag för jag varit bortlovad i två månader för just denna helg.

Det värsta är att han är så feg att han inte vågar ha kontakt med mig, utan med min sambo bara.. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, blir det i helgen får han antingen möta upp min sambo någonstans eller så får han komma upp hit, men det säger han med att han inte kan för han kan inte tanka bilen, men det är bara skitsnack anser jag..

Kör lite scaretactics då, berätta att du tröttnat på honom och löser det här med hjälp av polisen om han inte kan komma med en lämplig lösning omgående.
Han verkade ju svara ganska bra på sånt med tanke på tidigare inlägg om juristen.
Citera
2012-07-24, 19:47
  #15
Medlem
gb85s avatar
Annars tar du en kopia av avtalet ni skrev och skickar in det till transportstyrelsen och ber dom att ordna så att bilarna byter ägare. Skicka även med ägarbyteshandlingen på er bil. Skulle ju inte vilja ha tillbaka en bil som vart på vift i två månader i mörkaste Malmö.
Fixa ägarbytet med hjälp av transportstyrelsen, ställ av er gamla bil och betala skatten på den nya och sen är det bara att tuta och köra.

Nu när ni har kontakt med snubben, varför vill han inte skicka in sina papper?
Citera
2012-07-24, 19:52
  #16
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Kör lite scaretactics då, berätta att du tröttnat på honom och löser det här med hjälp av polisen om han inte kan komma med en lämplig lösning omgående.
Han verkade ju svara ganska bra på sånt med tanke på tidigare inlägg om juristen.

Jo, jag funderar på att lämna hans bil hos honom, har ju trots allt adressen, och sedan polisanmäla volvon stulen, för mig svara han inte, och sambon dröjer han ut svar på, ska han montera ner bilen innan vi får tillbaka den eller känns det som?!

Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Annars tar du en kopia av avtalet ni skrev och skickar in det till transportstyrelsen och ber dom att ordna så att bilarna byter ägare. Skicka även med ägarbyteshandlingen på er bil. Skulle ju inte vilja ha tillbaka en bil som vart på vift i två månader i mörkaste Malmö.
Fixa ägarbytet med hjälp av transportstyrelsen, ställ av er gamla bil och betala skatten på den nya och sen är det bara att tuta och köra.

Nu när ni har kontakt med snubben, varför vill han inte skicka in sina papper?

Jag har pratat med transportstyrelsen, dom godkänner inte det avtalet. Men nu har vi ju tröttat på detta så pass att vi vill ha våran volvo istället för saaben, vi tycker att det har gått på tok för långt med allt detta nu.

Skatten på saaben ska han betala imorgon har han sagt, och gör han inte det är det fortfarande körförbud på bilen och han får själv hämta den i sthlm då, från malmö. Och det är knappt kontakt vi har med honom, på tio sms jag skickar kanske jag får svar på ett.. Så det verkar som han trodde att han kunde blåsa oss till en början eller något, fast han visste om att pappret på volvon inte skulle skickas in före vi fick ta emot pappret på saaben.
Citera
2012-07-24, 20:23
  #17
Medlem
gb85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaget84
Jag har pratat med transportstyrelsen, dom godkänner inte det avtalet. Men nu har vi ju tröttat på detta så pass att vi vill ha våran volvo istället för saaben, vi tycker att det har gått på tok för långt med allt detta nu.

Skatten på saaben ska han betala imorgon har han sagt, och gör han inte det är det fortfarande körförbud på bilen och han får själv hämta den i sthlm då, från malmö. Och det är knappt kontakt vi har med honom, på tio sms jag skickar kanske jag får svar på ett.. Så det verkar som han trodde att han kunde blåsa oss till en början eller något, fast han visste om att pappret på volvon inte skulle skickas in före vi fick ta emot pappret på saaben.


Han åker ju gratis (ex soppa) och kan parkera hur fan han vill med er bil.
Vad är det för fel på avtalet då?
Jag har gjort så tidigare och det var med ett ytterst klent avtal/kvitto. Det kostar ju bara porto att testa.

Är det en svensk eller en "svensk" som du bytt bil med?
Citera
2012-07-24, 20:31
  #18
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Han åker ju gratis (ex soppa) och kan parkera hur fan han vill med er bil.
Vad är det för fel på avtalet då?
Jag har gjort så tidigare och det var med ett ytterst klent avtal/kvitto. Det kostar ju bara porto att testa.

Är det en svensk eller en "svensk" som du bytt bil med?


Jo, exakt.. På avtalet var det inge fel, förutom att det upprättades för mer än en månad sedan och vi fortfarande inte har fått stå på saaben, för han har kommit med ursäkter hela tiden, därför häver vi nu avtalet.. Han var svensk, om man nu kan kalla skåningar svenskar
Citera
2012-07-24, 21:35
  #19
Medlem
Rubber.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaget84
En lång historia, gör den kort nu..

Den 21/6 åkte jag och min sambo för att byta vår Volvo mot en Saab, det var ett rakt byte mellan bilarna. Säljaren av Saaben saknade då registreringspapper på bilen och kunde inte därför skriva över bilen på oss, så vi skrev en kvittens där det står att bilarna bytes i befintligt skick samt att registreringsbeviset på Saaben skulle skickas till mig.

Jag har haft viss kontakt med säljaren av Saaben, allt via sms, där han skriver att pappren har varit skickade, och enligt transportstyrelsen har det varit uthämtat från hans sida, vi har dock inte fått något. Därför bad vi honom att beställa nya papper och skicka dessa papper rekommenderat. Jag har frågat honom ett flertal gånger om han har skickat de nya papper samt efter spårningsnummer, men jag får inget svar, och det verkar som att han inte längre vill gå igenom bytet då vi aldrig får något svar.

Därför vill vi nu upphäva bytet, och få tillbaka vår volvo. Lyckligtvis skickade vi aldrig in registreringspapperna på volvon, utan väntade på papperna från honom. Hur kan man lättast gå till väga för att upphäva bytet, som är över en månad sedan nu, och återfå vår volvo, då vi främst har tröttnat på att behöva vänta så här. Det vi även känt är att han har länge sagt att han ska betala skatten på bilen, men detta har inte gjorts än, och samma dag vi fick reda på det tog polisen regplåtarna, så vi kan inte heller längre använda bilen, och det känns som att detta gått väldigt långt nu.
Vill även tillägga att all kommunikation har skett via sms, just för att verkligen ha det svart på vitt.

Citat:
Ursprungligen postat av jaget84
Efter mycket idag, prat med jurist och polis så skrev jag ett kort sms och sa att han skulle få en skrivelse som juristen sa att jag skulle skriva. Då gick han helt plötsligt med på att upphäva bytet, om jag åker ner med hans bil till Malmö. Matpengarna för månaden som ryker, men helt värt att slippa ha med honom att göra mer. Nu väntar jag bara på svar om vart i Malmö vi ska mötas så åker jag dit imorgon.

Så du ska ut och åka med en bil utan reg.plåtar
Citera
2012-07-24, 21:53
  #20
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubber.duck
Så du ska ut och åka med en bil utan reg.plåtar
Haha nä inte riktigt, han sa att han skulle betala skatten, jag åker och hämtar regplåtarna, sen hämtar jag bilen och lämnar iväg den :-)
Citera
2012-07-24, 22:07
  #21
Medlem
toby79s avatar
Jag hoppas att det löser sig för er iaf. Det ser enligt mig fortfarande rejält struligt ut.
Hur sjutton kom du i kontakt med en sån snubbe?
Citera
2012-07-24, 22:18
  #22
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Jag hoppas att det löser sig för er iaf. Det ser enligt mig fortfarande rejält struligt ut.
Hur sjutton kom du i kontakt med en sån snubbe?

Jadu, det var min sambo som fick det, han verkade ärlig och allt utom att han inte hade papprena lät bra, och vi skulle ändå ner åt det hållet, så då tyckte han att vi skulle byta. Men det verkar lösa sig nu, bara han betalar skatten, för då åker vi ner till malmö imorgon oavsett.
Citera
2012-07-24, 22:23
  #23
Medlem
Snubbs avatar
När man läser om jubelidioter som du undrar man varför man är hederlig egentligen. Skall det vara så JÄVLA SVÅRT att göra saker rätt? Inga papper, inget byte. Inga pengar, inget köp. Osv, osv.

Jag har ett fint torn att sälja till dig förresten. Det står i Paris, och affären måste ske diskret, så att inte fransmännen blir arga över att det får en utländsk ägare. Du kan få ett bra pris! Intresserad?
Citera
2012-07-24, 22:27
  #24
Medlem
jaget84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
När man läser om jubelidioter som du undrar man varför man är hederlig egentligen. Skall det vara så JÄVLA SVÅRT att göra saker rätt? Inga papper, inget byte. Inga pengar, inget köp. Osv, osv.

Jag har ett fint torn att sälja till dig förresten. Det står i Paris, och affären måste ske diskret, så att inte fransmännen blir arga över att det får en utländsk ägare. Du kan få ett bra pris! Intresserad?


Så jag är en idiot för att jag har varit hederlig och ärlig rakt igenom allt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback