Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 11:26
  #73
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Visdomen du sprider bländar oss. Kan inte få nog av din skarpa analys.

i see what you did there
Citera
2012-07-24, 11:28
  #74
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Det finns ingen anledning att skriva om detta problem det enda som händer är att ni spär på rasismen. Media har aktivt i alla år undvikit att driva agenda i de problem som faktiskt finns i olika invandrargrupper, det som inte har nyhetsvärde säljer inte - ge inte nyhetsvärde till problem som finns i vissa invandrarkretsar så späs inte rasismen på. Problemet med den växande rasismen är däremot mycket viktigare att driva agenda i, rasism ska ha ett oerhört nyhetsvärde.
Balkongflickor har exixterat i sverige under 30-40 år, heder är viktigt! men det är ju inte så många flickor som självmordats utför balkongen, därför har det inget nyhetsvärde, det säljer inte samt att det spär på rasismen. Tvångsgifte med bla minderåriga har existerat lika länge, men skulle bara spä på rasismen om det omskrevs, därför ges det inte nyhetsvärde av cheferna, därför drivs inte agenda i den frågan (man skriver om det på många olika sätt för att till slut få fram skarpa reaktioner). Könsomskärelse har existerat lika länge men det ska inte få nyhtsvärde, om det fick nyhetsvärde skulle det ses som ett problem, det problemet skulle läggas till etnisk grupp och därmed spä på rasismen. De barn som omskärs fär faktiskt ta att samhället inte bryr sig om dom bara inte rasismen späs på.

Har du verkligen tagit din medicin idag? för du kan väl inte på fullaste allvar mena att vi ska blunda inför problemen som invandringen för med sig?
Citera
2012-07-24, 11:35
  #75
Medlem
Varför skulle risken att vara våldtäktsman öka med etnisitet???????
Visserligen är det så att i många kulturer som invandrare kommer ifrån så har kvinnor ett mycket mindre värde som individer. Men jag tror att när de männen ser hur bra vi har det här och hur långt vi kommit i den demokratiska processen så ändrar de sig, det finns så att säga ingen anledning att hålla kvar vid sina föräldrars och sitt tidigares samhälles sociala normer.
Siffrorna om våldtäktsrisk kommer från rasister som vill spä på rasismen!!!!!!!
Citera
2012-07-24, 13:01
  #76
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Varför skulle risken att vara våldtäktsman öka med etnisitet???????
Visserligen är det så att i många kulturer som invandrare kommer ifrån så har kvinnor ett mycket mindre värde som individer. Men jag tror att när de männen ser hur bra vi har det här och hur långt vi kommit i den demokratiska processen så ändrar de sig, det finns så att säga ingen anledning att hålla kvar vid sina föräldrars och sitt tidigares samhälles sociala normer.
Siffrorna om våldtäktsrisk kommer från rasister som vill spä på rasismen!!!!!!!
Du är så naiv att jag nästan undrar om du inte sitter här och driver med oss. Nåja, det är du som förlorar mest på ett mångkutlutrellt samhälle. Det är inte jag som blir våldtagen. Det är inte mina rättigheter som inskränks.
Citera
2012-07-24, 13:29
  #77
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Jo det spelar en jävla roll, om en invandrare våldtar en kvinna/tjej och blir utvisad så kan han inte fortsätta att våldta här i Sverige. Produkten av detta blir att vi får ett betydligt trevligare och tryggare land.


Tryggare att den personen blir utvisad, ja. Men samtidigt har han förstört livet för en oskyldig svensk flicka.
Citera
2012-07-24, 13:50
  #78
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Det är inte jag som blir våldtagen. Det är inte mina rättigheter som inskränks.

YEAH RIGHT. Det framgår med all tydlighet vem det är som känner sig gruppvåldtagen!

DO YOU LIKE IT BIATCH!

Den här diskussionen har ältats många gånger T ex här:

https://www.flashback.org/t1076553
Citera
2012-07-24, 13:58
  #79
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
YEAH RIGHT. Det framgår med all tydlighet vem det är som känner sig gruppvåldtagen!

DO YOU LIKE IT BIATCH!

Den här diskussionen har ältats många gånger T ex här:

https://www.flashback.org/t1076553
Om jag hade kommit från ett annat land så hade jag behandlat lokalbefolkningen med respekt och tacksamhet, för att jag fick komma och bo i deras land. Men jag gissar att det har med uppväxt att göra.
Citera
2012-07-24, 15:27
  #80
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Men antalet anmälningar är extremt högt. Vad beror det på?

Vi har inte feminismen att tacka för nånting.

Att vi har ett vidgat begrepp om vad som anses vara en våldtäkt bland annat.
Sen verkar ingen vilja tala om det men vår alkoholkultur hjälper till rätt bra.
Sen lever vi i ett land där faktiskt kvinnor anses ha rätten till att leva och verka på samma villkor som män. Rätten till att kunna säga nej sent i ett skeende osv.
I länder där kvinnans position är svagare är benägenheten att anmäla naturligtvis lägre.
Citera
2012-07-24, 22:02
  #81
Medlem
WLOGs avatar
23 ggr överrepresentation innebär inte att 23/24 av alla våldtäkter begås av en invandrare.
Citera
2012-07-24, 22:32
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WLOG
23 ggr överrepresentation innebär inte att 23/24 av alla våldtäkter begås av en invandrare.

Nehe, är det en förmildrande omständighet eller? Det beror ju enbart på att vi inte har mer än ca 1,5 miljoner invandrare. Men om några år då folkförrädarna i riksdagen och media sett till så att vi fått en massa fler muslimer i Sverige så kommer invandrare mycket riktigt att vara 23/24 av våldtäktsmännen.

Våldtäkter på den nivå som Sverige har är en krigsförklaring mot Sverige. Självklart är vi ockuperade av araber och afrikaner från muslimska länder. De stjäl varje år mellan 200-300 miljarder kronor med hjälp av förrädarstaten samt våldtar svenska tjejer i tusental. Vi har 4 miljoner med jobb i Sverige, dessa måste således betala mellan 50.000 och 80.000 tusen kronor varje år i skatt för att försörja massinvandringen. Lönnmord på folkförrädare inom media och riksdagen är det enda rätta. Desto mer politiskt korrekt och desto högre position desto större måltavla. Hoppas svenskar med vett i skallen skrider till verket snarast!
Citera
2012-07-24, 22:34
  #83
Medlem
Blattekramare är som vanligt dumma i huvudet. Detta handlar inte om bestraffningar, åtgärder eller dödstraff efter ett brott redan är begånget och en blond svenska redan ligger och förblöder ur underlivet på gatan. Utan det handlar om förebyggandet utav detta. Risk implementerar att risken ökar ju fler blattar som släpps in. Det är ju just brottet vi vill förhindra. Sverigevänner får inte bonge utav en våldtagen kvinna och en straffad blatte, utan av en icke-våldtagen kvinna och en blatte som aldrig fått sätta sin fot i Sverige.

En våldtäktsafghan lider inte utav en utvisning om han aldrig varit i Sverige från början, dem som redan varit här, vare sig dom våldtagit eller inte kan vi massutvisa i drivor. Jag lovar att det kommer finnas gott om länder som somalia, irak och afghanistan för era små hjärnor och stora naiviteter att gå loss på kramarturneer i om ni nu bestämt älskar dessa jävla skitfolk så mycket att ni promt måste fösa in dom i Sverige med och skita i vad dom ställer till med.
Citera
2012-07-24, 22:36
  #84
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Du är så naiv att jag nästan undrar om du inte sitter här och driver med oss. Nåja, det är du som förlorar mest på ett mångkutlutrellt samhälle. Det är inte jag som blir våldtagen. Det är inte mina rättigheter som inskränks.
Är du säker? Går du säker?

Våldtäkter på män har ju ökat de sista åren.

Klär du dig sedligt, håller dig nykter och går hem i tid tillsammans med en stor stark beskyddare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback