Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-26, 13:46
  #169
Medlem
Claysons avatar
Jag tycker inte faktafel är den stora bristen utan deras likriktighet, alla går i samma spår och vinklas i samma syn.

Inte märkligt dock när dom flesta ägs av samma ägare, med samma politiska agenda.
Citera
2012-07-26, 13:50
  #170
Medlem
Här är en jag skrattade åt igår

Jaktplan jagade svenskt charterflyg
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ja...yg_7371248.svd

Citat:
Piloterna fick order om att identifiera flygplanet på grund av den tappade kommunikationen, skriver André Hesse, kapten i Luftwaffe, i ett mejl till Aftonbladet.

Hela artikeln är kopierad och förkortad från Aftonbladet som i sin tur avnänder en källa från Facebook.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15165223.ab

DN gjorde åtminstone sina egna eftersökningar, vilket man ska göra.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...tyska-jaktplan
Citera
2012-07-26, 14:33
  #171
Medlem
Att svensk media är extremt vinklat är som mest tydligast när det kommer till utrikesrapporteringen.

Jag har kommit upp med en regel sedan Obamas tid vid makten. Skrivs det inget om Obama i svensk media går det politiskt dåligt för honom. Skrivs det mycket om honom går det politiskt bra för honom.

Antalet Obama-artiklar har blivit färre och färre sedan han svors in...

Tror ni att SVT skulle göra ett sådan här inslag som hånar Obama som tex detta från dansk stats-TV?

http://youtu.be/Fhv5nT34NHo
Citera
2012-07-26, 14:42
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Danska journalister är maktslickande suputer som är duktiga på att rewrita polisrapporter med rätt vinkel. Den granskande journalistiken i Danmark är fullständigt värdelös. De går på tå framför makten. Håkan Juholt-granskningen hade aldrig förekommit i Danmark för att ta ett exempel.

"Sämst i Västvärlden" är dum retorik.

Spørg Bertel Haarder for satan!

http://youtu.be/m_VWiJEXahg
Citera
2012-07-26, 15:23
  #173
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Att svensk media är extremt vinklat är som mest tydligast när det kommer till utrikesrapporteringen.

Jag har kommit upp med en regel sedan Obamas tid vid makten. Skrivs det inget om Obama i svensk media går det politiskt dåligt för honom. Skrivs det mycket om honom går det politiskt bra för honom.

Antalet Obama-artiklar har blivit färre och färre sedan han svors in...

Tror ni att SVT skulle göra ett sådan här inslag som hånar Obama som tex detta från dansk stats-TV?

http://youtu.be/Fhv5nT34NHo
Jo, precis de håller verkligen käften om saker som The fast and the furious operation där Obama administrationen var inblandad i att smuggla vapen till Mexikanska drogkarteller, sedan så fort det det händer något dåligt för Romney så skriver de givetvis en massa om det.
Citera
2012-07-28, 14:05
  #174
Medlem
Avayas avatar
Även AB nämnde detta idag;

Citat:
Morten Uhrskov Jensen, har varit på resa i Sverige och säger sig konstatera att ”svenska medier är de sämsta i hela västvärlden”.
Det vore lätt att avfärda honom med Ernst Hugo Järegårds: ”Danskjävlar.” Men även om Uhrskov Jensen ofta skriver utifrån ett invandrarfientligt perspektiv är han värd att lyssna till när han skildrar mitt yrke: Vi svenska journalister står för banalitet, självcensur och hysteriskt politiskt korrekthet.

”Svenska tidningar är fullkomligt enkelriktade. För den som vill förstå Sveriges väg mot avgrunden är svenska dagstidningar värdelösa, helt och hållet. Svenska journalister är statligt *finansierade propagandamånglare.” Jag suckar och säger: Tänk om karln har en poäng.

Artiklen
Citera
2012-08-03, 00:53
  #175
Medlem
Ännu ett exempel på bedrövlig journalistik. I detta fall handlar det om den statliga radion, sr.
En flashback dedikerad tråd hittas här

__________________
Senast redigerad av kalle2525 2012-08-03 kl. 00:56.
Citera
2012-08-03, 17:24
  #176
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ny artikel i Jyllandsposten av Jensen.
Citera
2012-08-04, 00:48
  #177
Medlem
Är väl inte speciellt konstigt med alltför enhetliga journalistskolor och rekryteringsformerna i detta land. För att få jobb behöver du förmodligen kontakter, som bara fås om du är från rätt bakgrund.
Citera
2012-08-04, 01:01
  #178
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ny artikel i Jyllandsposten av Jensen.
Det där förstörde min kväll. Visst vet man att det är illa ställt, men ibland behöver man bli påmind om hur jävla illa ställt det är. Det blev jag nu. Tack.
Citat:
Sverige er i gang med en befolkningsforandring helt uden sidestykke
Citera
2012-08-04, 14:21
  #179
Medlem
Hur har det varit möjligt att det kunnat gå så illa ? svar
Citera
2012-08-05, 22:19
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Jag skulle vilja se en seriös jämförelse mellan Svensk, Iransk, Kubansk och Nordkoreansk media. Har svårt att se oss vara sämst bland dessa. Tror nog denna "journalist" endast har något personligt agg mot svenska journalister. Jag tycker vi har hyffsat bra media även om den ibland kan spotta ut lite ogenomtänkta artiklar.

Det är klart att Iransk, Kubansk och Nordkoreansk är styrd utav bara helvete. Emellertid lever vi i detta land i tron att media inte ska vara styrd utav bara helvete av staten eller ha en homogen agenda. Med det menas att svensk media faktiskt ändå förmodligen är världens sämsta eftersom man alltid ska jämföra. Tankeexperimentet att avlägsna staten från den nordkoreanska mediaapparaten kommer göra personalen lamslagen och sluta rapportera precis som i vilken diktaturrevolution som helst. I Sverige däremot kan staten avlägsnas med nästan varenda journalist i detta land har en egen personlig agenda som sammanfaller med medias övriga agenda. På det sättet skulle inte media kollapsa i detta land. Oberoende av regering. Media i Sverige är den sämsta och kanske faktiskt också den farligaste media i världen. En hydra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback