Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-22, 23:39
  #1
Medlem
Som rubriken, förstår inte hur jag ska få nerladdade så kallade custom skintones att fungera i spelet. i princip allt annat kan jag ladda ner (kläder saker möbler frisyrer smink etc). Men skintones ska installeras på annat vis vad jag förstår.

Har skaffat TS3 Framework för Mac. Lägger dom i Mods-mappen. Men det går ändå inte.

Någon som vet hur man gör?
Citera
2012-07-22, 23:44
  #2
Medlem
Zelogaths avatar
Är det .package-filer eller Sims3Packs?

Det viktigaste är dock att du tar reda på om du har alla andra grejer som behövs.
Vissa skapare av skins, objekt etc har lånat grejer av andra- det kan vara allt från färg till slides etc.

Edit: Ska förtydliga mig ifall det lät luddigt.

Jag laddade t.ex ned en skådespelare skapad av någon på TSR.
Då behövde jag ha både hår och body slides samt en slags ögonskugga tror jag.
När jag sedan tog bort en av dessa komponenter så blev skådisen totalt svart och på ren svenska fuckad.

Så det är viktigt att du har allting för att få allt att fungera

Ge gärna så mycket detaljer som möjligt kring ditt skin, var du laddade ned det samt vad det är som inte fungerar- visas inte skinnet upp, vill inte spelet starta, etc.
Vissa .package-filer ska dessutom vara antingen i C:->EA>Sims3>Mods>Packages eller Mina dokument>EA>Sims3>Mods>Packages
__________________
Senast redigerad av Zelogath 2012-07-22 kl. 23:47.
Citera
2012-07-23, 15:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Är det .package-filer eller Sims3Packs?

Det viktigaste är dock att du tar reda på om du har alla andra grejer som behövs.
Vissa skapare av skins, objekt etc har lånat grejer av andra- det kan vara allt från färg till slides etc.

Edit: Ska förtydliga mig ifall det lät luddigt.

Jag laddade t.ex ned en skådespelare skapad av någon på TSR.
Då behövde jag ha både hår och body slides samt en slags ögonskugga tror jag.
När jag sedan tog bort en av dessa komponenter så blev skådisen totalt svart och på ren svenska fuckad.

Så det är viktigt att du har allting för att få allt att fungera

Ge gärna så mycket detaljer som möjligt kring ditt skin, var du laddade ned det samt vad det är som inte fungerar- visas inte skinnet upp, vill inte spelet starta, etc.
Vissa .package-filer ska dessutom vara antingen i C:->EA>Sims3>Mods>Packages eller Mina dokument>EA>Sims3>Mods>Packages

Det är tex denna jag laddat ner: http://pralinesims.blogspot.se/2011/...male-sims.html. Har unrarx på min mac, det programmet packade upp denna fil till en mapp som innehåller en package-fil, en bild osv.

Ska prova att lägga package-filen i package-mappen.

Tack

Edit: Det som inte funkar är att skintone:en helt enkelt inte syns i spelet, eller så hittar jag den inte. Antar att den ska ligga i rullgardinen bland de andra färgerna man kan välja som hudton när man skapar en sim.
__________________
Senast redigerad av Hindbaergirl 2012-07-23 kl. 15:53.
Citera
2012-07-25, 03:04
  #4
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hindbaergirl
Det är tex denna jag laddat ner: http://pralinesims.blogspot.se/2011/...male-sims.html. Har unrarx på min mac, det programmet packade upp denna fil till en mapp som innehåller en package-fil, en bild osv.

Ska prova att lägga package-filen i package-mappen.

Tack

Edit: Det som inte funkar är att skintone:en helt enkelt inte syns i spelet, eller så hittar jag den inte. Antar att den ska ligga i rullgardinen bland de andra färgerna man kan välja som hudton när man skapar en sim.
Nu har jag inte satt mig in i skintonsen allt för mycket, men att döma på vad som står i informationen så finns det två versioner- default och non-default.
Detta innebär att default-versionen ersätter EA:s vanliga skintones i spelet, det kan vara förklaringen till att du "inte ser" några andra skintones

Har du laddat ned non-default så vet jag inte vad som kan vara galet, det borde dyka upp bland de vanliga.
.package-filen tror jag att du ska ha i C:/EA etc (Mod>Packages) och inte mappen i Mina Dokument i detta fallet.
Om det fortfarande krånglar så skapa en mapp i arkivet till den senaste expansionen du installerade och se om det fungerar bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback