Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-22, 21:38
  #1
Medlem
Takida-sångaren Robert Pettersson slår på trumman med ett nytt band - Stiftelsen. Svenska texter. Två låtar har kastats ut hittills med rockigt sound. Lite livligare än den ibland stela musik som Takida framför. Kolla in YouTube för videon till "Vart jag än går".

Tror ni Stiftelsen har potential att slå stort i Sverige? Takida-fans kanske omgående kollar upp plattan, medans alla andra avvaktar ett tag?
Citera
2012-07-22, 21:41
  #2
Medlem
Både "Vart jag än går" och "Härifrån" är riktigt sköna. Jag gillade inte riktigt Takida och det är inte min musik precis men som sagt, de två med stiftelsen är sköna.

Jag tror faktiskt att dom kan slå igenom i Sverige.
Citera
2012-07-22, 22:32
  #3
Medlem
Black.Lipss avatar
Så takida möter dansband? Det var inte bra, takida är inte bra. Det har inte ens med smak att göra, det är inte bra helt enkelt. Jag fick lite ont i magen när jag insåg att de finns människor som genuint gillar det här.

Att musik inte är för alla har aldrig varit tydligare.
Citera
2012-07-31, 22:39
  #4
Medlem
litensorks avatar
Grymma debutlåtar! Fastnar verkligen. Hoppas de kan fortsätta pumpa ut bra låtar.
Citera
2012-08-17, 21:21
  #5
Medlem
Jämfört med Takidas låter så låter detta i mina öron grymt mycket bättre, påminner en del om Nostra Love http://www.youtube.com/watch?v=msHnk6tWZRA
Citera
2012-08-24, 11:07
  #6
Medlem
25Decembers avatar
Hörde Vart jag än går för första gången igår. Riktigt skön låt och hoppas det kommer gå bra för Stiftelsen.

Citera
2012-08-24, 21:50
  #7
Medlem
dekanmis avatar
Det går fint för stiftelsen! 3 veckor som etta på singellistan, "Vart jag än går" har sålt platina och 26/9 kommer skivan ut! Och nästa lördag (1:a september) kommer de att spela live på sommarkrysset

Hoppas på att de börjar ha spelningar runt om i landet också. De kunde ju inte svara på om de skulle göra det i framtiden då målet bara var att göra musik de gillar, ha kul och som folket får lyssna på om de gillar det. Men med tanke på den succé det har blivit så tror jag att de kommer att köra några spelningar i alla fall! Kanske till och med på Ljungarocken nästa år? DET hade varit riktigt kul!

Men man får ju inte glömma: Stiftelsen hade ju inte varit någonting utan Robert Pettersson egentligen. Takida-fansen älskar ju Stiftelsen för att Robert är med.
__________________
Senast redigerad av dekanmi 2012-08-24 kl. 21:54.
Citera
2012-08-25, 08:37
  #8
Medlem
Bra namn. Takida var ett så fult namn på ett band att jag inte vet vad. Förknippat med fjortisar! Hoppas dom här är bättre.
Citera
2012-09-05, 21:09
  #9
Medlem
Jag måste säga att Takida är något av det sämsta jag har fått stå ut med som radiolyssnare.
Därför måste jag skamset erkänna att jag är helt såld på Stiftelsens låt "Vart jag än går".
Texten är inte något mästerverk, men visst fan svänger det.
Trots att jag oftast stängt av radion eller förflyttat mig från ljudet när Takida spelats tycker jag mig höra att han (sångaren) sjunger betydligt bättre på svenska? Smaksak kanske...
Citera
2012-09-06, 21:06
  #10
Medlem
Tjockims avatar
Alla har rätt till en egen åsikt, men jag måste då säga att jag gillar både låtar som Takida producerat och framfört samt låtar som Stiftelsen producerat o framför. Vet att de har samma sångare, varav denna diskussion i denna tråd (Robban som inlkluderas dessa i bägge grupper.., tills vidare iallafall. .) Är fortfarande förbannat glad över att det finns människor boende i Sverige som kan göra BRA musik!! Musik som fastnar på ens näthinna o man nynnar på den dag ut o dag in.. Me like alot
Citera
2012-09-18, 17:49
  #11
Medlem
dekanmis avatar
Om någon missat så finns Stiftelsens nya låt "Ur Balans" ute nu (om man har länken, vilket man får via Stiftelsens sida på facebook).

Här: http://www.youtube.com/watch?v=HKq_0-iPiX0

Reaktionen efter första lyssningen: "Hmm..."
Andra lyssningen: "Jaaa..."
Femtionde: "FAN VAD BRA!"

Fastnar inte lika lätt som "Vart jag än går" och är en helt annan historia, så att säga. Osar en del (gammal) Takida, vilket jag då såklart gillar
Citera
2012-09-19, 11:07
  #12
Medlem
anjer2s avatar
Stiftelsen är klart mycket bättre än takida men det är knappast någon bedrift.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback