Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-22, 18:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasky
Ja precis, så länge som du har garanti på den är det gratis oavsett vart i världen du är.

Har du inte garanti eller om du har orsakat skadan själv, t.ex. tappat den i marken eller spillt kaffe över tangentbordet så kommer serviceverkstaden ta ut en avgift både för reservdelar och arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Det stämmer inte, det går bra att lämna den på vilken Apple Premium reseller som helst eller bara ringa Apple så kommer de och hämtar datorn hemma hos dig.

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Som redan sagts i tråden var jag inte medveten om att DI på vissa verksamhetsställen hade Premium-status.


Tack så mycket för all hjälp!

De blir till att beställa en ikväll då ifrån applestore! Tjänar både tid och pengar och förhoppningsvis håller datorn så jag inte behöver skicka in den!
Citera
2012-07-22, 19:57
  #14
Medlem
DySas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Det stämmer inte, det går bra att lämna den på vilken Apple Premium reseller som helst eller bara ringa Apple så kommer de och hämtar datorn hemma hos dig.

Bara för att klargöra så kommer Apple inte att komma och hämta upp din dator om den pajar.

Du kan som redan nämnt i tråden ta den till vilken auktoriserad service verkstad som helst, tänk på att vissa bara är återförsäljare och kommer att hänvisa dig vidare.

Här har du en karta över alla verkstäder i Sverige, välj bara "Hitta serviceställe" i rullgardinsmenyn: http://www.apple.com/se/buy/locator/
Citera
2012-07-22, 20:47
  #15
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Som redan sagts i tråden var jag inte medveten om att DI på vissa verksamhetsställen hade Premium-status.

Bara för att en butik är Premium Reseller betyder det inte att de är en AASP också, även om många är det.
Citera
2012-07-22, 21:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DySa
Bara för att klargöra så kommer Apple inte att komma och hämta upp din dator om den pajar.

Har haft min MBP hämtad och lämnad vid dörren, drömde jag då eller?

Naturligtvis kommer ingen Appel anställd och hämtar den men man använder sig av UPS, ska dock klar göra att jag alltid sköter mina supportärende med Apple Support i USA vilka ger ungefär hundra gånger bättre service än vad man erbjuder i Sverige.
Citera
2012-07-22, 21:37
  #17
Medlem
DySas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Har haft min MBP hämtad och lämnad vid dörren, drömde jag då eller?

Naturligtvis kommer ingen Appel anställd och hämtar den men man använder sig av UPS, ska dock klar göra att jag alltid sköter mina supportärende med Apple Support i USA vilka ger ungefär hundra gånger bättre service än vad man erbjuder i Sverige.


Den enda gången jag vet att någon hämtar upp datorn är när det är en stationär dator med en AppleCare protection plan.

Sen gäller det ju olika saker i USA och i Sverige men bra för dig!
Citera
2012-07-22, 21:56
  #18
Medlem
qrizzes avatar
Som några andra har sagt

Apple Premium Service Provider
http://www.digitalinn.se/tjanster/service/
Citat:
Har du problem med din iPad, iPod, iPhone eller Mac? Kom in till oss för support och kostnadsfria garantireparationer. Våra servicetekniker har mer än 20 års erfarenhet av Appleprodukter, och erbjuder snabb hjälp när någonting inte fungerar som det ska.

Som Apple Premium Service Provider samarbetar Digital inn direkt med Apple för att erbjuda snabbast och bästa möjliga reparation på din Appleprodukt. De flesta ärenden tar mindre än en vecka från inlämning till utlämning. Du behöver inte ha köpt din Mac eller iOS-enhet hos oss för att få hjälp.

Har du köpt något hos oss som inte är tillverkat av Apple har du självklart också ett års garanti. Ta med ditt inköpskvitto och produkten till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Citera
2016-05-07, 15:52
  #19
Medlem
AlbusPercivals avatar
Digitalinn största jävla skit grejen. Lämnade min iphone där för ett par dagar sen. Skulle hämta den idag varpå det står i deras hemsida öppettider 10-16. Tydligen så är öppettiderna 10-15 men ändå så står det på deras värdelösa hemsida 16?? Och på söndag har horungarna stängt. Jävla kukföretag
Citera
2016-05-07, 16:40
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Digitalinn största jävla skit grejen. Lämnade min iphone där för ett par dagar sen. Skulle hämta den idag varpå det står i deras hemsida öppettider 10-16. Tydligen så är öppettiderna 10-15 men ändå så står det på deras värdelösa hemsida 16?? Och på söndag har horungarna stängt. Jävla kukföretag

Du grinungen, du kan väl inte döma ut ett företag helt bara för att de klantat sig med tidsangivelser på sin hemsida? De kanske är himla bra i övrigt, eller vet du exakt hur de nu är som företag för att du grinar för att du inte kan hämta ut din lur? Förstår att det är irriterande, men kom igen, har du aldrig råkat göra fel nån gång...?
Citera
2016-05-07, 16:54
  #21
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du grinungen, du kan väl inte döma ut ett företag helt bara för att de klantat sig med tidsangivelser på sin hemsida? De kanske är himla bra i övrigt, eller vet du exakt hur de nu är som företag för att du grinar för att du inte kan hämta ut din lur? Förstår att det är irriterande, men kom igen, har du aldrig råkat göra fel nån gång...?


Har aldrig råkat göra fel när jag blir betald för något jag ska göra rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback