Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-22, 02:48
  #1
Medlem
God Morgon

Om jag köper en ny Imac, och ej vill betala över 5000 för en SSD, kan jag då ta med mig en SSD som jag redan äger till en auktoriserad serviceverkstad som installerar den SSD:n åt mig? Vad kan det tänkas kosta?
Citera
2012-07-22, 03:01
  #2
Medlem
Då det inte är ett garantiärende så ät det upp till serviceverkstaden, ring och hör
Citera
2012-07-22, 05:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Då det inte är ett garantiärende så ät det upp till serviceverkstaden, ring och hör

Jo, givetvis tänker jag göra det. Började fundera på det nu inatt, och kunde inte hitta något om det när jag googlade så jag tänkte att jag frågar här för det kan ju vara någon som vet hur det ligger till så får jag svar snabbare
Citera
2012-07-22, 12:54
  #4
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonserveradFitta
God Morgon

Om jag köper en ny Imac, och ej vill betala över 5000 för en SSD, kan jag då ta med mig en SSD som jag redan äger till en auktoriserad serviceverkstad som installerar den SSD:n åt mig? Vad kan det tänkas kosta?

Beror väl på butiken i fråga. Om du inte undrar rent spekulativt, utan om du faktiskt har en disk, ta med dig disken och fråga. Har du tur kanske du får något förmånligt pris när du ändå lägger ner tiotusentals kronor hos de.

Jag vet inte om det bara gäller hårddiskar, men diskarna i iMacarna har några speciella kablar (större än vanliga SATA-kablar, eller om det var en extra kontakt) som gjorde att datorn kunde läsa diskens temperatur. Utan den kabeln går fläktarna upp på högvarv i tron om att diskarna överhettats. Så om de nekar dig den installationen förstår jag dem. Du kan ju alltid argumentera för att SSD-diskar inte utvecklar lika mycket värme och att de skulle kunna kortsluta temperaturläsningen

Ett annat alternativ är ju då att själv installera disken, eller att själv köpa en disk av rätt modell (samma som Apple använder, om temp.-läsningen blir ett problem) och be de installera den. Gissningsvis borde det bli billigare vilket som.
__________________
Senast redigerad av Joomla 2012-07-22 kl. 12:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback