Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Första reaktionen är såklart att det är en planerad aktion med ett större syfte. Och då menar jag inte planerad i form av att en ensam stackare suttit och gråtit över sin batman-leksak och bestämmer sig för att skjuta en massa oskyldiga biografbesökare.
Jag tror att de flesta av oss egentligen "vet" att detta är en aktion utförd av "de som bestämmer", precis som norge-attentatet. Även dom hjärntvättade känner det nog på sig (hoppas jag)
Det är ganska uppenbart för de som kan se.
Kloka ord!
Om alla var lika kloka, resonerande och bra på kritiskt tänkande som du så skulle false flags inte ske, helt enkelt för att de som utför dessa aldrig skulle kunna komma undan med dem.
Förutsättningen är att den stora majoriteten är hjärntvättad/ointresserad/rädd och dels blir rädda, och dels köper allt som den kontrollerade massmedian talar om för dem.
Dock så tror jag inte alls att de flesta av oss "vet" om att exempelvis Norgeattentatet och de flesta andra är false flags. (kloka av dig med citationstecken, ingen vet ju förutom de/de som utförde attentaten med 100% säkerhet)
Man kan dela in de som påstår att 9/11 (och andra solklara fall av false flags) inte är det i följande kategorier:
1) Ovetande, följer bara den kontrollerade massmedian
2) Rädda - dementerar frenetiskt allt de omedvetet inte klarar av att hantera om det skulle vara sant. Brukar på förväg underkänna något som de inte känner till alls, skratta åt informationen, förlöjliga den, fölöjliga de som kommer med den, gapa "foliehatt", idiot, sjuk, och liknande skällsord och budbäraren
3) De medvetna som agerar på uppdrag av de som utförde attentatet att försöka få det att verka som konspirationer är löjliga, fåniga, omöjliga osv. Brukar ropa "foliehattar", personliga påhopp, avvika från ämnet, m.m. Somliga riktigt duktiga, somliga löjligt lättlästa och uppenbara desinformatörer.
Citat:
Ursprungligen postat av Delsbo
Berätta.
Vad händer?
Du som vet.
Eller... hmmm..
Varför undrar du vad vi tycker?
Är du osäker?
Jag vet inget, jag tror.
Ja, jag är osäker på vad som hänt, ingen är säker på vad som händ förutom de som utförde attentatet.
Antar att du är en sån där som skriker "foliehatt" åt alla obekväma fenomen som du är rädd för?