2012-07-20, 19:43
Medlem
Upprycknings avatar
Tycker att denna händelse just nu lutar det åt en så kallad false flag dvs en person som blivit hjärtvättad/övertalad/drogad och programmerad att utföra detta, en så kallad man manchurian candidate

Har en läkare verkligen kunskap att aptera en lägenhet med sofisitikerade boobietraps?

Följande lär då utspela sig:

1) Han kommer pekas ut som en ensam galning, fick absolut ingen hjälp från någon överhuvudtaget

2) Media kommer att tjata om att det är dags för hårdare vapenlagar

3) UN small arms treaty kommer gå i genom nästa vecka (syftet med attacken)

Många av er hjärntvättade nollor här kommer nog skrika "foliehatt", "konspirationsteoretiker" eller dylikt åt detta, enda sättet att bemöta obekväm sanning är med förlöjligande av budbäraren...

Tycker synd om er som är för pantade/rädda för att koppla samman det som händer i välden idag.

Nåja, finns fortfarande en liten möjlighet att detta är en person som trots att han hade en PHD och alla förutsättningar till ett framgångsrikt och bra liv helt utan anledning och motiv beslutade sig för att bli expert på sprängladdningar för att sedan boobietrappa sin lägenhet på ett sofistikerat vis, köpa automatvapen och sen gå och döda en massa oskyldiga människor så man ska väl inte ropa hej för tidigt men vi får se

Vad tror ni?
Citera
2012-07-20, 19:48
Medlem
Läkare är han väl i och för sig inte utan en avhoppad student, eller?

Jag är inte särskilt inläst på detta fast det kan absolut handla om en MC.
Citera
2012-07-20, 19:58
Medlem
Första reaktionen är såklart att det är en planerad aktion med ett större syfte. Och då menar jag inte planerad i form av att en ensam stackare suttit och gråtit över sin batman-leksak och bestämmer sig för att skjuta en massa oskyldiga biografbesökare.

Jag tror att de flesta av oss egentligen "vet" att detta är en aktion utförd av "de som bestämmer", precis som norge-attentatet. Även dom hjärntvättade känner det nog på sig (hoppas jag)

Det är ganska uppenbart för de som kan se.
Citera
2012-07-20, 20:44
Medlem
Hotshot777s avatar
En snubbe avkodar några intressanta saker här: http://www.youtube.com/watch?v=9539DISsdyc

Jag tror definitivt att detta är en false flag attack. Filmen Dark Knight känns som att den förutsäger framtiden, jag har sett trailarna och det är mkt symbolism där.
Citera
2012-07-20, 20:54
Medlem
Även om det inte är en false flag så kommer ju detta vara riktigt glidmeddel för det här med att avväpna värden.
Citera
2012-07-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Tycker synd om er som är för pantade/rädda för att koppla samman det som händer i välden idag.

Vad tror ni?

Berätta.

Vad händer?

Du som vet.

Eller... hmmm..
Varför undrar du vad vi tycker?

Är du osäker?
Citera
2012-07-20, 21:47
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Första reaktionen är såklart att det är en planerad aktion med ett större syfte. Och då menar jag inte planerad i form av att en ensam stackare suttit och gråtit över sin batman-leksak och bestämmer sig för att skjuta en massa oskyldiga biografbesökare.

Jag tror att de flesta av oss egentligen "vet" att detta är en aktion utförd av "de som bestämmer", precis som norge-attentatet. Även dom hjärntvättade känner det nog på sig (hoppas jag)

Det är ganska uppenbart för de som kan se.

Kloka ord!

Om alla var lika kloka, resonerande och bra på kritiskt tänkande som du så skulle false flags inte ske, helt enkelt för att de som utför dessa aldrig skulle kunna komma undan med dem.

Förutsättningen är att den stora majoriteten är hjärntvättad/ointresserad/rädd och dels blir rädda, och dels köper allt som den kontrollerade massmedian talar om för dem.

Dock så tror jag inte alls att de flesta av oss "vet" om att exempelvis Norgeattentatet och de flesta andra är false flags. (kloka av dig med citationstecken, ingen vet ju förutom de/de som utförde attentaten med 100% säkerhet)

Man kan dela in de som påstår att 9/11 (och andra solklara fall av false flags) inte är det i följande kategorier:

1) Ovetande, följer bara den kontrollerade massmedian

2) Rädda - dementerar frenetiskt allt de omedvetet inte klarar av att hantera om det skulle vara sant. Brukar på förväg underkänna något som de inte känner till alls, skratta åt informationen, förlöjliga den, fölöjliga de som kommer med den, gapa "foliehatt", idiot, sjuk, och liknande skällsord och budbäraren

3) De medvetna som agerar på uppdrag av de som utförde attentatet att försöka få det att verka som konspirationer är löjliga, fåniga, omöjliga osv. Brukar ropa "foliehattar", personliga påhopp, avvika från ämnet, m.m. Somliga riktigt duktiga, somliga löjligt lättlästa och uppenbara desinformatörer.

Citat:
Ursprungligen postat av Delsbo
Berätta.

Vad händer?

Du som vet.

Eller... hmmm..
Varför undrar du vad vi tycker?

Är du osäker?

Jag vet inget, jag tror.

Ja, jag är osäker på vad som hänt, ingen är säker på vad som händ förutom de som utförde attentatet.

Antar att du är en sån där som skriker "foliehatt" åt alla obekväma fenomen som du är rädd för?
Senast redigerad av Uppryckning 2012-07-20 kl. 21:50.
Citera
2012-07-20, 22:11
Medlem
Filmen är föraning om attacken mot Iran.
Citera
2012-07-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Filmen är föraning om attacken mot Iran.

Är det något speciellt som tyder på det?
Citera
2012-07-21, 01:02
Medlem
Upprycknings avatar
Vi får väl se om det blir numerologi vad gäller antalet officiellt dödade/skadade sen

dödstalet stiger till 13 = 12 + 1 döda

dödstalet stiger till 22 döda

siffrorna 12 1 21 samt 22 (21 +1) förekomer

totala antalet skadade dödade = 77

Något av ovanstående skulle tyda på det i så fall
Senast redigerad av Uppryckning 2012-07-21 kl. 01:05.
Citera
2012-07-21, 03:54
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate

Varför tror du det?
Citera
2012-07-21, 05:17
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning

Man kan dela in de som påstår att 9/11 (och andra solklara fall av false flags) inte är det i följande kategorier:

1) Ovetande, följer bara den kontrollerade massmedian

2) Rädda - dementerar frenetiskt allt de omedvetet inte klarar av att hantera om det skulle vara sant. Brukar på förväg underkänna något som de inte känner till alls, skratta åt informationen, förlöjliga den, fölöjliga de som kommer med den, gapa "foliehatt", idiot, sjuk, och liknande skällsord och budbäraren

3) De medvetna som agerar på uppdrag av de som utförde attentatet att försöka få det att verka som konspirationer är löjliga, fåniga, omöjliga osv. Brukar ropa "foliehattar", personliga påhopp, avvika från ämnet, m.m. Somliga riktigt duktiga, somliga löjligt lättlästa och uppenbara desinformatörer.

Man kan dela in de som tror att allting är konspirationer och false flags i följande kategorier:

1. Lättledda stackare som inte förstår samhällets komplexitet och söker enkla förklaringar på det de inte förstår. Man sväljer videoklipp på Youtube som säger att allt det "onda" som sker i världen är frukterna av en elak plan och inte slumpartade händelser som är ett resultat av en kaosartad värld; man vill se världen i svart och vitt för att kunna förstå (även om det är fel).

2. Droganvändare. De har pundat sig till paranoia och tror att allt handlar om att "the man" vill trycka ner dem (dvs ta deras droger ifrån dem). Likt nyfrälsta sjunger cannabis-användarna bladets lov och är övertygade om att den enda anledningen till att cannabis inte är lagligt är för att "Illuminati" (ett ord de lärt sig genom att lyssna på Tupac) vet att människor som brukar cannabis är smartare än andra och kan se elitens onda agenda. "Wake up, man!"

3. Rasister/antisemiter. Denna grupp hävdar att allt "ont" är judarnas fel. Allt. Breivik? Judar. 9/11? Judar. Titanic? Judar. George Bush? Judar. Barack Obama? Judar. Hitler? Judar. Modereringen på Flashback? Judar.

4. Gravt psykiskt sjuka. Inte sällan finner vi personer från de tre första grupperna även här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in