Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-03-24, 13:26
  #85
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är lite svårt för mig att lyssna på Billy när han pratar om sin flickvän. Det är inte riktigt vad jag letar efter i podden, och personligen känns det lite patetiskt. Självklart är detta bara min åsikt, och andra kan känna annorlunda.

När det gäller Tobias har jag märkt att han inte verkar ha uttalat sig negativt om Sverigedemokraterna eller Donald Trump sedan 2017. Detta fick mig att fundera över om hans synpunkter kring invandringspolitiken kanske har förändrats över tiden.

Det har jag mycket svårt att tro. Har han sagt något specifikt som får dig att tro att han lutar ditåt?

Däremot är både han och Billy ganska självmedvetna, och de vet att det är ganska trött och ”gjort” att sitta och slå in öppna dörrar. Vilket jag utgår från att de tycker ”Trump är dum” och ”Sd=dumma” är. På det sättet kan det vara bra med åldrade hipsters. Man slipper i alla fall signalerandet av vissa åsikter man vet att de har.
Citera
2024-03-24, 13:29
  #86
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Dream on. Ingen av de två kommer rösta på SD, hur många barn de än får. .

Sju år senare håller han drömmen vid liv. Se förrförra inlägget.
Citera
2024-03-24, 17:29
  #87
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det har jag mycket svårt att tro. Har han sagt något specifikt som får dig att tro att han lutar ditåt?

Däremot är både han och Billy ganska självmedvetna, och de vet att det är ganska trött och ”gjort” att sitta och slå in öppna dörrar. Vilket jag utgår från att de tycker ”Trump är dum” och ”Sd=dumma” är. På det sättet kan det vara bra med åldrade hipsters. Man slipper i alla fall signalerandet av vissa åsikter man vet att de har.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sju år senare håller han drömmen vid liv. Se förrförra inlägget.
Snarare tvärtom. Avsaknaden av hat mot SD tyder på att Tobias troligtvis har svängt i frågan. Särskilt nu när han har barn själv så har han börjat inse sanningen. Men svensken vågar inte säga något, därav tystnaden. De flesta intelligenta människor har insett hur fel de hade om invandringen under så många år. Ganska vekt av Tobias att hata mot SD och Donald Trump när det var på modet, men att han nu väntar med att säga något positivt om SD tills vinden verkligen har vänt i den riktningen. Han skulle kunna utnyttja sin plattform Odpod till att vara en del av vändningen. Istället ser han tyst, passivt på.
Citera
2024-03-24, 17:35
  #88
Medlem
Hardstekts avatar
Det är tio år sedan jag lyssnade på den här podden. Kanske skall göra ett återbesök i morgon.
Citera
2024-03-24, 18:30
  #89
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Snarare tvärtom. Avsaknaden av hat mot SD tyder på att Tobias troligtvis har svängt i frågan. Särskilt nu när han har barn själv så har han börjat inse sanningen. Men svensken vågar inte säga något, därav tystnaden. De flesta intelligenta människor har insett hur fel de hade om invandringen under så många år. Ganska vekt av Tobias att hata mot SD och Donald Trump när det var på modet, men att han nu väntar med att säga något positivt om SD tills vinden verkligen har vänt i den riktningen. Han skulle kunna utnyttja sin plattform Odpod till att vara en del av vändningen. Istället ser han tyst, passivt på.

Haha, Odpod som en del av SD-rörelsen...

Som Swimp78 varit inne på ovan så är naturligtvis varken Billy eller Tobias SD. För övrigt har väl Odpod aldrig varit någon särskilt politisk podd, även om någon slentrianvänsterliberal åsikt kommt fram någon gång då och då, så skulle vara helt bisarrt om podden plötsligt började hylla Åkesson och tala sig varma om strikt invandringpolitik varvat med sina vanliga spaningar kring någon ny sci fi-serie eller Marvel-franschisen.
Citera
2024-03-24, 18:56
  #90
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det är tio år sedan jag lyssnade på den här podden. Kanske skall göra ett återbesök i morgon.

Den är ganska fesljummen nu. Deras peak var väl tiden då Billy fortfarande var ungdomligt entusiastisk över skyddsrum, Lost, och de pratade om ”militära hemliga projekt” osv utan att vara blasé. Idag är
de som vi alla lite ”numb” inför allt
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback