Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 14:59
  #37
Medlem
swimp78s avatar
Det stod något oklart på odpods twitterkonto:


Citat:
ObiterDictumPodcast @odpodcast · May 15

Hallå! Inget odpod förra veckan och inget idag heller. Men ta det lugnt, vi har inte gått under. Det är lite kaos just nu så vi har en paus.
Citat:
ObiterDictumPodcast @odpodcast · May 15

Men vi kommer tillbaka en snabbis om några veckor. Sedan väntar minst sagt stora förändringar inför hösten. Stay tuned!
Citera
2015-05-26, 19:13
  #38
Medlem
DolphinMelters avatar
Undrar vad förändringarna kommer innebära
Citera
2015-08-03, 20:01
  #39
Medlem
Theekmans avatar
Hittade Obiter Dictum på senare tid och är frälst. några nyheter om det kommer fler avsnitt? Eller har dom gått vidare med sina liv tro.
Citera
2015-08-07, 08:44
  #40
Medlem
camejos avatar
Citat:
ObiterDictumPodcast ‏@odpodcast
4/9

7 retweets 39 favoriter
Citera
2015-08-26, 17:38
  #41
Medlem
Theekmans avatar
Kolla flödet på deras Facebooksida, det rör på sig
Citera
2015-09-05, 20:36
  #42
Medlem
Salgouds avatar
Vad tycker folket om deras nya inriktning på "specialavsnitt"? Jag måste säga att jag är 100% bakom detta - det svenska podlandskapet behöver fler poddar som kör genomtänkta, efterforskade, och välproducerade avsnitt. Första avsnittet var lovande, och hoppas i sanning att det kan bli lika bra om inte bättre i framtiden.


Skulle vara fantastiskt om fler körde efter samma mönster, faktiskt. Väldigt få poddar håller för att släppa varje vecka (min egen inkluderad), och det tar en jävla tid att få till bra avsnitt. Tror många poddar skulle ta sig ordentligt om de körde efter odpod (och rättegångspodden)-modellen.


Vad säger ni andra?
Citera
2015-09-06, 07:00
  #43
Medlem
Yes, en fördel med podd-grejen är ju att man verkligen inte behöver släppa avsnitt en viss tid och veckodag, utan de släpps och dyker upp i lyssnarnas flöde helt enkelt, oregelbundet eller regelbundet.
Tyckte specialavsnitten var den stora behållningen med OdPod innan så jag är nöjd. Man kan inte begära särskilt mycket heller av poddare som jobbar ideellt. OdPod har riktigt hög kvalitet och det blir ju svårt att leverera gratis varje vecka.
Citera
2015-09-06, 10:56
  #44
Medlem
DolphinMelters avatar
Också positiv till det nya formatet, uppskattar poddar som är över 60 min. Något som jag dock tycker är synd är att vi inte kommer få höra små nischade populärkulturella ämnen diskuteras eller fantastiska bonusavsnitt som (Will they/wont they).

Men som sagt alltid har ett slut. Obiter Dictum är död, länge leve Obiter Dictum!
Citera
2015-09-06, 11:15
  #45
Medlem
Falcãos avatar
Då får väl jag vara den som anmäler en avvikande åsikt här. Föredrar när de sitter och diskuterar aktuella händelser i populärkulturen framför specialavsnitten, som jag förvisso också gillar, och jag vill helst att poddar ska komma ut med regelbundenhet. Dock, som påpekats, så gör de ju detta helt ideellt och känner de att de vill göra enbart specialavsnitt för att inte tappa suget så accepterar jag naturligtvis det och är tacksam för vad jag får.
Citera
2015-10-03, 16:43
  #46
Medlem
snillet_1s avatar
Hm, vad händer på Od pod-fronten? Tyst sedan fjärde september då deras senaste avsnitt kom.
Citera
2015-10-03, 17:11
  #47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hm, vad händer på Od pod-fronten? Tyst sedan fjärde september då deras senaste avsnitt kom.

De sade ju i senaste avsnittet att de skulle göra 10 poddar om året, alltså typ en var femte vecka.
Citera
2015-10-03, 17:44
  #48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De sade ju i senaste avsnittet att de skulle göra 10 poddar om året, alltså typ en var femte vecka.

Okej. Jag lyssnade inte på senaste avsnittet, fann inte ämnet intressant. Det var ju trist att höra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback