• 1
  • 2
2012-07-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Om du har förlikat dig med tanken att det finns ett tydligt samband mellan att "tjäna pengar" och att "skaffa jobb" så är mitt spontana råd till dig som har önskemål om att jobba hemifrån att söka tjänster som telefonförsäljare.

Även om du inte har någon utbildning så tror jag att om du har rätt personlighet i kombination med att du gör lite intensivstudier i telefonförsäljningsteknik så finns det en möjlighet att lyckas där.

Mvh
Jo jag har tänkt på det , håller på och kollar lite med sånt tack!
Citera
2012-07-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Lyssna noggrant på på denna man och sedan funderar du över din livsstil

http://www.youtube.com/watch?v=lsSC2vx7zFQ

NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tackar för länk, den var verkligen inspirerande. har nu kollat flera av dessa "motivations" filmerna/talen.
Citera
2012-07-24, 08:10
Medlem
1. Sluta äta så mycket och dåligt så sparar du pengar
2. Gå till arbetsförmedlingen
Citera
2012-07-24, 09:25
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connox
Hej! Det är som rubriken lyder , jag måste på något sätt börja tjäna pengar! det är så att när jag gick i 7an så var jag en skötsam pojke , jag hade bra betyg ända fram tills halva 9an hade gått då min far gick bort, mitt liv skönk ner till botten , jag gjorde ingenting längre , betygen gick bort! jag gick på IV lite av 1an sen hoppade jag in på fordonslinjen men där skötte jag mig inte länge heller.
Jag spelade nästan hela dagarna , men det gör jag inte längre, men där skötte jag mig inte länge heller , tog nu studenten för lite mer än en månad sen och har nästan ingen utbildning alls, nu behöver jag hjälp av er här! jag måste få in pengar på något sätt, helst hemmifrån med tanke på jag inte har en fysiskt kropp sen jag börja "deprissions äta" , tackar så JÄTTE mycket på förhand!

Sök alla möjliga jobb du hittar, även om du till att börja med får ett städjobb eller något kan du alltid söka vidare under tiden du jobbar med det. Sorgligt men sant är att det går mycket lättare att få nytt jobb om man redan har ett!

Ett allmänt tips till att börja med är att försöka börja röra på dig och få dig att trivas med dig själv. Klipp dig, ut och spring ibland. Det kommer stärka självkänslan och du kommer bli lite piggare mental och fysiskt.
Citera
2012-07-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regina.Spektor
Sök alla möjliga jobb du hittar, även om du till att börja med får ett städjobb eller något kan du alltid söka vidare under tiden du jobbar med det. Sorgligt men sant är att det går mycket lättare att få nytt jobb om man redan har ett!

Ett allmänt tips till att börja med är att försöka börja röra på dig och få dig att trivas med dig själv. Klipp dig, ut och spring ibland. Det kommer stärka självkänslan och du kommer bli lite piggare mental och fysiskt.
Jo absolut , du har väl helt rätt men är det bara att ringa runt på verkstäder då eller?
Citera
2012-07-24, 16:36
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina.Spektor
Sök alla möjliga jobb du hittar...
Citat:
Ursprungligen postat av Connox
Jo absolut , du har väl helt rätt men är det bara att ringa runt på verkstäder då eller?

Det är inte bra att "hagla" ut en "standard-ansökan" till alla tänkbara företag. Då får man troligtvis ingenting. Jag tycker man allt för ofta läser/hör om arbetslösa som "söker 30 jobb om dagen". En arbetsgivare kommer snabbt att bläddra förbi en sådan standard-ansökan, och sen har man missat sin möjlighet på det företaget.

Fundera i stället noga på vilken tjänst du har någon möjlighet att få, och lägg sedan tid på att läsa på om det aktuella företaget, och författa därefter ett personligt brev som är anpassat efter mottagaren. Då har du tagit första seriösa steget mot att ha möjlighet att få ett jobb.

Mvh
Citera
2012-07-24, 18:22
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Det är inte bra att "hagla" ut en "standard-ansökan" till alla tänkbara företag. Då får man troligtvis ingenting. Jag tycker man allt för ofta läser/hör om arbetslösa som "söker 30 jobb om dagen". En arbetsgivare kommer snabbt att bläddra förbi en sådan standard-ansökan, och sen har man missat sin möjlighet på det företaget.

Fundera i stället noga på vilken tjänst du har någon möjlighet att få, och lägg sedan tid på att läsa på om det aktuella företaget, och författa därefter ett personligt brev som är anpassat efter mottagaren. Då har du tagit första seriösa steget mot att ha möjlighet att få ett jobb.

Mvh

Du har en bra poäng, man behöver stå ut lite extra för att bli uppmärksammad och således ha större chans att få jobb. Oavsett hur få eller många jobb man söker är det viktigt att lägga ner energi på sin ansökan.
Citera
2012-07-24, 22:50
Medlem
Citat:

Mvh
Det låter jävligt smart , då ser dem att jag verkligen vill ha jobbet och är intresserad , ska ta mig fan göra ett gott försök :-)
Citera
2012-07-26, 08:48
Medlem
PeaceImmortals avatar
McDonalds brukar funka... Det är ganska soft. Eller Max och Burger King.

Kolla på mackarna ifall de behöver extrapersonal.

Fråga på krogarna ifall de behöver diskplockare.

Var noga med att ringa tillbaka och tjata på dem för chefer ger fullständigt fan i folk som inte visar intresse. En gång var jag på ett jobb och chefen började slänga massa CVn. Bland annat ifrån en kille som var in och fråga om jobb 3 dagar innan. Så jag fråga varför inte han passa för dom hade snackat vid disken så jag hade hört hela samtalet och vad jag förstod så passa han bra för jobbet, så jag lärde fråga han varför han slängde hans CV. Svaret löd: "Nä men han hörde inte av sig".

Var som en finne i arslet på arbetsgivare så går det nog bra ska du si.
Citera
2012-07-26, 09:10
Medlem
Du kan även söka telefonsäljar jobb hemma det finns mycket sådana jobb just nu.

Det kan vara bra betalt om du är duktig på att prata i telefon, sen lär man sig rätt snabbt,

När jag själv har jobbar med det.

Det kan vara riktigt bra betalt om du är duktig och det är bra provision.

Så sök runt på det om du vill jobba hemifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in