• 1
  • 2
2012-07-20, 14:43
Medlem
Hej! Det är som rubriken lyder , jag måste på något sätt börja tjäna pengar! det är så att när jag gick i 7an så var jag en skötsam pojke , jag hade bra betyg ända fram tills halva 9an hade gått då min far gick bort, mitt liv skönk ner till botten , jag gjorde ingenting längre , betygen gick bort! jag gick på IV lite av 1an sen hoppade jag in på fordonslinjen men där skötte jag mig inte länge heller.
Jag spelade nästan hela dagarna , men det gör jag inte längre, men där skötte jag mig inte länge heller , tog nu studenten för lite mer än en månad sen och har nästan ingen utbildning alls, nu behöver jag hjälp av er här! jag måste få in pengar på något sätt, helst hemmifrån med tanke på jag inte har en fysiskt kropp sen jag börja "deprissions äta" , tackar så JÄTTE mycket på förhand!
Citera
2012-07-20, 16:59
Medlem
KlopFers avatar
Sök ett jobb?
Citera
2012-07-20, 20:43
Medlem
Hade jag varit du så hade jag grina åt mig en truckutbildning av arbetsförmedlingen och sedan sökt ett lagerjobb. Det finns väldigt många lagerjobb på marknaden Har själv jobbat med diverse lagerjobb sedan 2008 och det funkar rätt så bra
Citera
2012-07-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Sök ett jobb?

Haha, ja det har jag gjort och gör men i sverige så finns det inte mycket jobb om man inte har kontakter tyvärr , tack ändå!
Citera
2012-07-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Hade jag varit du så hade jag grina åt mig en truckutbildning av arbetsförmedlingen och sedan sökt ett lagerjobb. Det finns väldigt många lagerjobb på marknaden Har själv jobbat med diverse lagerjobb sedan 2008 och det funkar rätt så bra

Hmm , ja det kanske skulle gå , vart vänder jag mig om jag ska "lipa" mig till ett truckkort? Och du säger att det finns många lagerjobb, du skulle inte kunna ge några tips?? tack så jättemycket!
Citera
2012-07-21, 12:21
Medlem
RappScallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connox
Haha, ja det har jag gjort och gör men i sverige så finns det inte mycket jobb om man inte har kontakter tyvärr , tack ändå!

Skaffa kontakter då?
Citera
2012-07-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RappScallion
Skaffa kontakter då?

har ju inga kontakter som har eget företag eller något sådant , tyvärr! tack ändå
Citera
2012-07-21, 15:58
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Jag tycker att TS har en jävla dålig attityd. Om man utgår från att det inte finns några jobb så kommer man inte heller att få något arbete. Är man däremot driftig, utåtriktad och flexibel så kan man hitta ett arbete ganska så snart. Har man dessutom körkort är det en stor merit.

Genom att skriva upp de arbeten du skulle vilja arbeta med i en kolumn och de du kan tänka dig arbeta med, men inte i första hand på andra sidan har du en god grund. Därefter tar du fram gula sidorna, letar upp den bransch du vill arbeta inom och börjar ringa. Ju fler samtal du har bakom dig desto bättre kommer du att vara på att sälja dig själv.
Citera
2012-07-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Jag tycker att TS har en jävla dålig attityd. Om man utgår från att det inte finns några jobb så kommer man inte heller att få något arbete. Är man däremot driftig, utåtriktad och flexibel så kan man hitta ett arbete ganska så snart. Har man dessutom körkort är det en stor merit.

Genom att skriva upp de arbeten du skulle vilja arbeta med i en kolumn och de du kan tänka dig arbeta med, men inte i första hand på andra sidan har du en god grund. Därefter tar du fram gula sidorna, letar upp den bransch du vill arbeta inom och börjar ringa. Ju fler samtal du har bakom dig desto bättre kommer du att vara på att sälja dig själv.
Okej jag får börja med att be om ursäkt att jag uppfattas på det sättet , verkligen inte vad jag ville!
Ja jag är inte så utåtriktad bla men kanske borde ta tag i det och ändra på mig? Kan iaf säga att jag har börjat gå ner i vikt nu och har sökt lite jobb men utan någon större framgång.
Tack för de peppande orden! :-) känner att du har helt rätt i det du säger! :-)
Citera
2012-07-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connox
Okej jag får börja med att be om ursäkt att jag uppfattas på det sättet , verkligen inte vad jag ville!
Ja jag är inte så utåtriktad bla men kanske borde ta tag i det och ändra på mig? Kan iaf säga att jag har börjat gå ner i vikt nu och har sökt lite jobb men utan någon större framgång.
Tack för de peppande orden! :-) känner att du har helt rätt i det du säger! :-)

Lyssna noggrant på på denna man och sedan funderar du över din livsstil

http://www.youtube.com/watch?v=lsSC2vx7zFQ
Citera
2012-07-23, 07:29
Medlem
Bairuilongs avatar
Om du har förlikat dig med tanken att det finns ett tydligt samband mellan att "tjäna pengar" och att "skaffa jobb" så är mitt spontana råd till dig som har önskemål om att jobba hemifrån att söka tjänster som telefonförsäljare.

Även om du inte har någon utbildning så tror jag att om du har rätt personlighet i kombination med att du gör lite intensivstudier i telefonförsäljningsteknik så finns det en möjlighet att lyckas där.

Mvh
Citera
2012-07-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Lyssna noggrant på på denna man och sedan funderar du över din livsstil

http://www.youtube.com/watch?v=lsSC2vx7zFQ
Den filmen fångade mig totalt :,)
Citera
  • 1
  • 2