Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-20, 15:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Låter lite läbbigt tycker jag. hur kommer det sig att du tar till detta knep istället för att vänja dig itll sjukvården? Annan info i frågan här https://www.flashback.org/t1171167p2

Anledningen var att denne Chris Brown sa att denna metod dels inte skulle göra ont, var billigare än dyra operationer (USA) och att det inte lämnade ärr....

nu är det ju så att jag tvivlar på att det skulle göra mer ont att söka upp doktorn, och vad jag förstått kostar de ju inte särskilt mycket och ärr lämnar det väl inte så ofta? Om det nu skulle lämna ärr får man ju ut massa Cash vilket jag tvivlar på att man får genom Chris Browns metod...
Citera
2012-07-21, 00:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Är det platta eller utstående leverfläckar? Låter inget bra med var direkt. Och angående vårtmedelstipset, gör det ont?
Första gången man sätter på medlet känns det ingenting. Andra gången svider det till lite. Men ont gör det inte.
Citera
2012-07-26, 09:52
  #15
Medlem
Marionettes avatar
Såg programmet "Embarrasing illness" på 5an igår. Eller hur programmet nu heter. I vilket fall. Nu är det leverfläckar vi pratar om här men alla prickar är inte leverfläckar. Såna där stora utstående kan vara "hudflikar". Det är alltså bara hud. Dessa kan man strypa. Dom visade i programmet hur man knöt en tråd runt hudfliken och så låter man det sitta i ett par dagar så skulle den trilla av. Testar på mig själv just nu och jag hoppas den trillar!
Citera
2012-09-15, 21:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Vet inte om jag tror på det där vitlökstipset men vårtmedel funkar antagligen på vissa leverfläckar. Skulle nog först testa på annat ställe än i ansiktet - risk för ärr? (Annars finns det kliniker som gör det med laser som inte orsakar ärr. Om du nu tycker det är jobbigt med ansiktet.)

Edit: Blandningen ricinolja och bakpulver kan också användas mot vårtor och kan mycket väl funka mot leverfläckar. Men med TS beskrivnng verkar det också kunna ge ärr?

Ärr blev det allt. Runda ärr som ser skit fula ut. Stora också. Okej gå inte på denna metod! Allt var bara bluff! Seriöst! De ärren jag har fått nu är dubbelt så stora som leverfläckarna var. Tack och lov att jag inte testade i ansiktet!
Citera
2012-09-15, 21:59
  #17
Medlem
Glöm din dröm ..massa cash av ärr du själv inducerat-Skojar du eller är du bara dum
Citera
2018-05-12, 22:43
  #18
Medlem
PeppaKaKas avatar
Någon som kan bekräfta att detta funkar? har små fula leverfläckarpå ansiktet.
Citera
2018-05-12, 23:49
  #19
Medlem
SvartaBjorns avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback