Jag fick faktiskt tillfälle att prova denna relativt okända substans. Mina tidigare erfarenheter av benzo är zolpidem (roliga att ta en och röka på), alprazolam (fyra dagar försvann, trodde inte något liknande kunde få en så borta) och midazolam (instant sleep mode). Av alprazolam fick jag abstinens trots endast fyra dagars bruk, visserligen hela dagarna.
Jag har dock ingen tolerans men jag började med att ta 1 mg, detta gjorde mig så pass lugn att jag kunde röka absurda mängder cannabis, detta ger mig ångest varje gång jag röker mer än ett par bloss, vilket är nice(kostar mindre

.
Fortsatte sedan i stadig takt (2 tabletter 1 öl) upp till 4 mg.
Fysiska effekter: extremt tung kropp, trötthet(klar i skallen dock). Lite ataxi.
Psykiska effekter: ALLA mina känslor är neutrala (hade ångest innan intag). Glädje. Driv att göra något av värde.
Drack efter detta ett par öl och rökte en absurt stor joint, fyllde även på med två pyrazolam. Denna joint hade i vanliga fall försatt mig i en transischemisk "haschpsykos", men nu, muchies och allmän glödje samt att tiden upplevdes som långsammare.
Sammanfattningsvis: Pyra funkar bra mot ren ångest. Pyra funkar bra vid höga doser mot intensiv ångest samt är sedativ. Tar 1-3 h innan effekterna går att urskilja, dock beroende på intagen mängd o dylika faktorer.
6mg är en normal dos enligt min medicinska åsikt, mot ren ångest. Tror dock det är för långsamt påslag för att panikångestanfallsbehandling skulle kunna vara medicinskt relevant.
Tro det eller ej, men jag har en examen i medicinsk vetenskap.
Ta det lugnt, och ansvarsfullt. Det går att använda de flesta droger ansvarsfullt, till och med ett rus då och då är egentligen ingen fara. De svenska läkarorganisationerna är dock fortsatt inställda på
ett felaktiskt synsätt baserat på deras väldigt gamla resultat och den numera kända "publicera inte studier om våra läkemedel som visar dåliga resultat). Implikationerna är förödande, vetenskapen blir ett hån.