Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-07-19, 11:38
Medlem
LawrenceCianas avatar
Jag har personligen aldrig testat någon drog (förutom alkohol) så är inte rutti när det kommer till detta ämne.

Jag vet att många tar olika droger för att fly ifrån verkligheten och känna känslan av lycka. Men jag har också hört att det finns högt uppsatta personer som ibland röker cannabis osv för att kunna tänka klarare och göra bra val.

Stämmer detta? Vilka droger kan man bruka för att få så klar bild som möjligt av det man nu vill göra?
Kan det vara en fördel att ta med sig skolboken och studera in saker och det blir lättare att förstå sammbanden inom ämnen?
Citera
2012-07-19, 11:48
Medlem
Mandic!s avatar
Många som röker cannabis gör det nog för att reducera stress, det är inte så att man tänker klart under påverkan utav cannabis (). Skulle rekommendera någon centralstimulant för ditt ändamål. Amfetamin kanske.
Citera
2012-07-19, 11:51
Medlem
Psydexs avatar
Två tips för att underlätta inlärande och bli alert:

1. Se till att du får tillräckligt med sömn
2. Ät rätt så du håller blodsockernivån stabil under hela dagen

Att använda droger för att fatta viktiga och rätt beslut verkar minst sagt egendomligt.
Om du följer mina tips så slipper du dessutom risken med att du åker fast för innehav och sparar pengar.
Citera
2012-07-19, 12:35
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Om du vill ha klarare hjärna ska du prova Lyrica.

Ca 300 mg är nog lagom.

Efter att jag tagit min dos testade jag på skoj att göra högskoleprovet och fick nästan alla rätt !

Tyvärr fick jag biverkningar av medicinen, men det var väl för att jag var tvungen att bruka varje dag.

Tar man bara någongång vid behov funkar det säkert bättre.
Citera
2012-07-19, 13:19
Medlem
centralstimulantia är den ultimata drog sorten när man ska tänka :P
Citera
2012-07-19, 13:50
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Om du vill ha klarare hjärna ska du prova Lyrica.

Ca 300 mg är nog lagom.

Efter att jag tagit min dos testade jag på skoj att göra högskoleprovet och fick nästan alla rätt !
Tyvärr fick jag biverkningar av medicinen, men det var väl för att jag var tvungen att bruka varje dag.

Tar man bara någongång vid behov funkar det säkert bättre.

Så du skrev och fick runt 1,7 till 1,9 på HP av en drog?
Låter kanske dryg, men något bevis på det?
Citera
2012-07-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawrenceCiana
Jag har personligen aldrig testat någon drog (förutom alkohol) så är inte rutti när det kommer till detta ämne.

Jag vet att många tar olika droger för att fly ifrån verkligheten och känna känslan av lycka. Men jag har också hört att det finns högt uppsatta personer som ibland röker cannabis osv för att kunna tänka klarare och göra bra val.

Stämmer detta? Vilka droger kan man bruka för att få så klar bild som möjligt av det man nu vill göra?
Kan det vara en fördel att ta med sig skolboken och studera in saker och det blir lättare att förstå sammbanden inom ämnen?

Jag har då aldrig tänkt klarare under ett CB rus, skulle nog påstå tvärtom.
Kaffe och plugga hårt är det som behövs, finns inge genvägar.
Lycka till!
Citera
2012-07-19, 14:35
Medlem
Den vanligaste "drogen" på högskolan inför tentor (förutom de extrema studenterna som drar amfetamin för att orka plugga) är nog Kaffe och Alvedon :P

Allvarligt talat, ta ett par-tre alvedon och ta med en stor kaffe till nästa tenta så kommer du faktiskt att vara lite skarpare
Citera
2012-07-19, 14:51
Medlem
Amfetamin, men risken finns väl att du blir utkörd pga tjöt om du ska skriva ett prov
Citera
2012-07-19, 15:04
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag säger lyrica också. Om man inte tar medicinen dagligen så börjar man med 300 och väntar 1½ timme. Är man inte smartast i världen då så tar man 300 till.
Citera
2012-07-19, 15:13
Medlem
Ni som säger lyrica, har ni testat amfetamin också? Isåfall står lyrica på min inköpslista :P
Citera
2012-07-19, 15:38
Medlem
Har du sett filmen limitless och blivit inspirerad kanske?

OT: Finns tyvärr inga genvägar, bara plugga på som fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in