Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-19, 10:16
  #1
Medlem
Kicken13s avatar
Köpte mig ett BF3 till mitt ps3 för en månad sedan ungefär och nu idag när jag som vanligt skulle spela online så fick jag endast upp detta felmeddelande:

"kan inte ansluta till EA online"

Har testat att starta om systemet, gjort systemuppdatering, stängt av spelet, satt på det igen, in/aktivera internetuppk. Men inget ger resultat.. Hur löser jag detta på ett smidigt sätt?

Med vänlig hälsning,
Citera
2012-07-19, 10:20
  #2
Medlem
glomatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken13
Köpte mig ett BF3 till mitt ps3 för en månad sedan ungefär och nu idag när jag som vanligt skulle spela online så fick jag endast upp detta felmeddelande:

"kan inte ansluta till EA online"

Har testat att starta om systemet, gjort systemuppdatering, stängt av spelet, satt på det igen, in/aktivera internetuppk. Men inget ger resultat.. Hur löser jag detta på ett smidigt sätt?

Med vänlig hälsning,


Kan bero på att just i detta skede så kör dom en update som innefattar våran tidszon. Minns dessvärre inte mellan vilka tider då jag aldrig hann kolla.
Men är det bara en update och inget som gått snett brukar det ta runt 1-2 timmar. har dock snart gått över den tiden.
Men det kan vara felet, jag kan dock ansluta men inte till battlelogen.


Edit: såg inte att det va till PS3, men kan vara samma problem där. Vet inte om konsoll och PC uppdateras samtidigt ?
Citera
2012-07-19, 10:29
  #3
Medlem
Kicken13s avatar
Okej, testade att köra bad company 2 nu och får samma felmeddelande. Något är ju fel på EA för min konsol fungerar som den ska annars. Får hoppas att det går över.
Citera
2012-07-19, 11:14
  #4
Medlem
N!xxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken13
Okej, testade att köra bad company 2 nu och får samma felmeddelande. Något är ju fel på EA för min konsol fungerar som den ska annars. Får hoppas att det går över.

PS3 skall vara uppe nu

http://www.ea.com/servers/battlefield3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback