Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-19, 00:29
  #1
Medlem
Hejsan!

Eftersom att jag är utan min egna dator så sa pappa att jag kunde låna hans. Tänkte, visst, kan jag väl göra. Kommer ändå vara utan min i ca en vecka.

Jag laddade ner league of legends till den, och tänkte att den bör klara det. Har faktiskt ingen koll på hur bra grafikkort datorn har, men den har en fyrkärnig processor med 2,4 GHz. Så mycket vet jag. Alltså bör den klara av LoL utan problem, eller hur?

Jag körde med normala inställningar, men det laggade så inåt helvete, så satte allt på lägsta och kommer undan med ca 50 fps, vilket duger helt okej. Dock så när det kommer till teamfights har jag ingen chans då jag kommer så lågt som till 20 fps. Ett helvete alltså!

Någon som har någon aning om vad som skulle kunna vara fel? Eller är det något ytterligare man kan göra i spelet för att få högre fps? Sitter med en extern skärm på full hd, och jag kör med den upplösningen, är det värt att testa utan skärmen, eller spelar det någon roll?

Tacksam för svar!
Citera
2012-07-19, 00:30
  #2
Medlem
Börja med att ta reda på vad för grafikkort det är i datorn....
Citera
2012-07-19, 00:31
  #3
Avstängd
Du har valt fel forumdel men jag kan hjälpa till med det lilla jag är kapabel till!


Ladda ner CCleaner - det rensar onödiga filer. Notera: Detta är inget farligt. Den tar endast bort slabb-filer - alltså inte viktiga dokument osv.

Ladda ner GameBooster
Citera
2012-07-19, 00:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waffles
Börja med att ta reda på vad för grafikkort det är i datorn....

Vad som står när jag skriver in "dxdiag" är Intel HD graphics (core i3), alltså inte något specifikt för just detta grafikkort.

Notera att det är en laptop.
Citera
2012-07-19, 01:49
  #5
Medlem
IronStigs avatar
Stäng av V-Sync. Dvs Vertical Sync.
Citera
2012-07-19, 02:00
  #6
Medlem
Blueniggas avatar
Min laptop har ju sämst grafikkort (nåt kontorsgrafikkort), men klarar ändå LoL på lägsta grafiken. Fick också lagspikes i teamfights i början, men det la av efter ett tag.
Citera
2012-07-19, 08:56
  #7
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virranooo
Hejsan!

Eftersom att jag är utan min egna dator så sa pappa att jag kunde låna hans. Tänkte, visst, kan jag väl göra. Kommer ändå vara utan min i ca en vecka.

Jag laddade ner league of legends till den, och tänkte att den bör klara det. Har faktiskt ingen koll på hur bra grafikkort datorn har, men den har en fyrkärnig processor med 2,4 GHz. Så mycket vet jag. Alltså bör den klara av LoL utan problem, eller hur?

Jag körde med normala inställningar, men det laggade så inåt helvete, så satte allt på lägsta och kommer undan med ca 50 fps, vilket duger helt okej. Dock så när det kommer till teamfights har jag ingen chans då jag kommer så lågt som till 20 fps. Ett helvete alltså!

Någon som har någon aning om vad som skulle kunna vara fel? Eller är det något ytterligare man kan göra i spelet för att få högre fps? Sitter med en extern skärm på full hd, och jag kör med den upplösningen, är det värt att testa utan skärmen, eller spelar det någon roll?

Tacksam för svar!

Det går inte att svara på om du inte ger oss speccs på datorn.

Skulle tro att det handlar om drivrutiner, men det kan jag inte lova.
Citera
2012-07-19, 17:03
  #8
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Du har valt fel forumdel men jag kan hjälpa till med det lilla jag är kapabel till!


Ladda ner CCleaner - det rensar onödiga filer. Notera: Detta är inget farligt. Den tar endast bort slabb-filer - alltså inte viktiga dokument osv.

Ladda ner GameBooster

Grejen med gamebooster är att rutan eller vad det är till själva programmet är ivägen ingame, går det att få bort på något sätt? Jag kunde inte hitta något sätt att ta bort den på
Citera
2012-07-19, 17:07
  #9
Medlem
Ta Windows knappen -> Högerklicka på ''Dator'' -> Egenskaper och -> Prestandaklassificering och kolla vad som kan vara trögt.
GameBooster använder jag när jag kör LoL och det hjälper
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback