2015-11-07, 20:00
Medlem
WTF!
Firefox(42.0) accepterar inte längre Twitterflödet som ligger i kanten på t.ex. Avpixlat.
Twitter.com likaså...."Anslutningen ej tillförlitligt"????

Vad göra? Tackar på förhand.

Red: På Chrome funkar det!!
Senast redigerad av saffransnisse 2015-11-07 kl. 20:28.
Citera
2015-11-08, 13:13
Medlem
Brukar gå in på twitter via datorn (mac) och idag möttes jag av att allt är på arabiska.

Antingen har något gått snett eller så har jag råkat ändra i sömnen, isåfall hur byter man tillbaka eller återgår det automatiskt till svenska om det är någon slags bugg ?
Citera
2015-11-14, 12:57
Medlem
990099s avatar
Hur många gånger delades hashtag The Caliphate State Strikes France från Paris attacken fram tills nu? någon som har koll på hur man kollar upp det? vore intressant och se hur många sympatisörer som delat den det senaste dygnet.

Den skrevs på Arabiska kan tilläggas
Citera
2015-11-27, 14:40
Medlem
QQQ7000s avatar
Kan ens Twitterkonto vara oberoende från Facebook om man har appen? (ingen som ser på Facebook att man har Twitter)
Citera
2015-11-27, 22:07
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQ7000
Kan ens Twitterkonto vara oberoende från Facebook om man har appen? (ingen som ser på Facebook att man har Twitter)

Absolut, jag visste inte ens att det gick att koppla ihop de bägge.
Citera
2015-11-28, 14:08
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Absolut, jag visste inte ens att det gick att koppla ihop de bägge.

Jag antog att det gick, men jag vet inte. Känns som att Facebook är överallt..
Citera
2015-12-18, 00:02
Medlem
Behöver en kort lektion.

Kollade på svt debatt idag, då står det ju att man kan delta och följa debatten på Twitter via #svtdebatt. Hur gör man?

När jag söker på https://mobile.twitter.com/search?q=svtdebatt så ser jag bara enstaka personer som använt sig utav #svtdebatt.
Klok? som jag är så antar jag att det finns fler tweets om detta, via google kom jag in på keyhole.co som erbjuder hashtag sökningar.
Där fick jag bättre utfall av tweets. Men hur gör man rätt från början? Att se de mest sedda tweetsen o följa debatten som svt föreslår?

Ursäkta rörig text, ser enbart på ett öga och skriver med en mobil.
Citera
2016-01-07, 02:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Behöver en kort lektion.

Kollade på svt debatt idag, då står det ju att man kan delta och följa debatten på Twitter via #svtdebatt. Hur gör man?

När jag söker på https://mobile.twitter.com/search?q=svtdebatt så ser jag bara enstaka personer som använt sig utav #svtdebatt.
När du först söker på en hashtag, #svtdebatt så kommer Topp Tweets upp, det är Kungen, Jonas Gardel eller nån som bara har massa följare som räknas dit. "Likes" dvs de där hjärtat under en tweet gör att de dras mot Topp Tweets men till vänster har du "Alla Tweets" och där bör även din vara.

men akta dig, Twitter är mentalt nerbrytande, som amfetamin typ, 140 jävla tecken de är 20 mindre än ett sms och då ska du ha med din #hashtag och @anderssson med.
Ingen får nått utbyte, man skriker ut korta slagord.

Och mest förvånande, rasisterna var trevligare än den så kallade "vänstern" på Twitter. Jävla va de tjurar ihop på minst lite argument asså, och blockar en, de har ingen höger gjort även om jag rör mig i ett mellanskikt mellan officiellt vänster och höger kanske.

Jag ser bara hur söndrat vår befolkning är, till utan allt hopp.
Köln-grejen och svenska mäns skuld från feministerna fick nån droppe att koka över, ALLT kan skapa sprickor mellan svenskar nu, och håller du inge med så blockas du.

Nä, Leve Flashback och det fria ordet på riktigt.
Citera
2016-01-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
När du först söker på en hashtag, #svtdebatt så kommer Topp Tweets upp, det är Kungen, Jonas Gardel eller nån som bara har massa följare som räknas dit. "Likes" dvs de där hjärtat under en tweet gör att de dras mot Topp Tweets men till vänster har du "Alla Tweets" och där bör även din vara.

men akta dig, Twitter är mentalt nerbrytande, som amfetamin typ, 140 jävla tecken de är 20 mindre än ett sms och då ska du ha med din #hashtag och @anderssson med.
Ingen får nått utbyte, man skriker ut korta slagord.

Och mest förvånande, rasisterna var trevligare än den så kallade "vänstern" på Twitter. Jävla va de tjurar ihop på minst lite argument asså, och blockar en, de har ingen höger gjort även om jag rör mig i ett mellanskikt mellan officiellt vänster och höger kanske.

Jag ser bara hur söndrat vår befolkning är, till utan allt hopp.
Köln-grejen och svenska mäns skuld från feministerna fick nån droppe att koka över, ALLT kan skapa sprickor mellan svenskar nu, och håller du inge med så blockas du.

Nä, Leve Flashback och det fria ordet på riktigt.
Blev litet klokare av det där, jag vill ju bara följa debatterna i världen. Ska absolut inte registrera mig. Därav mitt handikapp i den nya djungeln.
Citera
2016-02-29, 01:30
Medlem
Förstår inte riktigt varför privat personer använder Twitter då det känns som att skrika i en folkmassa och hoppas på att någon hör.
Citera
2016-03-03, 09:46
Medlem
emaptis avatar
Ny på twitter och jag vet inte hur jag får bort listan överst på 'Här är några personer du kanske skulle tycka om att följa.', man får ju scrolla satan hela tiden för att komma förbi den.
Citera
2016-03-08, 19:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Blev litet klokare av det där, jag vill ju bara följa debatterna i världen. Ska absolut inte registrera mig. Därav mitt handikapp i den nya djungeln.

Det går nog knappt. Men regga en användare för att ha till det du vill går på två sek.

Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Ny på twitter och jag vet inte hur jag får bort listan överst på 'Här är några personer du kanske skulle tycka om att följa.', man får ju scrolla satan hela tiden för att komma förbi den.
Jag hjälpte en kompis att ordna ett konto på twitter, inte för det är svårt med ändå.
Det var en iOS telefon och "hoppa över" fanns som alternativ då.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Förstår inte riktigt varför privat personer använder Twitter då det känns som att skrika i en folkmassa och hoppas på att någon hör.
En frivillig "I rymden kan ingen höra dig skrika" typ..
Fast det går. Även om jag håller med dig om att Twitter inte är som Flashback, ingen debatt, ingen diskussion, på 140 tecken är det bara slagord som kommer med.
Så när de väl någon hör dig där ute i rymden, förvänta dig nån form av politisk slagord-liknande svar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in