17 206 besökare online
856 679 medlemmar • 45 807 233 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Olyckor och katastrofer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Tasstass
Medlem
Tasstasss avatar
Någon som vet vem det är och vad som har hänt?

www.bt.se/nyheter/boras/boraskvinna-drunknade-i-spanien(3357330).gm

GasGlad
Medlem
GasGlads avatar
http://www.levante-emv.com/sucesos/2...at/921694.html

Citat:
EFE / JAM ALICANTE / Malaga
En 37-årig svenska medborgare av libanesiskt ursprung och passerar några dagar semester i Benidorm, avled i går vid stranden i La Cala de Finestrat, i Marina Baixa, av okänd anledning.
Händelsen inträffade strax före 14.45 timmar och flyttade för att placera en enhet av Emergency Medical Service (SAMU), ambulans, kommunala, lokala polisen och Guardia Civil. Vårdpersonalen i 40 minuter försökt att återuppliva kvinnan utan framgång.
Tydligen kvinnan var i vattnet med två barn, bär flyter, och det var hon som ropade på hjälp. Tre badvakter och simmare närmade flera hjälp och fortsatte att få vatten till de två barn som deltog och det är okänt hur de relaterade till den avlidne.
Google translate så ta det för vad det är.

Tasstass
Medlem
Tasstasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
http://www.levante-emv.com/sucesos/2...at/921694.html

Google translate så ta det för vad det är.

Hmm... jag kan ju spanska hyfsat, så varför letade jag inte upp det där själv? Återstår att se vem det är då. Ganska lite stad, så det är väl säkert någon man vet vem det är...

Bitsocker
Medlem
Bitsockers avatar
Jag tänkte just skriva att det verkade ovanligt att en svensk drunknar då i princip alla är bra simmare, så ser man "svensk medborgare av libanesiskt ursprung" och inser att de är värdelösa på att simma där. Varför vågar man sig ut i vatten med barn om man inte har full kontroll över rådande situation?

findit
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Jag tänkte just skriva att det verkade ovanligt att en svensk drunknar då i princip alla är bra simmare, så ser man "svensk medborgare av libanesiskt ursprung" och inser att de är värdelösa på att simma där. Varför vågar man sig ut i vatten med barn om man inte har full kontroll över rådande situation?

Kanske för att man är Arab ?

GasGlad
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass
Hmm... jag kan ju spanska hyfsat, så varför letade jag inte upp det där själv? Återstår att se vem det är då. Ganska lite stad, så det är väl säkert någon man vet vem det är...
Har inte sett något namn än men det är ju inte helt ovanligt att det skrivs ut i internationell media.
Jag letade så gärna upp länken åt dig så fundera inte mer över det.

Svara på ämne
Topp Dela »