Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-18, 12:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.

Patrik Mörk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de får rätt okej karriärer. Vad jag dock ogillar är att han läcker som ett såll till medierna och det är sällan till klubbarnas fördel utan för att sätta spelaren i en god förhandlingssits.


Hehe denna är ganska rolig idag. Cetinkaya säljer spelare på löpande band. Albornoz till hannover, quaison till palermo, amartey till fc köpenhamn, robin olsen är påväg till turkiet. Sen sålde han väl många förra året också.
Citera
2014-07-21, 22:11
  #14
Medlem
När försvinner kravet på agentlicens, någon som har koll?
Citera
2017-04-14, 17:00
  #15
Medlem
BarryHeros avatar
Den minst sagte kontroversielle agenten Hasan Cetinkaya SKRYTER om hur han LJÖG för den dåvarande Premier League-klubben Blackburn Rovers angående Martin och Marcus Olsson. Hur smart är det att som agent gå ut och medge att man ljugit för sportchefter för att de ska plocka in spelare? Vem kommer lita på honom i framtiden?

Har Hasan Cetinkaya alla indianier i kanoten?

Citat:
Då ringde jag till Simon Hunt, som var sportchef i Blackburn Rovers, började med att berätta att jag hade tagit över Martin Olsson. ”Jaha, vad kul”. Han pratar ju svenska – har svensk fru och har spelat i Brage – och är en jävligt trevlig kille. ”Men vi har ett problem”, sa jag. ”Martin vill lämna Blackburn. Han saknar sin tvillingbror”. Det var ju inte så – jag hade hittat på det – men det gäller att vara kreativ. ”Va? Inte en chans. Men vad kan vi göra åt det här?”. ”Ni kan ta Marcus till Blackburn”. ”Skojar du med mig? Det är ju en kille som åkt ur allsvenskan”. ”Du ska göra det. Bjud åtminstone upp killen, få en bild av honom, låt honom träffa tränaren och göra lite tester”.
Och då hade ju Marcus byggt upp sig i flera månader, så han hade bäst fysresultat av alla, gjorde ett kanonintryck. Till slut sa Simon: ”Okej, jag kommer att göra det här. Men i så fall måste du lova mig två stockar snus från Sverige”. Två veckor senare spelade Marcus ihop med sin tvillingbror mot Manchester City borta i Premier League. Jag satt där på läktaren och bara njöt.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...nya-makthavare
Citera
2019-02-06, 14:42
  #16
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.
Senaste i raden misslyckade utlandskarriärer kan man ju lugnt säga Erdal Rakip är. 6 månader i Crystal Palace - 0 matcher. 6 månader i Benfica - 0 matcher. Nu är han tillbaka i Malmö FF.

Ryktas om att Benfica enbart tog in Erdal Rakip som en tjänst mot Cetinkaya?
Citera
2019-02-25, 09:38
  #17
Medlem
321js avatar
Vilka agenter ska svenska spelare undvika?
Citera
2019-02-25, 09:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vilka agenter ska svenska spelare undvika?

I Sverige eller utomlands? Med tanke på att vem som helst kan agera som agent finns det många lurendrejare där ute.

Ska man ha något seröst bör man titta på de arbetet som ingår i Wangsson sports & entertainment. Martin Dahlin och Roger Ljung är också seriösa. Vet dock inte hur aktiva de är längre.

Utländskt namn brukar vara ett varningstecken.
Citera
2019-10-02, 15:36
  #19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.
Skrämmande hur många bärande landslagsspelare Hasan Cetinkaya sitter på numera:

Victor Nilsson Lindelöf, Emil Forsberg, Robin Olsen, John Guidetti, Mikael Lustig, Ken Sema och Riccardo Gagliolo (!).

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/blogg...nne-andersson/
Citera
2022-08-17, 19:56
  #20
Medlem
snillet_1s avatar
Upp som en sol, ner som en pannkaka?

Citat:
Blash Hosseini har fått svidande kritik av Dennis Hadzikadunic.
Nu kan Fotbollskanalen avslöja att agenten är portad från en allsvensk arena - och att flera spelare brutit med honom efter att ha känt sig felaktigt behandlade.
- Det verkar vara något som han har satt i system, säger exempelvis Filip Dagerstål till Fotbollskanalen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...lsvensk-arena/
Citera
2022-08-18, 21:21
  #21
Medlem
snillet_1s avatar
Mer om denne luring till agent:

Citat:
Fotbollsagenten Blash Hosseini är i blåsväder.

Nu kan Sportbladet avslöja att han inte är välkommen på Olympia.

– Det här är en person som vi inte öppnar dörrarna för på Olympia, det kan jag säga, säger Helsingborgs IF:s klubbdirektör Joel Sandborg.

Han föreslår nu att SEF-klubbarna går ihop och stänger ute Hosseini.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-till-olympia
Citera
2022-08-18, 21:40
  #22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Mer om denne luring till agent:



https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-till-olympia

Vilken pissluffare hen är. Om hen blir Kränkt av min kommentar så kan hen pma mig så en bekant kan fullfölja det Dennis H vill.
Citera
2022-08-18, 21:45
  #23
Medlem
Det finns så sjukt många agenter som utnyttjar unga spelares dröm om utlandskarriär .
Bra det börjas komma fram de smutsiga,det finns ett hav av dem.

Vad är det för krav/utbildning du behöver för bli agent idag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback