Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-18, 16:36
Medlem
Tjena har en fråga angående fotbollsagenter. Är det så att de får % på försäljningssumman när en spelare säljs? Tex om en spelare säljs för 100 miljoner får de 10% dvs 10 miljoner. Om det är så vet ni vad procenten ligger på?
Citera
2012-07-18, 16:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirreRotkiv
Tjena har en fråga angående fotbollsagenter. Är det så att de får % på försäljningssumman när en spelare säljs? Tex om en spelare säljs för 100 miljoner får de 10% dvs 10 miljoner. Om det är så vet ni vad procenten ligger på?

Finns ingen schablon, allt regleras efter affär och affär.
Citera
2012-07-18, 16:43
Medlem
Ok, snabbt svarat!
Citera
2012-07-18, 21:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Kan vi diskutera lite mer ingående angående agenter?

Vilken agent räknas som det största rövhålet utav de alla för man får verkligen för sig att var och en utav dem är svin som hela tiden ska sälja lagets spelare till andra lag samt trissa upp löner och liknande.

Själva ser jag han där Oliver Cabrera som en jädrans odåga.
Citera
2012-07-18, 22:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Vilken agent räknas som det största rövhålet utav de alla för man får verkligen för sig att var och en utav dem är svin som hela tiden ska sälja lagets spelare till andra lag samt trissa upp löner och liknande.

Haha, det är precis som ett vanligt jobb. Hade känslor blandats in vore det ödesdigert för kontot och frugan skulle snart sparkat ut dig. Finns anställda som beter sig som svin på Nisses Snickeri också.
Citera
2012-07-18, 22:39
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, det är precis som ett vanligt jobb. Hade känslor blandats in vore det ödesdigert för kontot och frugan skulle snart sparkat ut dig. Finns anställda som beter sig som svin på Nisses Snickeri också.

Ja men jag har dock svårt för att dessa agenter säljer mitt lags spelare till andra klubbar, håller på och sätter press på en redan ansträngs lönebudget och liknande.

Men som du säger så är det också ett jobb men ett väldigt irriterande yrke, ungefär som parkeringsvakter
Citera
2012-07-18, 22:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.

Patrik Mörk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de får rätt okej karriärer. Vad jag dock ogillar är att han läcker som ett såll till medierna och det är sällan till klubbarnas fördel utan för att sätta spelaren i en god förhandlingssits.
Citera
2012-07-18, 23:05
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.

Patrik Mörk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de får rätt okej karriärer. Vad jag dock ogillar är att han läcker som ett såll till medierna och det är sällan till klubbarnas fördel utan för att sätta spelaren i en god förhandlingssits.

Jag funderar kring Stefan Schwartz karriär som agent, har han någonsin sålt en spelare?

Roger Ljung är väl rätt duktig har jag hört, kan ha fel för mig men det tror jag inte.
Citera
2012-07-18, 23:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Jag har tänkt detsamma. Så fort han är inblandad verkar det antingen vara någon liten utblottad turkisk klubb som det säljs till eller så går det pengar kors och tvärs till diverse mellanhänder.. Kan inte förstå varför nån skulle vilja anlita honom.

Patrik Mörk gör ju helt enkelt sitt jobb bra. Han är ju där för att trissa upp intresset för spelare och det verkar han lyckas med. Sen att han är obekväm är ju en annan sak..
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2012-07-18 kl. 23:15.
Citera
2012-07-18, 23:31
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:

Cetinkaya har gjort några riktiga klassiker. Celik i Rangers, Hallenius nuvarande sits, var med (åtminstone på ett hörn, kanske helt?) när Rasmus Bengtsson drog sig ur Lazioaffären, Atta i Kroatien. Å andra sidan drog han Kujovic till ett schysst liv i Turkiet, Eddie Gustafsson sitter på en fin lön i Österrike och Marcus Olsson till Blackburn (fast det kanske inte var hans förtjänst riktigt). Verkar vara ett riksmongo och ha lågt IQ, men "hans" något udda klubbval funkar ibland. Samarbetar med Cabrera så det är svårt att veta när det är Cetinkaya som gör affärer, och när Cabrera gör dem.

Mörk har en äcklig personlighet som stör mig.
Citera
2012-07-19, 01:19
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mörk har en äcklig personlighet som stör mig.
Varför? Såg 08 fotboll med honom och det jag störde mig mest på var hans dialekt i övrigt tyckte jag han verkade rätt okej för att vara agent.
Citera
2012-07-19, 17:54
Medlem
Jorge Mendes är den störste av dom alla. Han har spelare värda över 4 miljarder i sitt stall. Det är inte ofta man ser något sådant. Nattklubbsägare och världens bästa agent. Har ett stort inflytande i Real Madrid och det är verkligen inte fel att säga att han är en av de som styr Real Madrid. Han har också stort inflytande i besiktas, topp klubbarna i portugal och Manchester united.

Mino Raiola är som sagt en mediatorsk men är väldigt bra på att förhandla och verkar ha en skön karaktär. För honom är inte pengar ett problem och jag antar att så inte är fallet heller. Snubben har gjort så många affärer att han inte verkar har något bekymmer med pengar. Har stort inflytande i Milan, Juventus och Inter. Han är bra på att ta in problembarn till sitt stall och göra dom till guldklimpar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in