Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar över Hasan Cetinkaya. Har någon av hans spelare någonsin haft en lyckad utlandskarriär? Det känns inte som han är den bästa på hjälpa spelare till bra karriärer.
Patrik Mörk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de får rätt okej karriärer. Vad jag dock ogillar är att han läcker som ett såll till medierna och det är sällan till klubbarnas fördel utan för att sätta spelaren i en god förhandlingssits.
Cetinkaya har gjort några riktiga klassiker. Celik i Rangers, Hallenius nuvarande sits, var med (åtminstone på ett hörn, kanske helt?) när Rasmus Bengtsson drog sig ur Lazioaffären, Atta i Kroatien. Å andra sidan drog han Kujovic till ett schysst liv i Turkiet, Eddie Gustafsson sitter på en fin lön i Österrike och Marcus Olsson till Blackburn (fast det kanske inte var hans förtjänst riktigt). Verkar vara ett riksmongo och ha lågt IQ, men "hans" något udda klubbval funkar ibland. Samarbetar med Cabrera så det är svårt att veta när det är Cetinkaya som gör affärer, och när Cabrera gör dem.
Mörk har en äcklig personlighet som stör mig.