Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-18, 16:35
  #13
Medlem
2big4yous avatar
NAC har många positiva egenskaper i kroppen.
En är att det hjälper att hålla glutationnivåerna på en bra nivå vilket är gynnsamt för musklerna vid intensiv träning.
Även immunförsvaret hålls uppe på en hög nivå.
Citera
2012-07-18, 22:44
  #14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheolee
Alltså, nu tänkte jag fel. Acetylcystein är ju det som finns i trombyl och liknande. Det ÄR i princip samma som acetylsalicylsyra, men i en högre dos och utan den febernedsättande verkan.
Saken är den att den fungerar liknande som acetylsalicylsyra och om det inte är några högre doser vi pratar om så kan du kanske uppnå samma effekt eller liknande med Magnecyl.

Jag brukar inte vara otrevlig i mina inlägg, men jag måste faktiskt fråga dig, är du dum i huvudet?
Trombyl innehåller inte Acetylcystein.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...43&DocTypeID=7

Har du källa på ditt övriga svammel??
Citera
2012-07-19, 21:27
  #15
Medlem
Måste instämma med tidigare talare. Acetylcystein och acetylsalicylsyra är inte samma sak.

Acetylsalicylsyra finns tex i trombyl och treo och används då som smärtlindring det finns också i trombyl, fast då i en lägre dos och använd som blodförtunnande.

Acetylcystein används vid inflammation i luftvägarna eftersom det är slemlösande (ganska skönt vid vanlig förkylning). Det kan också användas vid paracetamol (alvedon) förgiftning, men då i en högre dos, eftersom det bildar nytt glutation när det bryts ned i levern (glutation hjälper levern att bryta ner den giftiga delen av alvedon).
Citera
2012-08-23, 23:33
  #16
Medlem
Jag har läst på flera hemsidor att man bör inta minst lika mycket C-Vitamin som N-Acetyl Cysteine för att undvika njursten. På ett annat ställe så räckte inte ens det, utan det rekommenderades också B-Vitaminer. Ligger det någonting i dessa påståenden?

Citat:
An important fact here is that it is NOT safe to use Cysteine by itself. Some dangerous formulas offer Cysteine with a few herbs, and call it “oral chelation.” When Cysteine is used by itself it can lead to kidney stones. The absolute prevention of this is simple. You need to take vitamin C in an amount of about 4 or 5 times the amount of Cysteine (and NAC). The vitamin C will prevent the Cysteine from causing kidney stones. But, you can’t just take Cysteine and vitamin C, either. A large dose of Vitamin C, with NO B Vitamins will cause the symptoms of Vitamin B deficiency.
Citera
2012-08-29, 21:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklqwer
Någon som vet vart man kan köpa det här? Eller måste man ha recept i Sverige? Om man i så fall köper det från något annat land stoppas det då i tullen eller får man sitt paket, och vet någon i så fall något bra ställe att köpa det ifrån?

Troligtvis krävs recept från annat eu land. Utanför eu är det nog inte ens lagligt att privatimportera.

Som någon tidigare skrev, NAC kan användas för att öka kroppens kraftfullaste och viktigaste antioxidant. Glutation är urantioxidanten, befälhavarens avgiftare och immunsystemets maestro. Glutation är miljoner gånger effektivare att bekämpa fria radikaler än t.ex. C-Vitamin och E-vitamin, den har dessutom förmågan att bekämpa alla typer av fria radikaler.


N-Acetylcystein finns för ett ganska vettigt pris på apoteket. Troligtvis behöver man recept för att köpa denna produkt.

Acetylcystein Sandoz
Citera
2015-11-17, 19:26
  #18
Medlem
Skorzenys avatar
Finns på Vitaminpharmacy.se som säljer Solgar kosttillskott.


http://www.vitaminpharmacy.se/amino-...-cysteine.html
Citera
2015-11-18, 01:55
  #19
Avstängd
Slackoffs avatar
MMm...cancer.
Citat:
Forskare vid Göteborgs universitet gav försöksmöss med lungtumörer antioxidanter i form av E-vitamin och acetylcystein. Effekten på cancern som växte i mössens lungor var förödande.

– Antioxidanterna ökade tillväxten hos tumören, gjorde den mer aggressiv och halverade överlevnaden hos mössen säger Per Lindahl som drivit studien tillsammans med Martin Bergö vid Göteborgs universitet.

http://fof.se/artikel/antioxidanter-...s-eget-forsvar
Citera
2017-05-13, 21:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklqwer
Tack för tipset men jag väntar nog istället på tabletterna jag beställde nu



Jo det var väldigt bra priser, tackar tackar Får man fråga varför du käkar NAC?

2 år senare men... Jag hittade i alla fall hit via en sida angående skadereducerande "kosttillskott" vid MDMA/MDA/MDx-bruk. Kanske är därför han käkar?
Citera
2017-05-14, 13:03
  #21
Medlem
Jag har testat NAC och jag blev så fruktansvärt jävla arg och impulsiv, helt sanslöst. Jag muckade gräl med främlingar på stan helt nykter mitt på ljusa dan. Kan det ha berott på att homocysteinnivåerna ökade?
Citera
2020-12-16, 15:05
  #22
Medlem
Har läst många vittnesmål under den senaste tiden om människor som har fått COVID. Måna har använt NAC tillsammans med Quercetin för att bekämpa andningssvårigheter och de menar att det var dessa som hjälpte de att bli av med majoriteten av svårigheterna.
NAC verkar dock fortfarande vara svårt att få tag på i Sverige.
Ni som har använt NAC, har ni några erfarenheter att dela med er av? Behöver inte vara COVID relaterat.
Citera
2020-12-22, 13:16
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Har läst många vittnesmål under den senaste tiden om människor som har fått COVID. Måna har använt NAC tillsammans med Quercetin för att bekämpa andningssvårigheter och de menar att det var dessa som hjälpte de att bli av med majoriteten av svårigheterna.
NAC verkar dock fortfarande vara svårt att få tag på i Sverige.
Ni som har använt NAC, har ni några erfarenheter att dela med er av? Behöver inte vara COVID relaterat.

Finns att köpa billigt på bodyshock.pro nu när de har 15 % rabatt. NAC 1000mg 120 caps (Now foods)
Verkar dock inte sälja som smör så antar att den antingen är totalt värdelös eller så är den otroligt underskattad.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2020-12-22 kl. 13:24.
Citera
2021-01-12, 10:53
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Finns att köpa billigt på bodyshock.pro nu när de har 15 % rabatt. NAC 1000mg 120 caps (Now foods)
Verkar dock inte sälja som smör så antar att den antingen är totalt värdelös eller så är den otroligt underskattad.

En god vän till mig gick på en SARM-stack.
RAD140 var en av komponenterna i den stacken, och han började pissa brunt efter ett par veckor (vilket ju är ett tecken på överbelastad lever). Jag tipsade om NAC, och han beställde hem från BulkPowders, tillsammans med mjölktistel-pulver.
Det tog några dagar, så var ordningen i levern återställd, och urinet normalfärgat. Enligt honom alltså.
Av förklarliga skäl har jag inte kontrollerat validiteten i hans påstående.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback