Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-18, 02:30
  #1
Medlem
Funderar att köpa en dell laptop men kan inte bestämma mig för om jag ska ha en
xps 17 mlk för 8 papp 'inklusive studentrabatt och kampanj" eller en inspiron 17 special edition för samma pris.
nån som vet som kan ge råd?

mvh
Magnus
Citera
2012-07-18, 03:55
  #2
Medlem
stopbitchings avatar
Beror ju på vad det är för specs
Citera
2012-07-18, 18:29
  #3
Medlem
Robinson-Merals avatar
Det är svårt att ge råd när vi inte vet vad du främst ska använda datorn till. Direktlänkar till datorerna underlättar också.
Citera
2012-07-19, 00:11
  #4
Medlem
vill inte ha en speldator men ändå en riktig dator som håller ett bra tag, som klarar det mesta inom underhållning så som streaming, surfande och kanske nån blueray film.
har byggt ihop ett system på dell:

FÄRGALTERNATIV Silver anodiserad aluminum skal
PROCESSOR 2:a generationens: Intel® Core™ i7-2670QM processor (2,20 GHz upp till 3,10 GHz)
OPERATIVSYSTEM Windows® 7 Home Premium, 64-bitars, Svenskt redigera
GRAFIKKORT 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafik kort
SERVICE OCH SUPPORT 1 års maskinvarusupport i hemmet nästa arbetsdag
OLYCKSSKADESKYDD Ingen olycksskadesupport
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Office Starter 2010 omfattar Word och Excel med begränsad funktionalitet och reklam. Inget PowerPoint eller Outlook.
SKYDDA DIN NYA DATOR McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska
8 192 MB 1 333 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 4 096] redigera
HÅRDDISK 750 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min) redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) 8x DVD+/-RW & Blu-ray Disc™ combo spelare (läser Blu-ray Disc™ & bränner till CD/DVD) redigera
SYSTEM RECOVERY Resurs-DVD med operativsystemet Windows® 7 Home Premium (64-bitars), MUI
LCD-SKÄRM 17,3-tums WLED TL-multipekskärm med HD+-upplösning (1 600 x 900) (900p) och inbyggd 2,0 MP kamera redigera
PRIMÄRT BATTERI 9-cells primärt litiumjonbatteri, 90 wattimmar redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Detta slutade på en kostnad av 9191,00 kr inklusive frakt, cdon hade en liknande dator fast med 3gb grafikkort
http://cdon.se/hemelektronik/dell_xp..._w7hp-20644315

vad tror ni är detta ett bra köp?
Citera
2012-07-20, 17:56
  #5
Medlem
Robinson-Merals avatar
Låter som ett rätt bra pris. Själv tycker jag 17 tum är för mycket att släpa runt på. Jag skulle önska att se en SSD istället för hårddisken, men det kan du alltid byta ut i efterhand. Är virusskyddet inkluderat i priset? Annars kan du alltid skippa det och köra på Microsofts gratisskydd.
Citera
2012-07-21, 22:49
  #6
Medlem
tack för svaret, och jag håller med.
kontaktade dell om de kunde byta ut hdd mot ssd eftersom de kör med justering av system men svarade att "paketen var satta" eller nåt liknande löjligt.... service som dataföretag = 0.
sen är det väl tänkt att jag ska ha 17 tummaren hemma, då jag bor i en liten 1a och inte har plats med en stationär pc. Kanske köper en billigare 13 tummare att ta med i plugget vid ett senare tillfälle.
antivirus program bryr jag mig inte om, det 15 mån ingick i paketet "jag kanske hittar nåt bättre, helt lagligt givetvis, på nätet ;-)". blev lite nyfiken på pekskärmen dock, undrar om det är något att ha?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback