Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-17, 18:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
De brott som är straffbara i ICC (Internationella brottmålsdomstolen) skulle jag säga, det vill säga folkmord, brott mot mänskligheten och krigsförbrytelser. Tänker då mest på de två första.

...och landsförräderi.

Som någon annan sade, simpla mord är oftast ointressanta. Ofta är det situationer de har försatt sig själva i.
Citera
2012-07-17, 20:24
  #14
Medlem
negetes avatar
Värsta brottet enligt mig är att automatiskt föra in världens befolkning i olika system beroende på vart man är född och tvinga dem följa deras regler.
Jag är född här, mina gammelfarmor är född här och hennes likaså, inget jävla mumintroll som Reinfeldt har rätt att bestämma om jag får röka en planta eller inte (ok, inte Reinfeldt som skrev den lagen, men ni förstår min poäng), inte för att jag röker, detta var bara 1 exempel.

Det är en mänsklig rättighet att göra vad man vill med sin egen kropp och jag har aldrig avskrivit den rättigheten eller skrivit över den till Konungariket Sverige.

Länder går så jävla långt för att "skydda" sin befolkning att "medborgare" knappt har några rättigheter att styra över sina egna liv.

Jag personligen sticker inte ut särskilt mycket från den normen vi har i samhället, men jag tycker fan man ska kunna göra det om man vill.
__________________
Senast redigerad av negete 2012-07-17 kl. 20:28.
Citera
2012-07-17, 22:04
  #15
Medlem
SingleStars avatar
De värsta brotten enligt mig och rättsväsendet är Köp av sexuella tjänster, Fortkörning och Berusad på offentlig plats.

Annars så är det mord, våld och myndigheters maktmissbruk. Värre om det är mot värnlösa.
Citera
2012-07-17, 23:01
  #16
Medlem
provocative77s avatar
Personbrott i all ära. Men i min värld är det allt som har med narkotika att göra. Det är alltid planerat o enbart en langare kan förstöra flertalet liv.
Tyvärr ett brott som många ignorerar då så många använder lättare droger i dag.
Citera
2017-05-05, 03:22
  #17
Medlem
mossaik-9s avatar
att hålla två makar isär.
Eller vare tvärt om.
man ska inte klyva Atomen.
eller ska man det.

en liten dikt.
__________________
Senast redigerad av mossaik-9 2017-05-05 kl. 03:27.
Citera
2017-05-05, 18:09
  #18
Medlem
Ni som svarar våldäkt mot barn, jag antar att ni menar grov våldtäkt mot barn, eller? Våldtäkt mot barn kan ju utan problem vara utan inslag av våld eller tvång.

On topic anser jag mord vara högst. Alternativt falsk tillvitelse i grövre sexualfall. Fan, att bli oskyldigt dömd för ett grovt sexbrott måste vara det värsta som finns ...
Citera
2017-05-05, 22:35
  #19
Medlem
Lillarapunzels avatar
Mord. Att taga någon annan av daga är det värsta en människa kan göra.
Därefter kommer grov misshandel.
Citera
2017-09-19, 15:51
  #20
Medlem
Mord på oskyldig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback