Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-17, 01:13
  #1
Avstängd
Shawtayees avatar
Hur stora belopp omsätter egentligen dessa gäng och hur mycket tror ni deras ledare kan få ut av det? Nog för att försörja sig väl på det? Syftar här på de större gängen som t.ex. HA, OG, Bandidos eller Wolfpack. Varifrån kommer deras största inkomster? Knark? Garderobsavgifter? Rån? osv.
Citera
2012-07-17, 02:12
  #2
Medlem
Rodimusprimes avatar
Shit mannen asså OG och bröderna tjänar fett med para softish trådstart yao, cred alltså cred!!!!!

Jag skulle nog våga påstå att den absolut största inkomstkällan för alla gäng som sysslar med det är droger.
Citera
2012-07-17, 04:37
  #3
Medlem
CommonKnowledges avatar
Hur langt ar ett snore?
Tror du att dom har en fast inkomst?

Allt fran ett par tiotusen i manaden till flera hundratusen beroende pa hur aktiva dom varit darute.
Vet att manga av dom hogre honsen gor allt for att dolja for dom lagre staende hur mycket dom far in da det kan skapa problem, av forklarliga skal.
__________________
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-07-17 kl. 04:39.
Citera
2012-07-17, 09:41
  #4
Medlem
Dom tjänar snabba cash och cashen försvinner lika snabbt. Och de är ytterst få som tjänar så pass att dom är riktiga kungar.

De som tjänar såpass har jobb 24/7 och jobbiga kriminella lirare som konstant ska ha mer mer mer. Fyfan jag skulle aldrig palla leda ett gäng kriminella. Stor cred till dom som pallar, men ingen cred till de dom gör.

Att försöka göra en bana inom den kriminella vägen är ingen dans på rosor, även om det flashas på krogar, med bilar, resor och brudar. Så är pressen där 24/7.
Citera
2012-07-17, 16:43
  #5
Medlem
pajasos avatar
Jättesvårt att svara på, beror ju helt på vad man har för position i en organisation samt hur stor omsättningen är, men pratar vi mer om topparna i Sverige så tjänar de nog en del, framförallt på % från allt som görs med deras godkännande osv, nu tänker jag mest på bikers och andra namngäng som är hyfsat stora, de drar väll in om jag får gissa någonstans i 100.000 - 200.000:- /månad klassen i snitt, + en del större belopp rakt av efter något stort och lyckat. Pratar vi sen om de lite större grabbarna i storstäderna som hanterar volymer samt ligger bakom större kupper som ger pengar så har de säkert ett par 100.000 som rullar in varje månad i snitt.

Som sagt bara spekulationer, allting är relativt och ingen kan veta exakt förutom personerna ifråga.
Citera
2012-07-18, 00:02
  #6
Medlem
RetardedDonuts avatar
I boken Freakonomics gör de en ekonomisk/statistisk analys av ett riktigt drugdealer-gäng i USA (i någon ghetto-förort till en storstad, tror det kan ha varit Chicago) och drar där slutsatsen att de flesta inblandade i dessa gäng tjänar betydligt mindre pengar än man kan tro. Väldigt intressant läsning. Sen om det går att applicera på svenska kriminella gäng kan jag inte svara på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback