• 1
  • 2
2012-07-16, 15:59
Medlem
Hallååå, jag har läst lite här på forumet om olika sätt att snatta saker på osv. som typ lades upp 04 så det metoderna kanske inte fungerar längre. Det som låter mest intressant är den så kallade boosterbagen alltså en vanlig väska med ett tjockt lager aluminium folie i som stoppar strålarna från larmet. Funkar detta fortfarande? eller finns det ny teknik nu?

också intresserad av ''bump keys''. vad jag har läst går det rätt lätt att göra egna men frågan är funkar de fortfarande att t.ex bryta sig in i lägenheter etc med?
Citera
2012-07-16, 16:03
Medlem
Napis avatar
Ja och Ja
Gör du en boosterbag gör du dig aldrig skyldig till snatteri, det är stöld oavsett om du stjäl för 1kr när du använder dig av brottsverktyg.
Citera
2012-07-16, 16:08
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
Funkar detta fortfarande? eller finns det ny teknik nu?

SOm tidigare sagts så funkar det fortfarande. Det FINNS larmsystem som kan sättas på att trigga på en så stor "störning" i fältet (Feel the force Luke!) och larmar på det. Varvid personalen ju kommer att få be att kika i väskan, vilket vi ju alla vet att de dock inte har rätt att göra osv osv osv. Dylika system verkar vara avsedda att få gärningsmannen att få panik och fly, varvid personal väktare kan få för sig att göra ett envarsingripande.
Senast redigerad av EckiEcki 2012-07-16 kl. 16:14.
Citera
2012-07-16, 17:51
Medlem
Citat:
Hallååå, jag har läst lite här på forumet om olika sätt att snatta saker på osv. som typ lades upp 04 så det metoderna kanske inte fungerar längre. Det som låter mest intressant är den så kallade boosterbagen alltså en vanlig väska med ett tjockt lager aluminium folie i som stoppar strålarna från larmet. Funkar detta fortfarande? eller finns det ny teknik nu?

också intresserad av ''bump keys''. vad jag har läst går det rätt lätt att göra egna men frågan är funkar de fortfarande att t.ex bryta sig in i lägenheter etc med?

På ett modernt lås med sidstift, tvådelade stift eller motsvarande fungerar inte bump keys. Du behöver hitta ett skapligt gammalt lås för att kunna bumpa det.
Citera
2012-07-19, 16:33
Medlem
Så boostebags fungerar fortfarande då alltså? t.ex om man kliver in på elgiganten och fyller väskan med larmade saker och går ut så piper inte larmet?
Citera
2012-07-19, 17:20
Medlem
Är det inte bättre att göra en boosterbag inuti fodret på väskan? Istället för att göra en klump som är synlig för den som öppnar väskan?
Fungerar det med en faradays bur?

Nej du kommer inte långt med en bump key till lägenhets/husdörrar.
Mvh
Citera
2012-07-19, 19:16
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Så boostebags fungerar fortfarande då alltså? t.ex om man kliver in på elgiganten och fyller väskan med larmade saker och går ut så piper inte larmet?

Haha. Absolut inte.

Boosterbags fungerade ett par år sen, kanske fungerar på butiker med äldre larm, inge större kedjor dock.
Citera
2012-07-20, 01:29
Medlem
Okej! men om man nu skulle vilja snatta t.ex en macbook eller någonting liknande på någon elektronik affär typ mediamarkt, skulle det gå att ta kartongen den ligger i, klippa av larm och allt annat i butiken och stoppa ner den i väskan och dra? eller går den att spåra?
Citera
2012-07-20, 13:47
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Okej! men om man nu skulle vilja snatta t.ex en macbook eller någonting liknande på någon elektronik affär typ mediamarkt, skulle det gå att ta kartongen den ligger i, klippa av larm och allt annat i butiken och stoppa ner den i väskan och dra? eller går den att spåra?

Du kan..men du kommer inte lyckas. Du kan klippa av allting och stoppa den under jackan, ja visst, MEN du vet väl det svärmar med övervakningskameror där?
Citera
2012-07-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Du kan..men du kommer inte lyckas. Du kan klippa av allting och stoppa den under jackan, ja visst, MEN du vet väl det svärmar med övervakningskameror där?
ja och? om jag går in med svart tröja med luva i en butik som ligger i en helt annan stad och gör det, vad gör det då om kamerorna fångor mig? dom kommer ju aldrig kunna identifiera mig och det är ju inte så att det kommer med på efterlyst eller något (tror jag?) så vad kan egentligen hända?
Citera
2012-07-20, 22:04
Medlem
hahah jo det är just sådana videor de faktiskt brukar visa på efterlyst
Citera
2012-07-21, 02:03
Medlem
ajdå, men finns det något sett man kan lyckas med det? eller låt oss säga att man bryter sig in i lagret på natten, slänger in allt man lyckas roffa åt sig i en skåpbil och drar 2 min efter larmet gått. snabbt in snabbt ut. skulle det gå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in