32 689 besökare online
857 880 medlemmar • 45 857 480 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Träning, kost och kosttillskott > Träning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
apmuskel
Medlem
Jag har precis kommit igång igen efter ett par års vila från gym.
Konditionen är kass men motivationen hög

Men igår fick jag en obehaglig smärta i bakhuvudet när jag stod på löpbandet.
Den kom efter kanske 15-20min och blev värre och värre. Jag var inte direkt anfådd..lite mjölksyra men långt ifrån tagit ut mig så pass mycket jag ville

efter ett par minuter var jag tvungen att avbryta då smärtan blev så stark.
Efter bara ca 1min vila släppte de och jag hoppade upp igen men då kom smärtan i bakhuvudet smygandes tillbaka..
Vad kan detta vara? Varför?

Jag satt mig på cykeln och trampade lite lätt istället och då verkade det inte hända..
Mins att jag fick en liknande smärta för ca 1år när jag körde crosstrainer.

Är det min ovana? Det gör så pass ont efter ett tag att jag inte kan fortsätta fast kroppen orkar mycket mer.

NoggerTattoo
Medlem
NoggerTattoos avatar
Stress? Dåligt med vatten?

SiSenior
Medlem
SiSeniors avatar
Händer det någon enstaka gång behöver det inte vara någonting. Är det ett återkommande problem borde du börja "oroa" dig lite mer. Testa några pass till, är smärtan återkommande föreslår jag att du återkommer, kommer den inte tillbaka, då är problemet löst.

apmuskel
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Stress? Dåligt med vatten?
Vatten dricker jag mängder av så det lär det inte vara även om jag svettas ganska mycket.
Stress.. ja, i övrigt är jag ganska stressad då jag driver ett litet bolag med mycket att göra. Trivs väldigt bra men stressen är påtaglig. Dock är nog gymmet en av de få platser jag känner att jag blir av med stressen.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Händer det någon enstaka gång behöver det inte vara någonting. Är det ett återkommande problem borde du börja "oroa" dig lite mer. Testa några pass till, är smärtan återkommande föreslår jag att du återkommer, kommer den inte tillbaka, då är problemet löst.

Ska köra 4 pass denna vecka tänkte jag, får se hur problemet ser ut under dessa och återkomma.
Blev väll smått orolig och därav skrev här. Smärtan var som sagt väldigt stor mot slutet men släppte även fort när jag vilade

SiSenior
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apmuskel
Ska köra 4 pass denna vecka tänkte jag, får se hur problemet ser ut under dessa och återkomma.
Blev väll smått orolig och därav skrev här. Smärtan var som sagt väldigt stor mot slutet men släppte även fort när jag vilade

Har du ordentliga löparskor och en skaplig löpteknik?

apmuskel
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Har du ordentliga löparskor och en skaplig löpteknik?

Nej ..eller jag har men inte just igår.
Dock ska väll tilläggas att jag fick samma problem när jag använde crosstrainer. Där är väll teknik och skor mindre viktigt?
Men är medveten om att jag bör har rätt sko vid löpning.
Löpsteget är en lätt pronation, det vanliga

fidelio
Medlem
fidelios avatar
Har drabbats av kraftiga huvudverksattacker i bakhuvudet vid träning.
Fruktansvärd smärta och omöjligt att fortsätta när det börjat.

Vet inte vad det berodde på men gick över efter en tids vila.
Inbillar mig att det berodde på kreatin som jag intagit under en för lång tid.
Slutade med det och har aldrig haft några problem sen dess.

apmuskel
Medlem
om någon är intresserad så kände jag inte några smärtor i bakhuvudet övriga pass förra veckan.
Jag ökade för varje dag och pressade kroppen hårdare, när jag körde riktigt tung intervall kände jag lite lite av den smärtan men inte alls farligt.

Tror helt klart att det var ovana, kroppen sa ifrån.

Pallesjukling
Medlem
Pallesjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Har drabbats av kraftiga huvudverksattacker i bakhuvudet vid träning.
Fruktansvärd smärta och omöjligt att fortsätta när det börjat.

Vet inte vad det berodde på men gick över efter en tids vila.
Inbillar mig att det berodde på kreatin som jag intagit under en för lång tid.
Slutade med det och har aldrig haft några problem sen dess.

I julas när jag körde bänk ganska tungt och tog i som fan fick jag liknande smärta som beskrivs. I bakhuvudet och det strålade neråt. Har aldrig haft nån liknande smärta och var tvungen att avbryta. Åkte hem och tog ett par panodil och det försvann efter ett tag.
Någon dag senare körde jag ben och så fort jag kom upp i lite vikt så var det där igen och jag fick avbryta (förbannad som fan).

Jag tänkte att jag vilar någon vecka och ser om det blir bättre. Sagt och gjort, jag hade inte haft ont och körde bänk igen vilket resulterade i smärta. Dock inte lika allvarlig som första gången men jag slutade iofs så fort jag började känna det.

Detta gjorde att jag ringde min läkare som rådde mig att åka till akuten med dem symptom jag hade.
Så jag gjorde detta för att jag ville veta vad det var frågan om. På akuten tog dem blodprov där dem inte kunde hitta någonting så pga det så var det rutin att ta ryggmärgsprov också (inte så trevligt då dem stack fel två ggr...)
Som tur var får man väl säga så hittade dem inget fel där heller och dem kunde inte förklara vad det var för nåt som drabbat mig. Dem rådde mig till vila ett tag och sen prova igen.

Jag tog det lugnt i ett par veckor och efter det så har det aldrig kommit tilbaks.

Svara på ämne
Topp Dela »