Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-16, 12:25
  #1
Medlem
200kgs avatar
Hejsan.

Jag har kollat upp detta och varken servern eller mitt internet laggar, så det beror inte på det, jag trodde nämligen att detta var hederligt lagg först.
Om jag springer med piltangenterna eller manuellt överhuvudtaget så är det i princip som om jag laggar, gubben stannar till och så vidare. Har jag follow på någon eller mapclickar laggar jag inte överhuvudtaget, då springer jag lika snabbt som jag ska göra egentligen.

Det är mycket troligt att något är konstigt med min dator eftersom den är lite rostig och gammal nu, men jag vill ta reda på det exakta problemet eftersom det kanske finns en lösning på det.

PS. Har testat att sätta prioritet på realtime, high och så vidare men det gör ingen väsentlig skillnad ändå. Fullscreen hjälper inte heller. Har också framelimiter på 190~
Citera
2012-07-16, 13:58
  #2
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Hejsan.

Jag har kollat upp detta och varken servern eller mitt internet laggar, så det beror inte på det, jag trodde nämligen att detta var hederligt lagg först.
Om jag springer med piltangenterna eller manuellt överhuvudtaget så är det i princip som om jag laggar, gubben stannar till och så vidare. Har jag follow på någon eller mapclickar laggar jag inte överhuvudtaget, då springer jag lika snabbt som jag ska göra egentligen.

Det är mycket troligt att något är konstigt med min dator eftersom den är lite rostig och gammal nu, men jag vill ta reda på det exakta problemet eftersom det kanske finns en lösning på det.

PS. Har testat att sätta prioritet på realtime, high och så vidare men det gör ingen väsentlig skillnad ändå. Fullscreen hjälper inte heller. Har också framelimiter på 190~
för det första så finns tråd,
för det andra så får du skriva dina dator specs
för det tredje är det kanske bättre att fråga om detta i tibias egna support forum.

utöver det så testa leatry latency fix, fungerar inte det, så gå in på inställningar på datorn och leta upp tangetbord och kolla hur snabbt den reagerar på knapptryckningar, vissa är inställda på att när man håller inne t.e.x L i 4 sekunder så kommer det LLLLLLLL medans vissa är inställda så att det kommer LLLLLLLLLLLLLLLLLL. kan vara det med. för trött för att förklara bättre, hoppas det löser ditt problem
Citera
2012-07-21, 00:47
  #3
Medlem
http://tibia.wikia.com/wiki/Framerate
Citera
2012-07-21, 03:49
  #4
Medlem
Flyktplans avatar
Det handlar förmodligen om upprepningshastigheten på ditt tangentbord. Visst laggar du till efter första steget i en ny riktning? Ändra till kort här: http://i45.tinypic.com/9gat0y.png
(SS av Robs i den stora tibiatråden ^^,)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback