Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-04, 14:35
  #97
Medlem
Snurrens avatar
Fasade??? tänk Carola...

Om man har problem med ilningar bör man vara försiktig med att låta tandläkaren/hygienisten använda ultraljud till tandstensborttagning. Sådant kan göra besvären mycket värre. Gammladags polering med pasta är att föredra i sådana fall. Sagt av en som var tvungen att ta värktabletter inför varje måltid i 6 månader efter ultraljudsrengöring.
Citera
2008-12-04, 18:22
  #98
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Fasade??? tänk Carola...

Om man har problem med ilningar bör man vara försiktig med att låta tandläkaren/hygienisten använda ultraljud till tandstensborttagning. Sådant kan göra besvären mycket värre. Gammladags polering med pasta är att föredra i sådana fall. Sagt av en som var tvungen att ta värktabletter inför varje måltid i 6 månader efter ultraljudsrengöring.

Det går inte polera bort tandsten
Citera
2008-12-04, 18:26
  #99
Medlem
Eliza CTs avatar
Om du är villig att betala en högre summa så tycker jag du ska prata med en tandläkare om fasader. Hur hållbara dessa är vet jag inte men det kan du ju ta upp vid ett besök. Har hört om andra som varit nöjda med sina.
mvh
Citera
2008-12-04, 22:48
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Fasade??? tänk Carola...

Om man har problem med ilningar bör man vara försiktig med att låta tandläkaren/hygienisten använda ultraljud till tandstensborttagning. Sådant kan göra besvären mycket värre. Gammladags polering med pasta är att föredra i sådana fall. Sagt av en som var tvungen att ta värktabletter inför varje måltid i 6 månader efter ultraljudsrengöring.

Vadå måste man använda ultraljud vid vanlig tandblekning?

Sen vad är tandsten? jag har inte lagat något i tänderna på så många år att jag har noll koll på tänder, jag vet bara att mina behöver bli vita istället för gula som dom är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Om du är villig att betala en högre summa så tycker jag du ska prata med en tandläkare om fasader. Hur hållbara dessa är vet jag inte men det kan du ju ta upp vid ett besök. Har hört om andra som varit nöjda med sina.
mvh

Hur pass hög summa är det?
Citera
2008-12-04, 23:01
  #101
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefg12
Vadå måste man använda ultraljud vid vanlig tandblekning?

Sen vad är tandsten? jag har inte lagat något i tänderna på så många år att jag har noll koll på tänder, jag vet bara att mina behöver bli vita istället för gula som dom är nu.



Hur pass hög summa är det?

Tandsten är beläggning på tänderna - speciellt lokaliserat vid tandhalsar och mellan tänderna. Föreslår att du gör ett besök hos tandläkare och får gjort en undersökning OCH får putsat bort den tandsten som du säkert har. (bör man göra 1 ggr/året)
Är tänderna FORTFARANDE gula så prata om fasader eller andra metoder och vilka kostnader det skulle bli.
Dina tänder är säkert bättre redan efter ett sånt besök.
Beror på vad "många år" innebär för dej.
Lycka till!
Citera
2008-12-04, 23:19
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Tandsten är beläggning på tänderna - speciellt lokaliserat vid tandhalsar och mellan tänderna. Föreslår att du gör ett besök hos tandläkare och får gjort en undersökning OCH får putsat bort den tandsten som du säkert har. (bör man göra 1 ggr/året)
Är tänderna FORTFARANDE gula så prata om fasader eller andra metoder och vilka kostnader det skulle bli.
Dina tänder är säkert bättre redan efter ett sånt besök.
Beror på vad "många år" innebär för dej.
Lycka till!

Jag var hos tandläkaren för 2år sen ca, det året jag fyllde 20. Det har alldrig blivit någon skillnad på hur mina tänder ser ut efter sånna besök.

Många år är 8-10 år ca.

Enligt tandläkaren så hadde jag alldrig haft något hål i mina vuxna tänder utan alla hål hadde varit i mjölktänderna när jag var där för 2år sedan. Men på ett fåtal tänder har jag svart prick som ser ut som lagning så förmodar att det är lagning ifrån hål?

edit : Anledningen till att jag dubbelkollar här är för att jag bor i norge och kommer förmodligen gå till en privat tandläkare, vill inte att han lurar mig att göra något för att tjäna pengar som jag sedan får en bi effekt av som han inte nämnt.
Citera
2008-12-04, 23:25
  #103
Medlem
Eliza CTs avatar
I Sverige har du numera ett "tandvårdsbidrag" avsett att täcka delar av en undersökning med tandstensborttagning. Troligen 500:- i din ålder. Men troligen endast hos svensk tandläkare.
Mvh
Citera
2008-12-15, 18:03
  #104
Medlem
Ponnyhests avatar
jag bumbar och frågar;

Vart får jag mest prisvärd tandblekning just nu?
Citera
2008-12-15, 18:20
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponnyhest
jag bumbar och frågar;

Vart får jag mest prisvärd tandblekning just nu?


Eastmaninstitutet blekte jag på, 3000 kr för allt!

Lätt bland de mest välinvesterade pengar jag lagt ut!

Ser tillbaka på kort på mig själv innan tandblekningen...huga!
GULA tänder liksom, får man inga tjejer på!!!

Kör på för fa-an!
Citera
2008-12-15, 23:18
  #106
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Eastmaninstitutet blekte jag på, 3000 kr för allt!

Lätt bland de mest välinvesterade pengar jag lagt ut!

Ser tillbaka på kort på mig själv innan tandblekningen...huga!
GULA tänder liksom, får man inga tjejer på!!!

Kör på för fa-an!
det låter pålitligt, Men;

var köper man produkter i femhundrakronorsklassen (och lägre) som ger samma resultat? existerar det öht?

jag bumpar tråden med lite frågor och feedback kring de blekningsmetoder som finns via nätet.

det vi hittat:
http://www.tvshop.com/SE/products/42...05371738573824
http://www.easewhite.se/
Citera
2008-12-15, 23:55
  #107
Medlem
Voluptariuss avatar
Hann testa detta 1 gång:
http://www.metacafe.com/watch/742429...teeth_using_1/

Sen skaffade jag tandställning. Efter videons slut finns typ fler vids som jag inte kollat igenom.

Bara för den vetenskapligt intresserade då, har man 3000 kr på halsen kör på!
Citera
2008-12-15, 23:58
  #108
Medlem
Inte för att jag känner till din ekonomiska situation men spara ihop 3 tuss under några månader. Skär ned på lyxkonsumtionen bara så fixar du det nog..för grejerna jag testade/testar FUNKAR! Och dom ÄR värda 3000 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback