Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 20:40
  #373
Medlem
Haha vafan. Köpte från Caliwhite.se och fick hem fel produkt. (Billigare?) Hoppas skiten funkar ändå
Citera
2017-10-17, 22:21
  #374
Medlem
testar nu en blekning från www.barbietan.com, har faktiskt fungerat sjukt bra. Dock så har jag fått lite ilningar men dem ska tydligen försvinna efter någon dag. Rekomenderas!
Citera
2017-11-14, 19:58
  #375
Medlem
Hej!

Har haft en period på 1 år då jag snusade väldigt mycket, även när jag sov, och slarvade väldigt mycket med tandborstningen.

Nu har jag varit snusfri i 6 månader samt borstat tänderna 2-3 ggr/dag. Men mina tänder är fortfarande väldigt gula. Har provat clinomyn (tandkräm) samt denways white strips (alla 14) utan att det blev ett dugg bättre.

Vad har jag för alternativ? Då jag har en ganska begränsad budget vill jag gärna undvika att betala tusenlappar hos tandläkaren.

Mvh
Citera
2017-11-22, 14:27
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slayersboxer
Hej!

Har haft en period på 1 år då jag snusade väldigt mycket, även när jag sov, och slarvade väldigt mycket med tandborstningen.

Nu har jag varit snusfri i 6 månader samt borstat tänderna 2-3 ggr/dag. Men mina tänder är fortfarande väldigt gula. Har provat clinomyn (tandkräm) samt denways white strips (alla 14) utan att det blev ett dugg bättre.

Vad har jag för alternativ? Då jag har en ganska begränsad budget vill jag gärna undvika att betala tusenlappar hos tandläkaren.

Mvh
Det handlar inte bara om att borsta.
Undvik att småäta. Använd tandtråd/mellanrumsborstar mellan tänderna. Borsta varje morgon och kväll. God munhygien är viktigt (friskt tandkött). Håll dig borta från snus och rökning. Besök tandläkaren då och då.

http://www.colgate.se/app/CP/SE/OC/I...l-Hygiene.cvsp

Sköter du detta lär du märka en förändring! Men gula kommer inte försvinna helt.
__________________
Senast redigerad av vinc 2017-11-22 kl. 14:57.
Citera
2018-05-18, 19:11
  #377
Medlem
Snusat i 3 år och har precis slutat. Givetvis har jag missfärgade tänder.

Testat blanx från apoteket utan resultat.

Någon som kan ge tips på hemmablek som verkligen ger effekt?
Citera
2018-05-18, 19:18
  #378
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Snusat i 3 år och har precis slutat. Givetvis har jag missfärgade tänder.

Testat blanx från apoteket utan resultat.

Någon som kan ge tips på hemmablek som verkligen ger effekt?

Har du testat en verkligt bra "whiteningtandkräm"? -Själv hittade jag en som gjorde mina snusgula och kaffegula tänder vita som mjölktänder!

Kostar under 40:- på Willys, tror det var 36:90 för en tub. Gör inte tänderna porösa heller, som blekning gör. Här är mirakelmedlet, efter enbart en enda borstning blir tänderna synbart vitare än före, och efter några dagar blir de närmast kritvita: https://www.oralb.se/sv-se/produkter...shine-tandkram

Edit: Vill du snåla som jag, borsta med Oral-B på morgonen, tänderna blir vita. När du går och lägger dig, borstar du med vanlig Pepsodent/Colgate för tio kronor tuben, för då kvittar det när du sover! -Spana in smileyns vita smajl, sådan får du också, om du följer råden i mitt inlägg!

EDIT: OBS! Denna kom jag på var jag mest nöjd med bättre än bäst, kostar samma som den jag tipsade om innan, också en 3D-white från Oral-B:
https://www.oralb.se/sv-se/produkter...shine-tandkram
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-05-18 kl. 19:25.
Citera
2018-08-21, 00:55
  #379
Medlem
NightWalker1s avatar
ok så jag vill bleka mina missfärgade tänder.
har inte snusat eller rökt men dom är ändå gulaktiga.

provade någon oralb tankräm för en tid sedan och den hjälpte inte alls
jag gjorde slut på hela tuben för att se om det skulle ge någon effekt längre fram men det hjälpte alltså ingenting.

så är det värt att prova en annan tandkräm som tex denna https://www.flashback.org/leave.php?...shine-tandkram, då den förra inte gjorde något för mina tänder, eller finns det något annan metod som rekomenderas?
Citera
2018-08-26, 17:36
  #380
Medlem
NightWalker1s avatar
köpte oral b white 3d och jag har använt den några gåner nu och det har inte hjälpt ett dugg!

andra tips?
Citera
2018-09-21, 17:47
  #381
Medlem
Vilket märke från http://tandblek.se/ tycker ni att jag ska välja?
Priserna är ju liknande från varje varumärke men vill ju hitta bästa så klart.

Snusat i över 10 år så satt sina spår.
Citera
2018-09-21, 17:50
  #382
Medlem
Tycker det är svårt att få en bra färg antingen syns det inte att man blekt eller så ser det onaturligt ut
Citera
2018-09-21, 18:31
  #383
Medlem
paggans avatar
Blir det bra om man gör det hos tandläkaren?
Citera
2018-09-29, 02:17
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Blir det bra om man gör det hos tandläkaren?

ja men å jävla onödigt dyrt. se min tråd här: (FB) Var köpa Crest 3D White Luxe Professional Effects?

Crest 3D White Luxe Professional Effects är kanon, men verkar omständligt som fan att få tag på..... hjälp uppskattas. orkar inte vänta över en månad och betala postnords FITTavgift för det, hade varit ok om leveranstiden var snabbare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback