Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-15, 23:18
  #217
Medlem
Jag har missfärningar på mina tänder för jag snusar mycket och tänkte lägga av med skiten nu och köra på en tandblekning, Ingen som kan lägga upp en bild på en person efter en tandblekning som har haft va ska man säga snus missfärgningar typ? vill se hur bra det kan bli
Citera
2012-02-29, 23:47
  #218
Medlem
Tjena! Är intresserad av att bleka mina tänder, har varit det i flera år men aldrig skett något på den fronten. Har nu slutat med cigaretter så tycker faktiskt jag är värd mig själv detta. Blir lite avskräckt när man läser hemska historier och synen av bilder värre än Shane Macgowan tänder. Bläddrat igenom de flesta trådar om tänder men fortsatt har jag svårt att bestämma mig för laser eller tandskena, laser känns ju dock en aning smidigare med tanke på en behandling. Prövade hemblekning för ett par år sedan men det gick åt helvete! Såg även att några inte rekommenderade Gamla stan i Göteborg, varför detta?

Vad ligger priset på laserbehandling i 2012? Bor i gbg trakterna, vilka platser har jag att välja mellan?
Citera
2012-03-01, 13:19
  #219
Medlem
Fått svar av tandläkare som skrivit att de inte utför blekning med laserteknik då den enda effekten
av ljuset är att det möjligen kan påskynda processen några procent tidsmässigt.
Det som åstadkommer blekningen är väteperoxid och slutresultatet blir detsamma med olika tekniker.
Snabbheten av blekresultatet är främst beroende av väteperoxidens koncentration säger han.

Laminat vore givetvis det bästa alternativet men vem vill pröjsa 100.000kr för en sådan behandling.
Citera
2012-03-03, 22:48
  #220
Medlem
Jag har ganska gulaktiga tänder, enligt mina tandläkare ligger detta i generna (släkten har samma) men annars starka tänder, 1 hål i hela mitt liv.

För 5 år sedan gick jag till tandläkaren, betalade 2500kr och fick riktiga skenor som passade som handsken (avgjutning + smält plast etc tog typ 10 dagar) och jag fick 4x Opalscence 20% sprutor.

Då jag redan hade betalat för allt så frågade jag tandläkaren om hans ärliga åsikt om priset och hemma pysslande. Han sade att det först och främst var skenorna som kostade, hemmagjorde görs med varmvatten och att trycka fingrarna mot tänderna. Detta resulterar i att de blir ojämna vilket i sin tur resulterar i att blekningen blir ojämn samt gelen läcker ut och skadar tandköttet.

Det andra är förstås att man betalar för tandläkaren, en konsultavgift på minst 1000 spänn för en timmes jobb.

Jag började köra 30 minuter om dagen, då tandläkaren sa att det var bättre att börja med för lite än att börja med för mycket och att alla tänder fick olika resultat.

Efter 6 dagar hade jag använt 2.5 av 4 sprutor och gått från att ha gulast tänder i klassen till typ top 3 vitast, detta är i en grupp på typ 25 pers.

Detta var som sagt 5 år sedan och sedan dess har de gått tillbaka till sin ursprungliga färg och nyans, sladdrade in i denna tråd då jag är på jakt efter nya opalscence 20% sprutor men de verkar inte säljas privat och tandläkaren jag var hos har nu flyttat. Jag har fortfarande 1.5 spruta kvar i kylskåpet men jag tror inte de är särskilt fräscha efter 5 år.

tl dr; Tandläkarbehandling med skenor och opalscence är helt klart värt pengarna och resulterade i 3-4 års toksnygga tänder. Helt klart värt 2500kr. När det kommer till hälsa och tänder så skulle jag verkligen inte lita på någon risig hemsida som kommer att försvinna om 3 månader utan satsa på utbildade experter.


Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta Opalscence 20 till salut privat någonstans?
Citera
2012-03-05, 12:15
  #221
Medlem
Det finns olika sätt att bleka tänder. Tandblekning är ju superenkelt nu för tiden. Ganska billigt också. Ofta runt 500:- eller under beroende på om det är med tandskena, tandblekningspenna eller någon annan metod. Kolla in http://xn--bleka-tnder-r8a.com/index.phpdär man kan läsa om olika metoder och jämföra priser. Lycka till!
Citera
2012-03-19, 14:01
  #222
Medlem
Nellishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Jag har ganska gulaktiga tänder, enligt mina tandläkare ligger detta i generna (släkten har samma) men annars starka tänder, 1 hål i hela mitt liv.

För 5 år sedan gick jag till tandläkaren, betalade 2500kr och fick riktiga skenor som passade som handsken (avgjutning + smält plast etc tog typ 10 dagar) och jag fick 4x Opalscence 20% sprutor.

Då jag redan hade betalat för allt så frågade jag tandläkaren om hans ärliga åsikt om priset och hemma pysslande. Han sade att det först och främst var skenorna som kostade, hemmagjorde görs med varmvatten och att trycka fingrarna mot tänderna. Detta resulterar i att de blir ojämna vilket i sin tur resulterar i att blekningen blir ojämn samt gelen läcker ut och skadar tandköttet.

Det andra är förstås att man betalar för tandläkaren, en konsultavgift på minst 1000 spänn för en timmes jobb.

Jag började köra 30 minuter om dagen, då tandläkaren sa att det var bättre att börja med för lite än att börja med för mycket och att alla tänder fick olika resultat.

Efter 6 dagar hade jag använt 2.5 av 4 sprutor och gått från att ha gulast tänder i klassen till typ top 3 vitast, detta är i en grupp på typ 25 pers.

Detta var som sagt 5 år sedan och sedan dess har de gått tillbaka till sin ursprungliga färg och nyans, sladdrade in i denna tråd då jag är på jakt efter nya opalscence 20% sprutor men de verkar inte säljas privat och tandläkaren jag var hos har nu flyttat. Jag har fortfarande 1.5 spruta kvar i kylskåpet men jag tror inte de är särskilt fräscha efter 5 år.

tl dr; Tandläkarbehandling med skenor och opalscence är helt klart värt pengarna och resulterade i 3-4 års toksnygga tänder. Helt klart värt 2500kr. När det kommer till hälsa och tänder så skulle jag verkligen inte lita på någon risig hemsida som kommer att försvinna om 3 månader utan satsa på utbildade experter.


Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta Opalscence 20 till salut privat någonstans?


ingen aning om vart du köper opalscence men kan tipsa om att på groupon.se har de massor av erbjudanden på tandblekningar just nu i gbg området, det kommer och går nya erbjudanden var och varannan vecka. Har själv köpt en och fått tid om en månad. Det är då laser teknik som ska va kanon, samt att man får med skenor och gel hem för att "hålla det uppe" men har du redan skenor är det ju kanon.
Citera
2012-03-21, 20:10
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Jag har ganska gulaktiga tänder, enligt mina tandläkare ligger detta i generna (släkten har samma) men annars starka tänder, 1 hål i hela mitt liv.

För 5 år sedan gick jag till tandläkaren, betalade 2500kr och fick riktiga skenor som passade som handsken (avgjutning + smält plast etc tog typ 10 dagar) och jag fick 4x Opalscence 20% sprutor.

Då jag redan hade betalat för allt så frågade jag tandläkaren om hans ärliga åsikt om priset och hemma pysslande. Han sade att det först och främst var skenorna som kostade, hemmagjorde görs med varmvatten och att trycka fingrarna mot tänderna. Detta resulterar i att de blir ojämna vilket i sin tur resulterar i att blekningen blir ojämn samt gelen läcker ut och skadar tandköttet.

Det andra är förstås att man betalar för tandläkaren, en konsultavgift på minst 1000 spänn för en timmes jobb.

Jag började köra 30 minuter om dagen, då tandläkaren sa att det var bättre att börja med för lite än att börja med för mycket och att alla tänder fick olika resultat.

Efter 6 dagar hade jag använt 2.5 av 4 sprutor och gått från att ha gulast tänder i klassen till typ top 3 vitast, detta är i en grupp på typ 25 pers.

Detta var som sagt 5 år sedan och sedan dess har de gått tillbaka till sin ursprungliga färg och nyans, sladdrade in i denna tråd då jag är på jakt efter nya opalscence 20% sprutor men de verkar inte säljas privat och tandläkaren jag var hos har nu flyttat. Jag har fortfarande 1.5 spruta kvar i kylskåpet men jag tror inte de är särskilt fräscha efter 5 år.

tl dr; Tandläkarbehandling med skenor och opalscence är helt klart värt pengarna och resulterade i 3-4 års toksnygga tänder. Helt klart värt 2500kr. När det kommer till hälsa och tänder så skulle jag verkligen inte lita på någon risig hemsida som kommer att försvinna om 3 månader utan satsa på utbildade experter.


Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta Opalscence 20 till salut privat någonstans?

Har på Groupon idag med opalscence i Sthlm för 1200kr. Jag slog till
Citera
2012-04-21, 17:50
  #224
Medlem
Mandic!s avatar
Opalescence verkar gå att handla från utlandet via nätet. Om det är äkta kan jag inte svara på.
Citera
2012-04-22, 19:58
  #225
Medlem
Finns alla versioner av Opalescence på eBay. Själv köpt av säljaren i denna auktion och var supersnabb leverans och snabb på att svara på alla frågor man undrar över om produkten.

http://www.ebay.com/itm/20-OPALESCEN...item231c7189eb

Köpte 20% samt några trays. Vet inte om jag fått till traysen perfekt dock. Så man är ju lite småsugen på att få en skräddarsydd skena hos tandläkaren, men det lär inte vara gratis kan jag tänka mig.

Ni som provat opalescence, hur länge har ni i erat medel?
Citera
2012-07-10, 16:28
  #226
Medlem
RadioGaGas avatar
Är blekningspennor bra?
Citera
2012-07-13, 01:47
  #227
Medlem
Sandworms avatar
Gjorde det idag.
Satan i gatan vad det ilat i tänderna idag alltså. Som att nån kör en nål genom tandroten på mig på olika tänder.
Fast känns mkt bättre nu på natten, tänderna känns lite ömma nu bara. Resultatet blev fint. Vill man vara fin får man lida pin.

Försöker hitta om man får äta ost dom kommande 72 timmarna bara suck, hungrig!!
Citera
2012-07-18, 04:21
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandworm
Gjorde det idag.
Satan i gatan vad det ilat i tänderna idag alltså. Som att nån kör en nål genom tandroten på mig på olika tänder.
Fast känns mkt bättre nu på natten, tänderna känns lite ömma nu bara. Resultatet blev fint. Vill man vara fin får man lida pin.

Försöker hitta om man får äta ost dom kommande 72 timmarna bara suck, hungrig!!
Vilken metod körde du med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback