Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-09-29, 13:27
  #37
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
O jag metoprolol i 4 år, snart 5 år.

Borde byta till Carvedilol som både är en beta-receptorblockerare och alfa1-receptorblockerare.

Metoprolol ger verkligen inte mycket hjälp att tala om när man är nervös ens utan tolerans. Men som anti arrytmisk eller i syfte att sänka blodtrycket fungerar den säkert bra.
Citera
2014-09-29, 14:13
  #38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Metoprolol ger verkligen inte mycket hjälp att tala om när man är nervös ens utan tolerans. Men som anti arrytmisk eller i syfte att sänka blodtrycket fungerar den säkert bra.

Snabbverkande metoprolol funkade rätt ok i början men som sagt propranolol är ett bättre alternativ för just panikattacker när pulsen rusar iväg.
Citera
2014-09-29, 18:20
  #39
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Snabbverkande metoprolol funkade rätt ok i början men som sagt propranolol är ett bättre alternativ för just panikattacker när pulsen rusar iväg.

Yes det är vad jag menar.

Är det lugnt att krossa propranolol förresten? Borde det väl vara. Tänkte om man behöver få ner pulsen snabbt någon gång så borde det väl tas upp snabbare?
Citera
2016-08-20, 20:27
  #40
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
jag har haft inderal mot högt blodtryck. stress relaterat. det hjälpte. hade 140 i vilopuls. va ett helvete o få ner det.men inderal hjälpte!

Fett gammal trådstart men kanske hjälper det någon.

Har fått högt blodtryck och dessutom en vilopuls på som värst 140. Framför allt på grund av stress och ångest. Olidligt... Säkert farligt också för den delen...

Fick 20 mg idag kl 19. Gick från ett nervvrak till närmst cool lugn (i jämförelse) på 20 minuter.

Vilken mirakelmedicin! Helt otroligt måste jag säga.

Äntligen lite lugn och ro! Puh...
Citera
2016-08-22, 02:05
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Fett gammal trådstart men kanske hjälper det någon.

Har fått högt blodtryck och dessutom en vilopuls på som värst 140. Framför allt på grund av stress och ångest. Olidligt... Säkert farligt också för den delen...

Fick 20 mg idag kl 19. Gick från ett nervvrak till närmst cool lugn (i jämförelse) på 20 minuter.

Vilken mirakelmedicin! Helt otroligt måste jag säga.

Äntligen lite lugn och ro! Puh...


Det tar 1 timme för den att börja verka, vill inte ta bort din Placebo men det är väldigt bra att 20 mg funkade på dig. Men jag tror att du blev lugn, av att bara svälja tabletten och veta att denna kommer hjälpa.

Själv går jag på Inderal dagligen 80 mg morgon och kväll, för att mitt hjärta är förstört oregelbunden puls, extraslag och hjärtklapnning) pga av all stress och ångest. Inte ens den dosen hjälper längre

Först fick jag metoprolol men den hjälpte inte ett dugg, så även om Propranolol har tappat i effekt så är den ändå 1000 gånger bättre för mig.

Men jag måste köra på benso då och då.
__________________
Senast redigerad av blaha95 2016-08-22 kl. 02:10.
Citera
2016-08-24, 21:47
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det tar 1 timme för den att börja verka, vill inte ta bort din Placebo men det är väldigt bra att 20 mg funkade på dig. Men jag tror att du blev lugn, av att bara svälja tabletten och veta att denna kommer hjälpa.

Själv går jag på Inderal dagligen 80 mg morgon och kväll, för att mitt hjärta är förstört oregelbunden puls, extraslag och hjärtklapnning) pga av all stress och ångest. Inte ens den dosen hjälper längre

Först fick jag metoprolol men den hjälpte inte ett dugg, så även om Propranolol har tappat i effekt så är den ändå 1000 gånger bättre för mig.

Men jag måste köra på benso då och då.

Nej det kickar in tidigare än en timme, ~30min. Däremot får det max effekt efter en timme.
https://en.wikipedia.org/wiki/Propranolol
Citera
2017-10-08, 10:11
  #43
Medlem
Jag äter seloken för högt blodtryck. Jag kan inte påstå att jag blivit modigare
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback