Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-15, 19:26
  #13
Medlem
Heladageniskogens avatar
Denna tråden måste det vara, användaren kan ni enkelt se på namnet. De skrev dessutom helt offtopic.

https://www.flashback.org/t1915800

Fick inget svar.
Citera
2012-07-15, 19:43
  #14
Medlem
Vi med hjärtat till vänster tycker att alla är lika mycket värda! Vi vill ha ett humant och tolerant sverige. Jag kommer ihåg när SD kom in i riksdagen, att så många svenskar röstade på ett Odemokratiskt och främlingsfientligt parti är skrämmande. Svartvita bilder av 30 talets tyskland dök upp i mitt huvud, jag kom ihåg förintelsen.

Det är ingen nyhet att det ända nazister och rasister har att komma med är tomma känsloargument,
Dom verkar saknar förmågan att föra en rationell och logisk disskution! Låt er inte luras! Låt inte rasisterna lura med er med sina hysteriska känsloutspel!
Citera
2012-07-15, 19:47
  #15
Medlem
Wajis avatar
Roligt att alltid dessa brudar alltid är fula som stryk som har såna här åsikter.
Citera
2012-07-15, 20:02
  #16
Medlem
sm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det är nästan värt att ta en principdiskussion om.

I det här fallet verkar ju deras organisation dela på ett användarnamn och flera personer använder kontot och skriver tillsammans. Med tanke på användarnamnet de valt har de ju själva outat sig i tidningen imho.

Dessutom korspostar de..
Citera
2012-07-15, 21:13
  #17
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Roligt att alltid dessa brudar alltid är fula som stryk som har såna här åsikter.
Det följer ett mönster och är inte ologiskt när man tänker efter. De känner sig avvikande i sin estetiskt anskrämliga uppenbarelse bland majoriten av det svenska folket (enligt många internationella omröstningar ett av de vackraste folken på jorden) och motiveras således på ett emotionellt plan att bryta ner det normativa, normala, vackra, välordnade och städade med diverse subversiva minoritetsagendor (med sitt ursprung på den yttre vänsterkanten) som verktyg. Det finns förstås inga rationella skäl till etnomasochism varför sådana också ofta använder känsloargument och diffusa floskler. Det bevisas av deras inlägg på Flashback igår.
Citera
2012-07-15, 21:19
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde933
Vi med hjärtat till vänster tycker att alla är lika mycket värda! Vi vill ha ett humant och tolerant sverige. Jag kommer ihåg när SD kom in i riksdagen, att så många svenskar röstade på ett Odemokratiskt och främlingsfientligt parti är skrämmande. Svartvita bilder av 30 talets tyskland dök upp i mitt huvud, jag kom ihåg förintelsen.

Det är ingen nyhet att det ända nazister och rasister har att komma med är tomma känsloargument,
Dom verkar saknar förmågan att föra en rationell och logisk disskution! Låt er inte luras! Låt inte rasisterna lura med er med sina hysteriska känsloutspel!
Hur orkar ni ljuga så hela tiden?
Vi på högerkanten hycklar iaf inte, vi tycker att människor är olika värda beroende på vad dom gör.

Sen att SD skulle påminna dig om 30-talets Tyskland, neger snälla. SD är konservativa socialdemokratier i princip. Men inte hade vi koncentrationsläget i Sverige fram till 80-talet eller?
Nä såna som ni skulle fan få se på lite riktigt fascism och nazism så ni kan se skillnaden.
Citera
2012-07-15, 22:12
  #19
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Tills annat sägs så är som sagt alla spekulationer om vilket användarnamn de valt för att posta sin antirasist-propaganda föremål för 1.06-omröstningar.
Citera
2012-07-16, 02:58
  #20
Avstängd
Straybullets avatar
Jag känner mig ytterst hånad och kränkt faktiskt. "Rasisternas argument bygger mest på känslor och okunskap".

Jo tjena vännen. För det är ju inte så att man som rasmedveten alltid måste styrka sina påståenden med åtminstone en handfull källor, gärna flera gånger i varje tråd. Samtidigt som det räcker för våra meningsmotståndare att tycka och komma med tomma floskler som "solidaritet" och "allas lika värde.

Jag har fan inte tragglat mig igenom flera tiotusentals sidor rasbiologi, kriminal- och migrationsstatistik och nationalistisk ideologi och tänkare för att någon imbecill cp-mupp som gått en 8-timmars kurs hos Expo ska komma och säga att min världsåskådning, åsikter och teser bygger på "okunskap och känslor".

I vilken tråd är det de ska ha "besvarat rasistiska inlägg" om man får fråga?
Citera
2012-07-22, 08:36
  #21
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag känner mig ytterst hånad och kränkt faktiskt. "Rasisternas argument bygger mest på känslor och okunskap".

Jo tjena vännen. För det är ju inte så att man som rasmedveten alltid måste styrka sina påståenden med åtminstone en handfull källor, gärna flera gånger i varje tråd. Samtidigt som det räcker för våra meningsmotståndare att tycka och komma med tomma floskler som "solidaritet" och "allas lika värde.

Jag har fan inte tragglat mig igenom flera tiotusentals sidor rasbiologi, kriminal- och migrationsstatistik och nationalistisk ideologi och tänkare för att någon imbecill cp-mupp som gått en 8-timmars kurs hos Expo ska komma och säga att min världsåskådning, åsikter och teser bygger på "okunskap och känslor".

I vilken tråd är det de ska ha "besvarat rasistiska inlägg" om man får fråga?
Trådar...
De är inte bara känslostyrda , deras argument är väldigt lätta att smula sönder och de har fel.
Citera
2012-08-08, 03:50
  #22
Avstängd
Bitsockers avatar
Deras sista svar fick mig faktiskt att le:

Citat:
De har ofta en maskerad okunskap som efter ett tag faller isär och de bygger sina argument på sina känslor.

Jaså, är det så det ligger till, Michaela? Det är inte så att du blandar ihop parterna nu?

Jag tycker också att det är tråkigt att de inte svarar på den första frågan, istället för att uppföra sig som vilska höns så kunde de faktiskt skriva vad som faktiskt var svårast att bemöta. Det svaret skulle däremot inte uppskattas av redaktören kan jag lova, om nu dessa små lintottar mot förmodan skulle våga säga vad de egentligen tyckte.

Jag tog förresten mödan att kolla upp dem på facebook (jag länkar inte, enkla att hitta om man skriver namnet och vet att de bor i Boras) och det är inga modeller vi har att jobba med, varför är korrelationen mellan skönhet och dragning åt vänster (politiskt) så kraftigt avtagande?
Citera
2012-08-08, 04:28
  #23
Medlem
Har nu kollat igenom alla de inlägg som skrevs på forumet och det är ju ganska uppenbart hur användaren droppar ett inlägg per tråd, får ett starkt motargument emot sig (tvärtemot det jävla skitsnacket om "känslor") och sedan försvinner vederbörande från tråden. Onekligen ett Mensamaterial. Man registrerar sig på ett forum, droppar några inlägg men skiter i att ta någon som helst debatt för att sedan snacka skit om forumet i tidningen. Snyggt...
Citera
2012-08-08, 07:44
  #24
Medlem
Jag härmed utmanar dessa två individer att disskutera öppet med Flashbacks bättre debattörer i en tråd för allmänhetens ögon.


Självfallet räknar jag med flertals artiklar och liveuppdateringar om denna disskusion från vår underbara massmedia, det vore en syn för ögat det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback