Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 07:21
  #5101
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Alla som inte tror på Gud hamnar där sägs det.
Ja, många framhåller detta och menar att det räcker att säga att man tror på Gud. Men Jesus menar att tron på Gud är en fantastisk makt och menade att lärjungarna skulle ha tålamod när de bad honom att ge dem större tro.

Men att tro på Jesus är att tro på det budskap som han spred. Visst kan det hända att någon som tror på det ändå gör riktigt dåliga saker, men att de skulle gå "all in" på orättfärdighet och obarmhärtighet och fortfarande tro på budskapet skulle vara minst sagt konstigt.
Citera
2024-02-25, 20:39
  #5102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ja, många framhåller detta och menar att det räcker att säga att man tror på Gud. Men Jesus menar att tron på Gud är en fantastisk makt och menade att lärjungarna skulle ha tålamod när de bad honom att ge dem större tro.

Men att tro på Jesus är att tro på det budskap som han spred. Visst kan det hända att någon som tror på det ändå gör riktigt dåliga saker, men att de skulle gå "all in" på orättfärdighet och obarmhärtighet och fortfarande tro på budskapet skulle vara minst sagt konstigt.

Den manifisterar sig som en grav psykopat i hjärnan.
Kan de inte lämna andra ifred ska de ut planetens magnetsystem.
Riktig bedragare djurplågare som räknat blint med att komma undan varje dag.
Jag ska inte ha en sadist som aldrig sover hit.
Jag ska ha tillbaka min naturliga hjärna.
Aldrig i livet att jag vill se en enda av de där någonsin.
Manipulerar folk att verka normal.
Käftar varje dag om vem som äger hjärnan?

Varför beter de sig som zombiepsykopater?
Nej en gud som leker cool hela livet som en 10 åring.
De hatar kvinnor och mänskliga rättigheter.
De vill ta bort fria viljan och ersätta med deras energitortyr.
De hat ett system för varje mm.
Ni får ju kasta ut psykopaterna!! De kan inte bete sig framför en 12 åring ens..
De vll ha 100 gubbar som fipplar med kroppens impulser hela tiden.
De försöker styra privata saker tom.
Gud finns ej och finns den hatar den er och är här för att tvinga sig på och störa.
Sett de i 40 år och hur de vrider och vänder på situationen hos andra på ett skrytsamt sätt.

De ska inte dagliga andar här alls.
De kan skapa ett datorspel om de nu var så bra på energi, hemma långt borta.
Tål inte de där onda små svinen.
Slösade upp hela min barndom på en bluff.

Jesus har inte en chans mot mig han hade aldrig klarat 2 år med de där själv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback