Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-14, 05:38
  #1
Medlem
dollardavids avatar
Hej...
Detta är säkert helt ointressant för dom flesta men hade inget att göra och hade varit kul att se vad folk tycker.

Satte igång med att träna för ca 4 veckor sedan igen efter ett 2 månaders uppehåll, innan uppehållet tränade jag ca 6 månader. Så nu hade jag tänk försöka köra rejält å bygga upp lite muskler samt bränna lite fett.

Mitt tränings schema känns lite improviserat å halv galet och skulle gärna vilja höra lite synpunkter, skriver med lite måltider med så att ni får en uppfattning av hur en dag ser ut. (Träningsveckan börjar på söndagar)


En vanlig dag


15:30 - 16:30

Stiger upp och äter middag, oftast vanlig
husmans kost Ex. Kotlett med potatis,
Köttbullar pasta
. Sätter mig vid datorn..

20:00
Lätt mellanmål, oftast 3 mackor (grovt mörkt bröd)
med ett glas mjölk. Sätter mig vid datorn.

23:00
Till gymmet, träning intensivt 1 timme + löpning
tills jag är helt slut. Dricker direkt efter träningen mitt
vasselprotein.

01:00
Dags för mat, här försöker jag oftast käka ngt nyttigt.
T.e.x Fullkorns ris med Tonfisk och sallad. Sen till datorn.

07:00
Sova Zzzzzz...



Resten av dagarna ser exakt likadana ut förutom helgen då jag brukar hälla i mig en flaska rödvin och några öl på fredagen sen ta det lugnt på lördagen, matschemat ser likadant ut på helgen med undantaget att det kanske slinker ner en kebab.

Komplett tränings schema:


Söndag: Ben + 2km rullband 11km/h
Måndag: Armar intensivt 1h + 2km rullband 11km/h
Tisdag: Rygg, Axlar+ 2km rullband 11km/h
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst intensivt 1h + 2km rullband 11km/h

Övrigt:


Kör 5 reps per moment.
Min Fysik: 1.97 lång och 97 kg
Äter inte godis, försöker hålla mig borta från socker.
Äter mycket grönsaker varje dag. till varje måltid.



Tack för att ni tog er tid att läsa
Citera
2005-03-14, 07:47
  #2
Medlem
peajempes avatar
Det hade gynnat din muskelåterhämtning om du vände tillbaka på dygnet och sov på natten och tränade på dagen.Ät även varierat med lite kylling, fisk osv.
Citera
2005-03-14, 09:31
  #3
Banned
antenehs avatar
din metabolism är mest aktiv vid 01:00 - 03:00 tiden så när du är uppe vid den tiden kan du påvärka det negativt. Så jag tycker att du tränar på dagen såver på kvällen :=)


lycka till
Citera
2005-03-14, 14:21
  #4
Medlem
dollardavids avatar
Är den (metabolismen) verkligen aktiv då när jag vänt på dygnet?
Kroppen har väl inte någon förprogrammerad klocka som sätter igång 01:00 varje natt?
Utan det slår väligång när man somnat eller ?
Vet absolut inget om det där men känns som att det borde vara annorlunda med en annan rythm.

Tack för era svar hittills skriv gärna mer .
Citera
2005-03-15, 08:29
  #5
Medlem
Ät mer, enligt det du skrev så äter du alltså bara två riktiga mål + tre mackor + en proteindrink.
Citera
2005-03-15, 09:07
  #6
Banned
antenehs avatar
hehe, som du säger så är den mest aktivast när du sover. Och man går och lägger sig vid den tiden typ 00:00 och det tar typ 2-3 timmar innan den är som mest aktiv vid 01:00 till 03:00 tiden :=)
Citera
2005-03-15, 09:08
  #7
Medlem
Alladins avatar
Varför inte ta vilodag på onsdag och träna torsdag+fredag?

Sen är din kost under all kritik, samt dygnsrytm... det verkar som du inte jobbar så rutiner kunde du ju lätt få utan att anpassa dig till jobb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback