Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2012-07-14, 13:24
  #1
Medlem
Kardnialvokals avatar
Kön/vikt/ålder: Kvinna, normalbygd, ~30

Tidigare erfarenheter:
De flesta bensodiazepiner och z-analoga
De flesta centralstimulerande
De flesta opiater/opioider förutom heroin
Några få psykadelika


Detta är första gången jag testar lyrica. Är mycket pepp efter all hype kring denna medicin


20:50 Sväljer ner 5 x 75 mg lyrica med ett glas cola.

21:10 Sätter på en film och chillar i soffan

22.00 Går ut för att ta lite luft. Känner mig smått påverkad men inte hög

22:50 Kommer hem. Fortfarande inget rus. Svettas floder men det kan bero på
att jag slängt i mig 250 mg tramadol tidigare under dagen. Boostar med
20 mg diazepam.

23.00 Bestämmer mig för att laga mat. Känner att det varit trevligt med något
att äta. Överväger att gå ut och käka och ta en öl men tänker att det
ändå är skönt att såsa halvnaken i soffan eftersom jag är så svettig
Känner mig motiverad att göra saker så jag sätter på en maskin
tvätt och sätter mig och pluggar lite.


23.20 Ingen vidare matlust nu. Känner mig mycket mer påverkad efter diazepamen
men fortfarande inte råpåverkad. Ruset är lite "tunnelaktigt" och allting
runt omkring en ampas liksom ner.


23.40 Chillar i soffan med sambon och lägger in en snus. Sitter och snackar och flabbar.


23:50 Blir akut seg i skallen. Känner mig berusad men fortfarande inte konkret hög
Har något släpigt tal, inte lika motiverad att göra saker utan vill bara ligga i
soffan och kolla serier


00:50 Extremt tung i huvudet, orkar inte prata, kan inte hålla ögonen öppna. Däckar nog
inom den närmsta timmen.



Dagen efter: Vaknar efter att ha sovit som en sten i nästan 12 timmar. Har sovit med
öppen mun hela natten och antagligen snarkat som en alkoliserad medelåldersman
Går upp för att köpa frukost och känner mig fortfarande kraftigt påverkad.
Sambon anmärker till och med på det och säger att han uppfattar mig som bäng
Sluddrigt tal, klumpiga rörelser. Ser antagligen ut som jag är full



Slutsats: inget euforiskt rus what so ever. Däremot känner jag hur det dämpar mina
sinnen totalt. Antagligen mycket bra mot ångest men inte rekreativt.
Känns som en fylla och jag har svårt att förstå hur folk kan bli beroende
av det här. Utåt är man ett fyllo, på insidan ett mongo.

Betyg: 1/5
Citera
2012-07-14, 13:52
  #2
Medlem
SadCats avatar
Bra att du har satt betyg på din egen rapport.
Men Lyrica i höga doser är underbart. Har slängt i mig 1,5g nån gång, har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv, det tillsammans med lite benso också då förstås.
Citera
2012-07-14, 15:56
  #3
Medlem
Marlboromans avatar
Instämmer med Sadcat, lyrica är en av dom bästa "drogerna" jag testat!
Citera
2012-07-14, 21:19
  #4
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Bra att du har satt betyg på din egen rapport.

Jag hoppas du är ironisk och förstår att det är betyget på lyrica och inte min egen rapport. Eller så är du bara en surfitta som inte klarar av att någon kritiserar din favoritdrog. Lyrica är kanske roligt om man är 14 och fortfarande inte haft sin första fylla.
Citera
2012-07-18, 02:38
  #5
Medlem
är du bliven? ta för fan en vettig dos och inte nåt så klent som 375mg. du verkar va den riktiga surfittan som går till attack för du tog för lite men tror att du har koll. lyrica är inte likt alkohol på nåt vis mer än något sämre balans. skulle du skriva en rapport på tex 2mg diazepam? nej precis
över 900mg börjar det hända saker, då poppar man ytterligare 300mg och fortsätter på samma bana och dricker mycket vatten. tanken slog dig aldrig att du tog alldeles för lite antar jag? hur många droger finns det som ruset suger när man tar för lite? alla droger är svaret. tar man lyrica i rätt mängd så är det total eufori och sen går det faktiskt använda hjärnan när man är hög på lyrica till skillnad mot mycket annat. går inte jämföra med någon annan drog särskilt inte alkohol och man skriver inte en rus rapport när man tagit 1/3 av start dos totalt
Citera
2012-07-18, 08:20
  #6
Medlem
kytoyos avatar
TS = 0 koll?
Citera
2017-03-18, 14:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Instämmer med Sadcat, lyrica är en av dom bästa "drogerna" jag testat!

Har haft Lyrica i många, många år - hjälper grymt mot ångest i alla fall.
Citera
2017-04-14, 15:36
  #8
Medlem
gud vad tråkigt att du inte fick nån bra upplevelse av Lyrica!
Enligt mig är det en av de bästa ''drogerna''

brukade käka mat, ta 600mg lyrica och efter ca en timme mådde jag bara bäst!
Gjorde oftast inte så mycket utan låg mest i soffan hos en kompis och kollade tv och snackade men mådde bara jävligt bra.

eller så tog jag 300mg på tom mage, väntade på att det skulle kicka och lagade sedan mat med en kompis, fyfan maten smakar ju aldrig så gott som på lyrica!

plus att man mår kanon dagen efter, känns som att alla problem i världen är borta!
Citera
2017-04-21, 20:29
  #9
Medlem
No6s avatar
Tycker Lyrica fungerar bättre och bättre för varje gång jag tar det. Första gångerna fungerade de sådär och jag har haft ett par liknande upplevelser som TS. Nu när jag tar 300-450 mg får jag ett helt galet euforiskt rus.
Citera
2017-04-23, 01:02
  #10
Medlem
Zot^s avatar
Lyrica är en smula överhypat, speciellt här på flashback, i alla fall enligt mig.

Visst jag mår bra om jag käkar en högre dos men det gör ingenting för mig som inte en vanlig gås gör bättre (förutom smärtlindring då).

Det är däremot en utmärkt drog att kombinera med annat, speciellt NMDA antagonister.

Det verkar dock som en drog som har väldigt olika effekter på olika människor så det kan ju vara så att det helt enkelt inte föll TS i smaken, vilket är okej, different strokes for different folks.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-04-23 kl. 01:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback