Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 22:23
  #10525
Medlem
MeshuggahXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Spelet står å laddar, sparkar mig ut ur spelet, kan inte komma in.. I ren vrede tog jag väck spelet från min dator, tänker inte ladda ner det igen. :P
Haha, okej. Ibland är det buggigt. Det är inte helt ovanligt att klienten klagar på en UDP port och så lyckas man inte komma in. Det verkar inte finnas någon riktigt lösning på det. Men prövar man igen någon/några dagar senare fungerar det igen. Så det är lite skumt ibland.
Citera
2016-11-18, 23:12
  #10526
Medlem
tigerrakets avatar
Jag undrar lite, jag missade tyvärr att plocka hela dlc:n när de släppte den.

MEN! Nu ser jag att om jag har EA Access så kostar Premium 0.00 kr.
Kan jag rent tekniskt köpa en månad Access, och sedan köpa Premium?
Kommer det finnas kvar när månaden går ut?
Citera
2016-11-19, 09:03
  #10527
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jag undrar lite, jag missade tyvärr att plocka hela dlc:n när de släppte den.

MEN! Nu ser jag att om jag har EA Access så kostar Premium 0.00 kr.
Kan jag rent tekniskt köpa en månad Access, och sedan köpa Premium?
Kommer det finnas kvar när månaden går ut?
Nej, det kostar 0:- för att det är del av Origin Access, som är en prenumerationsbaserad tjänst. När prenumerationen tar slut förlorar du även dess förmåner.
Citera
2016-11-25, 14:03
  #10528
Medlem
Spelar folk bf4 fortfarande
Citera
2016-12-01, 00:45
  #10529
Medlem
iVanillaGorillas avatar
så dlc:n är inte tillgängligt gratis längre? köpte spelet för några dagar sedan.
Citera
2016-12-10, 13:51
  #10530
Medlem
T-80Us avatar
Nu har jag kört Battlefield 4 i ca 55 timmar. Tidigare har jag spelat Battlefield 3, ca 100 timmar, Battlefield 2, ca 300 timmar.

Jag kommer inte att skaffa Battlefield 1, och kör vidare lite spontanspelande med 4:an så länge det finns spelare (än så länge är det ganska många ändå).

Jag har noterat en grej med Bf-serien som jag gärna vill ha lite input på, och som för mig förstör spelkänslan lite. Vad tycker ni o.s.v.

Så...

Folk fattar inte vad de är bra på, och det förstör hela spelkonceptet. Ibland så mycket att jag loggar ut och ger upp någon vecka eller så.

Främst tänker jag här på banor där det finns en blandning mellan infateri, fordon och flyg. Jag är, t.ex. hyfsad på att spela som prickskytt, och också på luftvärnsvagnar. Stridsvagn klarar jag till nöds, men något annat är jag inte bra på och undviker därför att spela i någon större utsträckning om det är möjligt. Det här verkar helt gå folk förbi dock.

Förstår majoriteten spelare inte att de orsakar sitt lag stor skada om de t.ex. sitter och bekämpar infanteri och tar flaggor, för att sedan bli dödade i en lv-vagn? Förstår folk inte att om de "snor" t.ex. stridsvagnar, lv-vagnar, helikoptrar och flygplan för att tramsa, så pajar de för sitt lag?

Är den här störande och väldigt vanliga företeelsen en produkt av dagens ungdomar, som inte verkar fatta att hela spelupplevelsen höjs om ett lag är samspelt? Att lv-vagnar understödjer sitt eget flyg och bekämpar fientliga helikoptrar och på så vis bereder en väg för enklare spel för infanteri/stridsvagnar?

Jag måste erkänna att det mer och mer går mig på nerverna.
Citera
2017-03-25, 16:32
  #10531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nu har jag kört Battlefield 4 i ca 55 timmar. Tidigare har jag spelat Battlefield 3, ca 100 timmar, Battlefield 2, ca 300 timmar.

Jag kommer inte att skaffa Battlefield 1, och kör vidare lite spontanspelande med 4:an så länge det finns spelare (än så länge är det ganska många ändå).

Jag har noterat en grej med Bf-serien som jag gärna vill ha lite input på, och som för mig förstör spelkänslan lite. Vad tycker ni o.s.v.

Så...

Folk fattar inte vad de är bra på, och det förstör hela spelkonceptet. Ibland så mycket att jag loggar ut och ger upp någon vecka eller så.

Främst tänker jag här på banor där det finns en blandning mellan infateri, fordon och flyg. Jag är, t.ex. hyfsad på att spela som prickskytt, och också på luftvärnsvagnar. Stridsvagn klarar jag till nöds, men något annat är jag inte bra på och undviker därför att spela i någon större utsträckning om det är möjligt. Det här verkar helt gå folk förbi dock.

Förstår majoriteten spelare inte att de orsakar sitt lag stor skada om de t.ex. sitter och bekämpar infanteri och tar flaggor, för att sedan bli dödade i en lv-vagn? Förstår folk inte att om de "snor" t.ex. stridsvagnar, lv-vagnar, helikoptrar och flygplan för att tramsa, så pajar de för sitt lag?

Är den här störande och väldigt vanliga företeelsen en produkt av dagens ungdomar, som inte verkar fatta att hela spelupplevelsen höjs om ett lag är samspelt? Att lv-vagnar understödjer sitt eget flyg och bekämpar fientliga helikoptrar och på så vis bereder en väg för enklare spel för infanteri/stridsvagnar?

Jag måste erkänna att det mer och mer går mig på nerverna.

Jag förstår din tanke, och en av anledningarna är väl att folk vill utvecklas och bli bättre på det man är lite sämre på. Sen finns det också småkids som bara vill latja rundor och köra med fordon för att de är roligt, men några såna har jag bara stött på fåtal gånger och då har jag 1000 timmar på BF4 och närmare 1000 på bf3.

Jag personligen kör med alla fordon. Jag är ganska bra på alla fordon förutom TANK vs TANK fight. Dock inte alls speciellt bra som kryppskytt, eller jag är bra på att spotta fiender som faktiskt är snipers största uppgift i bf, men att skjuta dem är jag inte lika bra på Dock kör jag ändå som sniper för jag tycker de är sjukt skoj! Dock kör jag bara lite spontanspel nuförtiden. Om jag ska köra seriöst och spelar för att vinna så är det Medic som gäller.
Citera
2017-03-25, 16:37
  #10532
Medlem
Har någon tips på bästa uppsättningar på vapen? Kanske har nån länk där dem summerar bästa uppsättningarna? Eller egna favoriter.
Citera
2017-03-25, 18:37
  #10533
Medlem
Tråkigt att de inte är så mkt liv i tråden, tredje inlägget idag här, men inte så konstigt när man lirat halva dagen Men vad har hänt med favoriter? I fliken favoriter så har jag inga servrar längre. Va har dem tagit vägen?
Ska tillägga att nu öppnas inte spelet genom battelog på egen flik i chrome utan jag startar nu bf4 direkt efter senaste uppdateringen.
Citera
2017-03-28, 23:21
  #10534
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Har någon tips på bästa uppsättningar på vapen? Kanske har nån länk där dem summerar bästa uppsättningarna? Eller egna favoriter.

Jag har två vapenuppsättningar som är absolut överlägsna andras vapenuppsättningar. När jag spelar Medic är det helt klar SAR-21 med ACOG-sikte och de tillbehör som ger bäst stats för vapnet. Man kan lätt döda fiender på 300-400 meters avstånd om man skjuter små salvor i taget och på medium-avstånd är det full automatisk eld som gäller med väldigt lite rekyl. Jag har +2.800 kills med detta vapen.

När jag spelar som Engineer är det överlägset att spela med något singleshot vapen som når långt då banorna med pansarvagnar brukar vara stora & öppna och därför ska man kunna ta ut fiender eller besvara eld från fiender även på långa avstånd. Jag spelar med MK11, men problemet med detta vapen är:
1) Närstrid kan vara svårt
2) Man måste lära sig hantera vapnet
3) Vapnet används på långa avstånd vilket innebär att man ska vara grym på att kunna träffa fiender som bara är pyttesmå på siktet.

Lär man sig detta är man galen på slagfältet. Jag brukar vinna 80% av alla sniperfights, dvs att en sniper hinner ej döda mig innan jag har dödat honom fastän jag bara har en 4x Zoom och han kanske har 20x Zoom. Absolut galet vapen men det kräver erfarenhet.
Citera
2017-03-28, 23:40
  #10535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
...

Lär man sig detta är man galen på slagfältet. Jag brukar vinna 80% av alla sniperfights, dvs att en sniper hinner ej döda mig innan jag har dödat honom fastän jag bara har en 4x Zoom och han kanske har 20x Zoom. Absolut galet vapen men det kräver erfarenhet.


Kör man med sikten med mindre än 6x zoom(alltså 4x och neråt) så ser man inte ut som en ficklampa när man zoomar. Kör alltid 4x på sniper, då har man dessutom en chans på korta avstånd. Dom där 1000m skotten ger jag mig inte ens på att försöka besvara, bara zickzacka i skydd =P
Citera
2017-03-29, 00:03
  #10536
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Kör man med sikten med mindre än 6x zoom(alltså 4x och neråt) så ser man inte ut som en ficklampa när man zoomar. Kör alltid 4x på sniper, då har man dessutom en chans på korta avstånd. Dom där 1000m skotten ger jag mig inte ens på att försöka besvara, bara zickzacka i skydd =P

Det visste jag faktiskt inte. Mitt längsta headshot var på 1184m, på Xbox One. Bland det grymmaste jag gjort då jag faktiskt aldrig spelat sniper och inte har någon bra erfarenhet av det.

Annars är det jag & min MK11 som brukar få kills över hela banan. Jag har lättare att döda en fiende på 600 meter med MK11 4xZoom än med Sniper på 600 meter haha.

Såg att man kunde välja emblem till Battlefield. Hur visas den för andra? Gäller det B4 också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback