Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 10:53
  #8053
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeuser
Men, den där är tokenkel. Det är bara 10 kills, man kan dö 100gånger sålänge man dödar 10 stycken i metro. Bara köra på en 4000tickets, man lär knappast behöva en hel runda ens om man är skitkass.

Tyckte två killassistmedals var den svåraste. Man dödar ju gärna det man skjuter på
Kan tänka mig att det är lättare med killassisten på normal än på HC som jag kör.

Fast diskussionen gällde ju just konsol, vilken du inte kan ändra serverinställningar, det gör att den blir betydligt värre eftersom tickets oftast hinner ticka ut innan du fått dina assists, dock är det numer betydligt lättare när granater inte instantdödar.
Citera
2014-04-15, 13:12
  #8054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeuser
Man måste landa på "högsta tornet" i samma runda, annars hade det vart biff.

Det behöver inte vara i samma runda.
Citera
2014-04-15, 14:28
  #8055
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Kan ej hitta någon server som har metro med 1500 tickets med min xbox 360. Finns det ej?

Hittar bara standardupplägget hela tiden.


Är nog bara 400 tickets på samtliga konsoller som både min och max, har inte sett något annat än det på PS3A:n, gör vissa unlocks som Eagle's nest och lite andra, aningen jobbiga.
Citera
2014-04-15, 14:56
  #8056
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Det behöver inte vara i samma runda.

Nej, men dör du mellan streaken och landningen skall det inte räknas.
Citera
2014-04-15, 22:29
  #8057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeuser
Men, den där är tokenkel. Det är bara 10 kills, man kan dö 100gånger sålänge man dödar 10 stycken i metro. Bara köra på en 4000tickets, man lär knappast behöva en hel runda ens om man är skitkass.

Tyckte två killassistmedals var den svåraste. Man dödar ju gärna det man skjuter på
Kan tänka mig att det är lättare med killassisten på normal än på HC som jag kör.

Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Klarade den på första försöket. Hade lite flyt med matchtempot. Vanlig Rush-match, börjar som anfallare mitt i matchen, då man ska in i the metro. Körde Assult med Ace 23. Sköt loss ganska bra, fick två assistribbon och 13 kills innan vi lämnade tunnelbanedelen av banan. Slutade med 3 assistribbons har jag för mig.

Nu sitter jag och funderar på om jag ens ska försöka med jump master..

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det har du säkert, men du måste få dessa tio kills i samma runda som dina assists, annars räknas de ej.

aha, där va en liten hake. Kill assist ribbon i samma runda? iaf så tar ja det som de kommer. Kör några rundor ikväll och klarar ja de så klarar ja de. FN2000 e inget drömvapen atm!
Citera
2014-04-16, 02:41
  #8058
Medlem
Någon som spelar dom nya naval strike banorna rush? Jag måste då säga att lost island eller vad den heter är den absolut sämsta mappen i spelet. När man ska attackera kommer man först och främst inte i land för det är så oerhört enkelt att försvara med alla nya fina stationerade turrets som finns i överflöd. Om man mot förmodan lyckas ta över en kulle och spränga sina mcoms så ska man ta sig in i fiendens stora båt och vad väntar där tro? Jo ett enormt clusterfuck med granater spammades i 4-5 olika korridorer och det handlar egentligen bara om vem som slänger mest granater. Sista mcomen satt jag och skrattade konstant i 15 minuter för det var ett ändlöst granatspammande och skjutande i två korridorer. Detta vara på en server med drygt 20-25 spelare i varje lag. Texturerna var inte färdigladdade när matchen var över och jag kunde inte se havet första halvtimmen.

Varför släpper dice sån skit? Trodde dom lärde sig med metro. Eller är det just clusterfuck folk är ute efter? Alla hade typ 50-30 stats så det var ingen som var jätteduktig direkt. Det går väl inte att hålla sig ifrån att dö om man vill döda någon i ett sådant läge. Jag lyckades dock trixa in några studsande LVG skott som assault och fick några frags men mest observerade jag bara kaosen som rådde.
Citera
2014-04-16, 11:06
  #8059
Medlem
Djoonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Någon som spelar dom nya naval strike banorna rush? Jag måste då säga att lost island eller vad den heter är den absolut sämsta mappen i spelet. När man ska attackera kommer man först och främst inte i land för det är så oerhört enkelt att försvara med alla nya fina stationerade turrets som finns i överflöd. Om man mot förmodan lyckas ta över en kulle och spränga sina mcoms så ska man ta sig in i fiendens stora båt och vad väntar där tro? Jo ett enormt clusterfuck med granater spammades i 4-5 olika korridorer och det handlar egentligen bara om vem som slänger mest granater. Sista mcomen satt jag och skrattade konstant i 15 minuter för det var ett ändlöst granatspammande och skjutande i två korridorer. Detta vara på en server med drygt 20-25 spelare i varje lag. Texturerna var inte färdigladdade när matchen var över och jag kunde inte se havet första halvtimmen.

Varför släpper dice sån skit? Trodde dom lärde sig med metro. Eller är det just clusterfuck folk är ute efter? Alla hade typ 50-30 stats så det var ingen som var jätteduktig direkt. Det går väl inte att hålla sig ifrån att dö om man vill döda någon i ett sådant läge. Jag lyckades dock trixa in några studsande LVG skott som assault och fick några frags men mest observerade jag bara kaosen som rådde.

Håller absolut med, sista 2 MCOM är riktigt uselt placerade. I övrigt tycker jag Rush på Naval Strike är i särklass det bästa på hela BF4, riktigt bra banor.
Citera
2014-04-16, 23:30
  #8060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Någon som spelar dom nya naval strike banorna rush? Jag måste då säga att lost island eller vad den heter är den absolut sämsta mappen i spelet. När man ska attackera kommer man först och främst inte i land för det är så oerhört enkelt att försvara med alla nya fina stationerade turrets som finns i överflöd. Om man mot förmodan lyckas ta över en kulle och spränga sina mcoms så ska man ta sig in i fiendens stora båt och vad väntar där tro? Jo ett enormt clusterfuck med granater spammades i 4-5 olika korridorer och det handlar egentligen bara om vem som slänger mest granater. Sista mcomen satt jag och skrattade konstant i 15 minuter för det var ett ändlöst granatspammande och skjutande i två korridorer. Detta vara på en server med drygt 20-25 spelare i varje lag. Texturerna var inte färdigladdade när matchen var över och jag kunde inte se havet första halvtimmen.

Varför släpper dice sån skit? Trodde dom lärde sig med metro. Eller är det just clusterfuck folk är ute efter? Alla hade typ 50-30 stats så det var ingen som var jätteduktig direkt. Det går väl inte att hålla sig ifrån att dö om man vill döda någon i ett sådant läge. Jag lyckades dock trixa in några studsande LVG skott som assault och fick några frags men mest observerade jag bara kaosen som rådde.

Inte lirat alla rush banorna än, men av dem ja lirat så är det omljligt att attackera eftersom motståndaren har sånt jäkla överflöd med fordon medans vi som attacker har 0 saker att komma med. Ända gångern aja vunnit har ja varit attacker..
Citera
2014-04-17, 11:09
  #8061
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Battlefield 4 Dragon’s Teeth is a multiplayer expansion pack that focuses on urban combat. The Dragon’s Teeth DLC is similar to previous ones in the series, such as Close Quarters and Aftermath, in that it focuses on tight, urban combat in war torn cities. Battlefield 4 Dragon’s Teeth main focus is urban combat, with heavy vehicles, infantry warfare, and more.

Står det på nätet om Dragons teeth så kommer vara Urban banor....

Känns som DLCna kommit fort? har för mig att endast 2 DLC hade kommit ut av bf3 vid det här laget?

Jag hoppas dem gör ett helt nytt 1942 med samma sak som dem haft på bf3/bf4 assignments och sådant. Tycker det var grymt kul att flyga de flygplanen då de inte flög i mac 342 utan man hann iaf se fienden...

Svenska DICE gjorde sin sista expansion till BF4 de var Naval strike. Amerikanska DICE gör fortsättningen och dem har planer på göra fler DCL packs till BF4. De lär nog inte spara på krutet de lär komma riktigt bra expansioner. Hoppas på Squad rusch vilket jag saknar fortfarande.


Spoilers varning - Dragon's Teeth Maps
__________________
Senast redigerad av Opilus5500 2014-04-17 kl. 11:27.
Citera
2014-04-17, 13:45
  #8062
Medlem
PicCoLini30s avatar
klan old gents svensk klan som spelar emot varandra och lyssna in deras ventrilo/teamspeak, de låter väldigt roligt, och dem verkar duktiga spelare också.

https://www.youtube.com/watch?v=rLNitPfrx9Q
Citera
2014-04-18, 13:05
  #8063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Är nog bara 400 tickets på samtliga konsoller som både min och max, har inte sett något annat än det på PS3A:n, gör vissa unlocks som Eagle's nest och lite andra, aningen jobbiga.

nejnej, det ska finnas med fler tickets.
Citera
2014-04-18, 15:11
  #8064
Medlem
Lirade ett par matcher på PC hemma hos en polare igår, med xbox handkontroll. Kände inte att jag hade någon nackdel vid ett enda tillfälle utan man kunde vinna sina dueller på alla avstånd.

Skönt att veta att man kan lira lika bra även om man kör handkontroll, för nu köper jag en PC nästa vecka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback